Jesper, du spørger om et ømt punkt. Hvis de brokker sig over, at man sidder meget oprejst, så er det nok lige som i de gamle bagsæder.
Jeg fornemmer egentlig, at de fleste købere af en Tesla S lader sig begejstre af alt det fine mekanik, den gode accelleration, og den store Tv skærm midt i bilen. Og så glemmer at vurdere de mere væsentlige ting, såsom sædekomfort for andre end chaufføren.
Sæde komforten, højden til loftet, højden mellem bagsædet og gulvet, er alle ting, som for mig var udgangspunkt for et besøg til Tesla i Aarhus. Og efter at have undersøgt det jeg ville, kom jeg til den konklusion, at jeg ikke vil have en Tesla S. Simpelt hen fordi, at man sidder ad helvede til i den. Hvis man er en person, skruet sammen som mig selv.
Jeg køber ikke en familiebil til mig selv som chauffør, og "skider på", hvordan min hustru og mine sønner kommer til at sidde. Så jeg prøvede det af, (standard sæder) og vi kom til den samme overbevisning som din kæreste.
Gør dig selv den tjeneste, at tage en avis med in på bagsædet. Når du så har siddet og vurderet sidde komforten, og er begyndt at kede dig lidt med det, så begynd at læse din avis. Og når du er færdig, så mærk efter igen, om du sidder godt. Først da ved du, om du vil byde din kæreste, børnene eller dine venner, at køre med på en tur der er længere end den prøvetur man normalt oplever, når man kigger på ny bil.
Håber ikke du kommer til at fortryde dit køb. Men du vil nok blive overrasket, hvis du endnu ikke har siddet på bagsædet ef en/din Tesla S.
Deacon: du ahr ret, jeg burde måske selv lige teste de sæder, måske min svoger og jeg kan side bagi og nyde en kold mod Berlin i næste mdr, så kan jeg få den testet der.
den type sæder af nextgen bagsæder jeg har i min model, er den hvor der kun er 2 sidepladser, og vil ikke kunne ligges ned, da det ikke er et behov for os. mere så i ikke tror det er den alm "bænk" men bare ny model. :)
Jo, det fremgår da af dit indlæg.;-) Men du har jo heller aldrig haft mulighed for at sidde i et Executive sæde, inden der blev bestilt. Men mange har nok ikke engang selv siddet på et almindeligt bagsæde, inden bilen ankom. Og heller ikke i ejerskabet. Og så kan der nok mangle kendskab til den egentlige sidde komfort bagi.
Jeg håber at Tesla snart får det lavet sådan, at er alle steder er mulighed for at se, og prøve, de to muligheder for forbedret sæde, og ikke kun det originale. Det synes jeg er vigtigt for en kunde, da det giver den bedste mulighed for at vurdere, om man vil have, og betale for de "bedre" (anderledes?) sæder.
Men nu er det jo nok heller ikke bedre for mig i min situation. Jeg kommer nok også til at købe "sædet i sækken", når jeg skal til at konfigurere vores X. For en demo-bil skal vi nok kigge langt efter.
Jeg glæder mig til at se resultatet af din langtidstest af Jeres bagsæde.