billede dok. det er sku en fed bil, og super sjovt program :)
Vi mangler batteri niveau for at give lidt mere mening til data.
Desuden, så ser dine tal for kWh lidt underlige ud, i hvertfald i forhold til mine som er ml. 0,4 - 0,5
4 s med 65% i en P85 er rigtigt pænt
Tror vi skal bede om at få mulighed for at trykke på tiden og komme til en side der viser de bagvedliggende tal
Mine tal fra den anden dag:(P85er, 19" og Goodyear helårsdækkene)
Som sagt kniber det gevaldigt med at få fat, når jeg sætter afsted. Jeg synes ALTID den trækker max uanset batteriniveau...
Disse målinger er taget med 70% batteriniveau. Jeg kan se min smider mindst ligeså mange kW som din Kristian, men leverer ikke samme tider. Jeg bør være mere aero bag rattet næste gang...:)
tror det er kWh forbruget der menes.. men det er da en super tid du har som den sidste!
Det er omkring 460 HK i piner ud af motoren på en P85. Kunne i ikke prøve med en 100% ladning og se hvad i kommer op på i max KW? Jeg tror i har "klonen" mellem P85 og P85D som blev leveret på de sidste P85 modeller. En almindelig P85 har vel et max. på 310KW?
@DeaconWP og Claus
Hvis den skal have 700 elektriske hk ud af motorerne, så skal den smide 735w x 700 = 515 kW ud af motoren. Hvis der er 10% tab gennem motoren, så skal tallet i vores oversigt være omkring 572 kW, da det angiver energien der kommer ind i motoren
@Lauer - tror ikke der er forskel på motoren, det er de forskellige sw versioner der bestemmer hvor meget energi der bliver ført IND i motoren. Hvis du tager en ældre p85 og en ny p85 med samme sw, så vil jeg gætte på at data er ens, og hvis de ikke er, så er det det ældre batteri som er skyld i forskellen.
@P85DK Grunden til jeg tror der er 2 versioner af P85, er at Tesla i en overgang skrev 470 HK ved P85 modellen. Det ændrede de da de introducerede autopilot HW i bilerne, her mener jeg at de ændrede den fra 416HK til 470HK. Kan også være jeg husker forkert.
Prøv selv en hurtig søgning på Tesla model S 470 hp. Se bl.a. denne artikel som er skrevet i 12 måned 2014.
http://blog.bilbasen.dk/7-personers-med-slag-1702/
eller
Glemte lige at skrive at jeg nu også let kan presse 460 HK ud af min fra 21/11-2014, det er gjort med ca. 60% batteri. Mit problem er stadig at jeg ikke kan få den til at stå fast. Vejen er tør 16 grader, "nye" dæk der har kørt ca. 1500 km som er standard 19".
@Lauer - det er den samme motor med samme ydelse. Ændringen var fordi Tesla begyndte at angive deres biler med motorens max output, hvor det før måske har været peak effekt eller et helt tredje tal. Alle el motorer har en rating af hvor meget de max kan leverer og for p85 og p85d motoren bag er det tal 470 HK.
Du presser ikke 460 hk ud af din motor, det du kan aflæse er hvor meget strøm den trækker fra batteriet, hvilket er et helt andet tal. Hvis jeg tager udgangspunkt i min p85d, så falder max batteritrækket ca 1kW pr. 1% fald i batteristand. Ved 100% trækker max 415 kW. Jeg havde den på en dyno som målte effekten ved hjulene til 430 HK ved 70% hvor der er et max træk fra batteriet på 385 kW. 385kW er ca. 523 hk - om der er et tab gennem motor, inverter etc. på ca. 18% har jeg ingen idé om, men der er noget som kunne tyde på det.
Grunden til at du ikke kan stå fast har mere med øjeblikkeligt max moment end antal hk og det er derfor at 85D stort set kan matche p85, da den har træk på alle 4
@P85DK Tak for svarene, det giver mening :-)
Må prøve at sætte pigdæk på, så kan jeg nok stå fast.
@Lauer - med pigdæk kommer du til få den fedeste burn-out med gnister, men du kommer ingen vegne, med mindre du er på is :-)
Ladede til 470km her til aften og lavede lidt 0-100kmt bagefter. Den smider sgu mange watt den kære Tesla! Den har i den grad problemer med at få fat på de helårsdæk, hvorfor tiderne svinger en del. Det hjalp da de blev varmet lidt op.
Er vi enige om, at hvis den kan peak-performe med 365kW så smider den kortvarigt ca. 487hk? (365x0,75) jvf @DeaconWPs model overfor: "Der går ca 750 w til en HK..."
For satan @P85DK, hvorfor fanden er der bare altid nogle der skal være på tværs og pernittengryn:)