Loading...
dk

0-100 Kwh max | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k May 25 '15

billede dok. det er sku en fed bil, og super sjovt program :) 

P85DK
P85DK May 25 '15

Vi mangler batteri niveau for at give lidt mere mening til data.

Desuden, så ser dine tal for kWh lidt underlige ud, i hvertfald i forhold til mine som er ml. 0,4 - 0,5

Kristian70k
Kristian70k May 25 '15

cirka 65% og det er en P85.. synes også de så lidt underlige ud.. 

P85DK
P85DK May 25 '15

4 s med 65% i en P85 er rigtigt pænt

Tror vi skal bede om at få mulighed for at trykke på tiden og komme til en side der viser de bagvedliggende tal

Teammortensen
Teammortensen May 25 '15

Mine tal fra den anden dag:(P85er, 19" og Goodyear helårsdækkene) 
Som sagt kniber det gevaldigt med at få fat, når jeg sætter afsted. Jeg synes ALTID den trækker max uanset batteriniveau...

Disse målinger er taget med 70% batteriniveau.  Jeg kan se min smider mindst ligeså mange kW som din Kristian, men leverer ikke samme tider. Jeg bør være mere aero bag rattet næste gang...:)

 

Kristian70k
Kristian70k May 25 '15

tror det er kWh forbruget der menes.. men det er da en super tid du har som den sidste! 

Lauer
Lauer May 26 '15

Det er omkring 460 HK i piner ud af motoren på en P85. Kunne i ikke prøve med en 100% ladning og se hvad i kommer op på i max KW? Jeg tror i har "klonen" mellem P85 og P85D som blev leveret på de sidste P85 modeller. En almindelig P85 har vel et max. på 310KW?

Claus8930
Claus8930 May 26 '15

@lauer

Hvor mange kW burde en P85D levere for at have de 700 hk?

DeaconWP
DeaconWP May 26 '15

Der går ca 750 w til en HK. så 700 X 750 W = 525 KW

P85DK
P85DK May 26 '15

@DeaconWP og Claus

Hvis den skal have 700 elektriske hk ud af motorerne, så skal den smide 735w x 700 = 515 kW ud af motoren. Hvis der er 10% tab gennem motoren, så skal tallet i vores oversigt være omkring 572 kW, da det angiver energien der kommer ind i motoren

@Lauer - tror ikke der er forskel på motoren, det er de forskellige sw versioner der bestemmer hvor meget energi der bliver ført IND i motoren. Hvis du tager en ældre p85 og en ny p85 med samme sw, så vil jeg gætte på at data er ens, og hvis de ikke er, så er det det ældre batteri som er skyld i forskellen.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 26 '15
Lauer
Lauer May 26 '15

@P85DK Grunden til jeg tror der er 2 versioner af P85, er at Tesla i en overgang skrev 470 HK ved P85 modellen. Det ændrede de da de introducerede autopilot HW i bilerne, her mener jeg at de ændrede den fra 416HK til 470HK. Kan også være jeg husker forkert.

Prøv selv en hurtig søgning på Tesla model S 470 hp. Se bl.a. denne artikel som er skrevet i 12 måned 2014.

http://blog.bilbasen.dk/7-personers-med-slag-1702/

eller

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/37091-P85-Model-S-upgraded-from-416hp-to-470hp-but-0-60-mph-rate-still-the-same

Glemte lige at skrive at jeg nu også let kan presse 460 HK ud af min fra 21/11-2014, det er gjort med ca. 60% batteri. Mit problem er stadig at jeg ikke kan få den til at stå fast. Vejen er tør 16 grader, "nye" dæk der har kørt ca. 1500 km som er standard 19".

Forummets indlæg er redigeret af Lauer May 26 '15
P85DK
P85DK May 26 '15

@Lauer - det er den samme motor med samme ydelse. Ændringen var fordi Tesla begyndte at angive deres biler med motorens max output, hvor det før måske har været peak effekt eller et helt tredje tal. Alle el motorer har en rating af hvor meget de max kan leverer og for p85 og p85d motoren bag er det tal 470 HK.

Du presser ikke 460 hk ud af din motor, det du kan aflæse er hvor meget strøm den trækker fra batteriet, hvilket er et helt andet tal. Hvis jeg tager udgangspunkt i min p85d, så falder max batteritrækket ca 1kW pr. 1% fald i batteristand. Ved 100% trækker max 415 kW. Jeg havde den på en dyno som målte effekten ved hjulene til 430 HK ved 70% hvor der er et max træk fra batteriet på 385 kW. 385kW er ca. 523 hk - om der er et tab gennem motor, inverter etc. på ca. 18% har jeg ingen idé om, men der er noget som kunne tyde på det.

Grunden til at du ikke kan stå fast har mere med øjeblikkeligt max moment end antal hk og det er derfor at 85D stort set kan matche p85, da den har træk på alle 4

Lauer
Lauer May 26 '15

@P85DK Tak for svarene, det giver mening :-)

Må prøve at sætte pigdæk på, så kan jeg nok stå fast.

P85DK
P85DK May 26 '15

@Lauer - med pigdæk kommer du til få den fedeste burn-out med gnister, men du kommer ingen vegne, med mindre du er på is :-)

Teammortensen
Teammortensen May 27 '15

Ladede til 470km her til aften og lavede lidt 0-100kmt bagefter. Den smider sgu mange watt den kære Tesla! Den har i den grad problemer med at få fat på de helårsdæk, hvorfor tiderne svinger en del. Det hjalp da de blev varmet lidt op.



 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Teammortensen May 27 '15
Teammortensen
Teammortensen May 27 '15

Er vi enige om, at hvis den kan peak-performe med 365kW så smider den kortvarigt ca. 487hk? (365x0,75) jvf @DeaconWPs model overfor: "Der går ca 750 w til en HK..."

P85DK
P85DK May 27 '15

nope, det er vi ikke enige om. Den trækker 365kW UD af batteriet og IND i motoren, men hvor meget der kommer UD af motoren ved vi ikke. Det tal kan vi ikke se.

Men det er bestemt pæne tider du får

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 27 '15
Teammortensen
Teammortensen May 27 '15

For satan @P85DK, hvorfor fanden er der bare altid nogle der skal være på tværs og pernittengryn:)

Forummets indlæg er redigeret af Teammortensen May 27 '15
Kristian70k
Kristian70k May 28 '15

den trækker vel kun det den kan bruge? er det ikke sådan de måler på P85D?

P85DK
P85DK May 28 '15
Joe, men der er tab igennem motor, ledninger, inverter etc. Og på P85D og de andre D modeller må dette tab være tæt på dobbelt, da der jo er 2 motorer. Derfor siger tallet ikke andet end energiforbrug