Loading...
dk

Opladning i Nord Spanien | Tesla Forum

6100Kreiberg
6100Kreiberg Jun 4 '15

Hej

Er der noget som har erfaring med opladning i nord Spanien.

Evt. Hvilket selskaber man kan købe strøm hos/ved. 

klausemand
klausemand Jun 4 '15

Hej Kreiberg,

Evt. undersøg det på plugshare, men du skal ikke regne med nogen af Tesla's egne superchargere i Spanien.

fmm1000
fmm1000 Jul 10 '16
Jeg genopliver lige denne gamle tråd. <br />
Kunne godt finde på at tage Teslaen til Pyrenæerne om et par dage. Bare sådan kører ud i det blå uden en masse planlægning. <br />
Ja OK det er så lidt svært med elbil :-). <br />
Det ser ud til der er et par hundrede kilometer fra nærmeste superlader og inf til Pyrenæerne, så der skal nok lades i bjergene. <br />
Nu kommer der lige et dumt spørgsmål. <br />
Er det røde og blå kraftstik som jeg har adapter til det samme i Frankrig og Spanien som i Danmark. <br />
Tænkte man kunne sove på campingpladser og så lade med det blå stik. <br />
Fransk schuko har jeg vist styr på, men hvad med spansk. Er den som i Frankrig.
Har andre erfaringer fra Pyrenæerne så meld gerne ind :-).
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jul 10 '16
gronkjaer
gronkjaer Jul 10 '16
Jeps. Spanien er alm. Schuko + blå campingstik ved campingpladser. Vi kører selv mod tarragona næste weekend. God tur.
fmm1000
fmm1000 Jul 10 '16
Fedt. Tak.
Har aldrig ladet på blå stik før.
Kan man bare give den fuld skrald på amperen, på campingpladser eller skal man skrue ned for amperen.
Har læst på det svenske forum, at det spanske røde kraftstik ikke er det samme som i DK.
Nogen, der ved noget om det.
gronkjaer
gronkjaer Jul 10 '16
Lige umiddelbart ja. Men det er jo kun på 1 fase
fmm1000
fmm1000 Jul 11 '16

Super info tak.

Nu har jeg fundet et hotel og det er altså en lidt spøjs historie.

Hotellet promoverer sig på mega øko via deres hjemmeside.
De har solceller og alt er økologisk.
Da jeg så spurgte til opladning af elbil blev jeg afvist, da hotelejeren mente, det kostede lige så meget at lade en elbil op, som de brugte i strøm på hele hotellet i en måned.
I øvrigt mente han ikke elbiler var miljøvenlige, da meget strøm i Frankrig kommer fra A-kraft.
OMG. Jeg havde aldrig troet noget sådan vrøvl skulle komme fra en økolog :-))).

Nå, men jeg tilbød så at betale strømmen selv, da Teslaen jo viser, hvor mange kWh, der lades i batteriet.
Så nu har jeg fået lov til at lade på deres private Schuko :-)).

Hotellet ligger 90 km øst for Andorra i Frankrig med meget få lademuligheder, så det bliver lidt spændende, om jeg kan få ladningen til at virke på hotellet :-). Har et forlængerkabel med, der kan fasevende, så det burde være OK.