Loading...
dk

Remote S - Ny Tesla App, inkl. Apple watch support | Tesla Forum

JL
JL Jun 5 '15

Så kom Tesla S app'en - Remote S. Jeg nåede desværre at sælge mit Apple Watch igen, men den virker jo også på iPhone og har en del flere muligheder end standard app'en.

Forummets indlæg er redigeret af JL Jun 5 '15
BoHolden
BoHolden Jun 7 '15

Er der nogle der allerede har erfaringer med denne ? Som jeg ser det er det stort set det samme som den anden app i forhold til standard funktioner, men derudover er der mulighed for at "programmere" sine egne hændelser. 

gw
gw Jun 7 '15
Hvad med sikkerheden omkring ens login oplysninger med 3dr party firmaer?
Klaus_
Klaus_ Jun 7 '15

@gw, så vidt jeg har forstået API'et (så det er med forbehold), består sikkerheden i at du skal stole på at firmaet ikke gemmer din adgangskode til MyTesla. Den nøgle som app'en får retur fra MyTesla, første gang du logger ind, og som virker i 3 mdr, kan bruges til de fleste funktioner, men for selve at "start car" skal adgangskoden også bruges (igen, så vidt jeg har forstået).

I værste tilfælde betyder det at app'en hackes, folk kan bruge informationen til at finde ud af hvor der holder en Tesla, og til at "unlock car". Hvis adgangskoden så også er gemt - og ikke krypteret tilstrækkeligt - går jeg ud fra det må være muligt også at "start car".

gw
gw Jun 7 '15

@Klaus. Tænker man blot skal holde sig fra andre end Tesla' app så. Man aner jo intet om koden bag eller intentionerne.

Lars72
Lars72 Jun 7 '15
Stor kanon - muligvis. Men Manden på rego apps er gammel hacker, Han har bla skrevet en bog om hvor let det er at finde oplysninger om folk på nettet - til evt misbrug.
Jeg ville holde mig væk fra 3rd party apps til tesla.
MrCoffee
MrCoffee Jun 7 '15
Enig, appen tilbyder ikke ret meget mere der frister ift risikoen