70D, fordi at den har AWD og en god pris, eller 85 med kun hækmotor, som den er designet til, og længere rækkeevne, og større frunk.
Vil man kunne udnytte autopilot med kun hækmotor, tænker på f.eks. automatisk vognbaneskift osv.
Thomas
70D, fordi at den har AWD og en god pris, eller 85 med kun hækmotor, som den er designet til, og længere rækkeevne, og større frunk.
Vil man kunne udnytte autopilot med kun hækmotor, tænker på f.eks. automatisk vognbaneskift osv.
Thomas
Jeg ville vælge (har valgt) RWD under danske forhold. Mig bekendt er der ingen forskel på autopilothardwaren uanset om det gælder RWD eller AWD.
Der er nogle brugere i forum'et der ifm. software update har sagt at forbruget er faldet. Det hænger vel sammen med at Tesla er ved at teste torque sleep. Men torque sleep virker vel kun på 4WD (man kobler vel enten front eller rear motor fra og lader den lave strøm). Dvs. at det er vel noget man ikke kan for udbytte af på RWD modeller kun de nye D modeller. Det har vel også en betydning for så kan range på en 85 og en 70D vel lige pludselig vise sig at være tæt på ens ??
Synes ikke det virker som om Tesla har helt styr på deres 4WD (ihvertfald ikke i P85D) ellers ville jeg tage 70D'eren uden at blinke og bruge pengene på det udstyr jeg gerne ville have. Den er lige så hurtig som 85'eren og den mindre rækkevidde ville ikke betyde noget for mig - i praksis tror jeg nemlig forskellen i rækkevidden er meget lille.
Mht. torque sleep og mindre forbrug, som nogen har rapporteret tror jeg altså ikke man skal undervurdere vejrets effekt - lige nu bruger jeg typisk 210-220 wh/km - for et par måneder siden var det 240-245 i min P85'er.
jeg er mega glad for min 85D, men jeg har ikke en 70D eller 85RW at sammenligne med.
Om du skal vælge 70D eller 85RW kommer vel an på om det vigtigste for dig er 4x4 eller rækkevide og lidt hurtigere supercharging. Hvis du vil have det hele, så skal du vælge 85D. Mit forbrug iøjeblikket er 200-210wh/km
Jeg ville nok vælge den i den pæneste farve :-)
Kostede de to modeller det samme ville jeg vægte batterikapacitet, plads og støj over firhjulstræk - men koldt vurderet er disse forhold nok ikke 40.000 værd hvilket i øjeblikket ser ud til at være prisfordelen på 70D.
Med larmende unger og en kone der plabrer løs er den ekstra støj fra den forreste motor nok også mere en hypotetisk størrelse - du får sikkert mere støjdæmpningsmæssigt ud af at bruge penge på en rulle gaffatape :-)
Ja Michael - det ved vi godt, vi så dig jo oppe ved Tatol forleden.
Men kender du da ikke også Thomas's kone og børn eller har du for travlt med golf?
Jeg valgte 70D fordi den var hurtigere, billigere og bedre i dårligt vejr. Den har mindre rækkevidde, men det ville være sjældent at jeg ville udnytte den længere rækkevidde i 85'eren.
For mig skulle jeg op i en 85D, hvis det skulle være. Men så ville jeg hellere bruge pengene på mere udstyr til 70D'eren.
lev livet. opgrader til en p85d :)
er selv imponeret over en normal 85 rækkevide.
Jeg har bestilt 70D og har lige 1½ uge til at låse den fast. Jeg var skråsikker fra start. Men nu er samme problematik dukket op her.
Bopæl omkring Vejle.
Jeg er kørende sælger med en tur til Sjælland nogle gange i løbet af måneden.
Af og til går turen til svigermekanik lige over Storstrømsbroen på Falster.
Hastigheden på opladninger, ekstra opbevaringsplads og en større maxrange er tiltalende. Men er den nødvendig? Jeg tænker ikke problemet er der på et nyt batteri for nogen af modellerne. Men om 6 år - hvor meget kapacitet er der smuttet?
Det vil sikker altid kunne række på den ene eller anden måde, hvis man snegler sig afsted, men jeg vil gerne ku køre den hastighed der er tilladt. Mener i den forbindelse et sted at ha læst at 85'eren er bedre på motorveje end 70D rent range-mæssigt. Er der noget om snakken?
Jer der har kendskab til dagligdagen med en Tesla. Hvad ville I vælge? Prisen er selvfølgelig en faktor, men jeg bruger ikke 680.000 for at spare 40.000, hvis det vil få en reel betydning for mig på sigt.
Tak for Jeres tid. :-)