Loading...
dk

Valg af adapter. | Tesla Forum

FNH
FNH Jun 11 '15

Jeg afventer levering af en S 70D, og på min arbejdsplads vil jeg have adgang til et stik, som jeg vedlægger et par fotos af. Tesla foreslår, at jeg hos dem køber en adapter, som passer til et blåt industristik på 230 V og 32 ampere, men da stikket på min arbejdsplads er et 16 ampere stik, er Tesla ikke sikker på, at bilen vil kunne lade med adapteren. Tesla vil imidlertid ikke kunne levere en adapter på 16 ampere.

Jeg har på hjemmesiden "elbilsupport.dk"  fundet en adapter, som iflg. udbyderen skulle passe til en Tesla. Den er omtalt som Kabeladapter CEE 16A 1 fase til rød CEE 16 A.

Kan nogen hjælpe mig med valget af adapter, og hvis det er rigtigt, at adapteren fra "elbilsupport" vil kunne passe, er der så nogen risiko for at skade bilen ved brug af udstyr, som ikke kommer fra Tesla?

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 11 '15

Det er da et blåt CEE stik. Du kan lave din egen adapter for under en halvtredser. Tag i Harald godt nok og køb et blåt CEE hanstik og er rødt Cee hun stik med 0,5 m, 5x1,5mm gummikabel  imellem og så er du kørende, men den kan jo så kun lade med 3,7 kWh hvilket jo ikke er alverden...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 11 '15
MicTheCat
MicTheCat Jun 12 '15
Nogen der ved om rødt og blåt CEE stik er gangbart i England. Eller skal man have noget helt tredie. Jeg har det klodsede UK stik til alm 230V en fase
Hookmaker
Hookmaker Jun 12 '15
Der er masser af ladestationer udenfor SuC nettet i England med eksvis type 2 stik og også en hel del med chademo. De har også en del stik som de kalder 'blue commando', det er lidt større end det blå CEE stik, de står typisk på nogen offentlige parkeringer, i havne osv. Men du får næppe brug for dem.
MicTheCat
MicTheCat Jun 12 '15
Tak Henrik. Det også mere ifm nødladning. Jeg har et type 2 kabel med og forlader mig på SuC. Der er kommet en del i det sydlige hvor vi planlægger sommerferieturen
Hookmaker
Hookmaker Jun 12 '15

Jeg kørte hele sydkysten fra dover til Cornwall i 14 dage sidste sommer - der var ingen SuC overhovedet. Nu er der nærmest proppet - så ingen problemer der. Alle Ikea i England (feks Southampton)har 22Kw type 2, og jeg bestilte et gratis ladekort hos ecotricity som jeg brugte på en af deres mange motorvejsladere i ny og næ.

Masser af hoteller og BB har chargere - se feks. http://openchargemap.org/site/ ;

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jun 12 '15