Loading...
dk

Sælges: P85D Perlemorshvid med Executive bagsæder, levering sent Juli | Tesla Forum

karlN
karlN Jun 21 '15

Vi har bestilt en P85D med to executive bagsæder. Bilen leveres sent i Juli estimert.
Problemet er at vi kanskje snart må ha bilen med oss ut av Danmark til Norge og vi vil registrere den i Norge. Norge har ikke moms på elbil så vi har ikke lyst til å betale dansk moms.

Vi har forstått at en må betale dansk moms og det er ikke mulig å få tilbake om en tar med bilen til Norge, selv om den ikke brukes i Danmark (Tesla Motors vil ikke selge bilen uten moms).

Derfor lurer vi på om noen er interessert i å kjøpe denne bilen eller har tips. Se vedlegg for full spesifikasjon. Takk!

Pim
Pim Jun 21 '15

Hej KarlN,

jeg kunne godt være interesseret, hvis det er et salg du går efter.

Skeel
Skeel Jun 21 '15

Hvornår bestilte i bilen? - Jeg er overrasket da jeg har givet 875.000 for S P85D i grundpris, hvor i blot har givet 832.000 - Hvad skete der lige med de ekstra 43.000 jeg har givet for min, der leveres her juli/august?

KimT
KimT Jun 21 '15

Alle priser blev hævet med ca. 5% i slutningen af April (og vel også i December) pga. den høje $ kurs.

lysmanden
lysmanden Jun 21 '15

mig bekendt er der kommet 2 prisstigninger siden årsskiftet. Netop pga dollarkursen

Min p8d5 er bestil den 29.12.2014 og kostede 798.200

Niels
Niels Jun 21 '15
ud over prisstigninger har de også ændret indholdet i basis udgaven, hvor der i dag er mere inkl. bl.a. keyless entry, p sensore og navigation. så lidt får nye købere for deres ekstra skillinger.
Niels
Niels Jun 21 '15
ud over prisstigninger har de også ændret indholdet i basis udgaven, hvor der i dag er mere inkl. bl.a. keyless entry, p sensore og navigation. så lidt får nye købere for deres ekstra skillinger.
P85DK
P85DK Jun 22 '15

Skriv til Tesla og bed om at få bilen udleveret i Norge, det gør de gerne - så skulle det være i orden

lysmanden
lysmanden Jun 30 '15
Træk vejret lidt. Regeringens udspil tyder på afgift på el biler i DK.
karlN
karlN Jul 29 '15

Takk for gode råd.

Bilen er fortsatt til salgs i noen dager til. Bud på minimum kr. 1.032.000 kr mottas. Se linken øverst for spesifikasjoner og priser (før Tesla øket prisene).

Prisen er lavere enn om du bestiller ny bil fra Tesla nå. Bestiller du nå så koster det kr. 1.062.000, men du må legge til Executive bagsæder, som Tesla har sluttet å levere, disse kostet ca. kr. 25.000. Totalt kr 1.087.000.

Forummets indlæg er redigeret af karlN Jul 29 '15
DeaconWP
DeaconWP Jul 29 '15

Moms ekspert søges.

Hjælp lige karlN her.

Teori:

Hvis et firma køber Teslaen som firmabil og betaler dansk moms. Og trækker momsen fra, da den er til ren firma kørsel.

Firmaet sælger den videre til en nordmand i Norge. Kan firmaet så sælge den uden moms, da bilen er momsfri i Norge?

Kan man så på den måde løfte momsen af bilen? Jeg er fyldt med kreative ideer, men kender ikke moms reglerne?

RaskTV
RaskTV Jul 29 '15

@DeaconWP Jeg er ret sikker, som i 99%, i at du ikke kan trække momsen fra i dit firma, da det er en hvidplade bil og dermed er der ingen moms at trække fra. Havde den været en plus moms bil på guleplader var det en anden sag. Det er ikke som ved andre firma køb, at man kan fratrække momsen. Det er ihvertfald det jeg har fået at vide fra min revisor.

DeaconWP
DeaconWP Jul 29 '15

Ja, men så skal Teslaen vel bare indregistreres som en gulpladebil først?

Nå nej, det kan nok ikke lade sig gøre.

Clubman
Clubman Jul 30 '15

Enig, man kan ikke afløfte moms på en bil på hvide plader.

karlN
karlN Aug 1 '15

Takk for hjelpen. Jeg har ringt de på www.skat.dk og de sier at de tror følgende:
Dersom bilen IKKE er brukt så skal en kunne trekke fra moms ved eksport til utlandet, selv om bilen er på hvite plater. Det er fordi det er en ny/ubrukt vare og da skal en kunne trekke fra moms ved eksport/utførsel.

Jeg har bare dette muntlig så jeg vet ikke om det er riktig. På forhånd en stor takk til den som sender en skriftlig forespørsel til www.skat.dk så en får et skriftlig svar på dette. Spør da om en må ha et firma eller om en kan trekke fra moms som privatperson.

Forummets indlæg er redigeret af karlN Aug 1 '15
DeaconWP
DeaconWP Aug 1 '15

karlN:

Jeg har indsendt følgende spørgsmål til Skat:

Hej ved Skat.
Ved indkøb af en fabriksny Tesla model S i Danmark, hvor bilen er bestilt, men ikke leveret.
Bilens pris ved bestilling er 1.032.450 Kr inklusive moms.
Siden bestilling er der besluttet at flytte til Norge.
I Norge er en Tesla Model S afgifts og moms fri.
Norge er ikke med i EU.
Tesla Model S er en bil, der normalt indregistreres på hvide plader.
Spørgsmål:
Kan man få indbetalt moms tilbage, hvis man udfører sin Tesla model S til Norge, hvis den er købt og betalt, men ikke indregistreret i Danmark?
Kan man få betalt moms tilbage, hvis man udfører den, efter at have indregistreret den i Danmark?
Er der forskel på, om man er Norsk eller dansk statsborger, der medtager sin Tesla S til Norge?
Med venlig hilsen
Deacon Wittendorf Pedersen

Hookmaker
Hookmaker Aug 1 '15
Hovedregelen er, at moms ikke skal erlægges på en NY ikke indregistreret bil, såfremt den sælges ud af landet. EU reglerne siger at en bil der sælges af en FORHANDLER skal sælges uden moms til et andet land og momsen skal så erlægges i det land hvori bilen indføres. En privatperson kan IKKE sælge og få allerede indbetalt moms retur.
DeaconWP
DeaconWP Aug 1 '15

Så bør Tesla jo sælge bilen uden dansk moms. Hvilket de vistnok tidligere har afvist.

Jeg har netop indsendt et tillægsspørgsmål, som går på det emne. Glemte dog lige at kopiere teksten til indsættelse i dette forum.

karlN
karlN Aug 1 '15

Tesla vil ikke selge bilen uten at den er indregistreret. Norge er ikke medlem i EU, om det har noen betydning.

DeaconWP
DeaconWP Aug 1 '15

KarlN: Jeg har sendt spørgsmålene til Skat. Så må vi se hvad de svarer. De skriver, at svar nok kommer om 5 dage.

Sider: 1 2 »