Loading...
dk

Dæktryk i 20" sommerdæk? | Tesla Forum

Louise
Louise Jun 22 '15
Er der en der kan fortælle mig hvilket tryk der skal være i 20"?
JL
JL Jun 22 '15

En tommerfingerregel er 1 bar mere end din fælg størrelse (divideret med 10 :-)): Så 3 bar i dit tilfælde - hvis du vil vide det mere præcist, så skal du google dine dækdimensioner, f.eks. dæktryk 235/35-19

Louise
Louise Jun 22 '15

Tak for hjælpen.

Men det ser sgu ud som om jeg også har gjort i nælderne :( for da jeg skulle resette TPMS ventilerne på bilen kunne jeg kun resette enten 19" eller 21" så det ser ud til at Tesla slet ikke understøtter 20", så jeg har slet ikke kunnet resette ;(

what to do??

Bianco
Bianco Jun 22 '15

Vælg 19" så plejer den selv at finde ud af det.

Louise
Louise Jun 22 '15

Hvad sker der hvis jeg slet ikke resetter?

Nu har jeg kørt 22km uden at have dem resat og der brokker sig ikke.

Louise
Louise Jun 22 '15

Det er egentlig også lidt vildt hvor meget mere lyd/støj der kommer fra dækkene når man skifter fra 19" til 20".

DeaconWP
DeaconWP Jun 22 '15

Den ændrede støj stammer ikke fra, at du har ændret fra 19 til 20 " hjul. Det skyldes, at du har ændret til en anden dæk type/mærke/model. Forskellen i gummi, mønster, friktion, vejgreb og andre egenskaber i dækket giver en anden støj

Louise
Louise Jun 22 '15
Nå nu er hjulene kommet og desværre er der nu fejl i min skærm. Tire pressure service hos Tesla. Er det fordi ventilerne ikke virker eller er det fordi det er de forkerte ventiler og kan man se forskel på den gamle ventiler og de nye?

Det er virkelig op af bakke det her :(
Bianco
Bianco Jun 22 '15

Sådan ser sensoren ud til de "gamle" tesla: http://www.tpmsdirect.com/...MS_Sensor_p/t147.htm

Info from Tesla:
Use of the new (Continental brand) TPMS started in September 2014
at or after VIN ...P50900. Also, they are neither forward nor backward
compatible. The old type TPMS is Baolong brand.

Old TPMS Tesla Part Number: 1010938-00-B
New TPMS Tesla Part Number: 1034602-00-A

Both TPMS types: 
You cannot visually identify [externally] which TPMS is installed.
The Model S will not sync with the incorrect TPMS and will not be able to report air pressure.

Cherrs, Gary

http://my.teslamotors.com/forum/forums/new-late-2014-tpms-sensors

Renedyhr
Renedyhr Jun 22 '15
Louise: prøv at vælge 21" hvis det ikke virker med 19".
Jesperbang
Jesperbang Jun 22 '15
Louise, jeg har samme fejl, og har haft mine 22" på de sidste 2500 km ca 2 mdr, jeg har det rigtige dæktryk i men, dæk firmaet skal have censor koderne fra de originale siger de. Så jeg skal ud med de originale samt dem på bilen, så skulle de virke. Og virker det ikke må jeg til Tesla for hjælp. Har resat flere gange både på 19 / 21 uden det virker
DeaconWP
DeaconWP Jun 22 '15

Hej Louise.

Grundlæggende:

Der findes en type dææk tryk sensorer til de Model S, der er fra før Autopilot hardware.

Og der findes en nyere type, til de Model S, der er leveret med Autopilot hardware.

Du kan ikke få det til at virke, hvis der er forkert type dæktryk sensorer i fælgene.

Det kan ikke umiddelbart ses på fælgen, hvilken type der er monteret, da det kune er selve ventilen der stikker ud gennem fælgen. Resten er skjult af dækket.

Sensoren er en klods på indersiden af ventilen, indeholdende elektronisk måle og sende udstyr.

Din dæk leverandør skal have at vide, hvilken type Model S, som han skal sælge fælge og dæk til, og så skal han levere den type, sm passer dertil.

Så du må først lige finde ud af, om du har givet din leverandør de relevante oplysninger, eller om han har leveret de forkerte følere.

Min grundlæggende opfattelse er dog:

En dæk og fælg leverandør skal levere et produkt, der passer til din bil.

Hvis der er forskel på modellerne, er det hans opgave at vide det, og undersøge det, så der leveres den rigtige type.

Hvis der er sket en fejl, er det nok ikke sandsynligt, at leverandøren har lyst til at være enig med mig.

Men håber du kommer til bunds i det.

Min teori er, at både du og Jesper har købt dæk og fælge af en der ikke lige har fuldt kendskab til forholdene omkring en Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 22 '15
DeaconWP
DeaconWP Jun 22 '15

Jesper: Udfra hvad kloge Tesla ejere tidligere har skrevet her på forum, så lyder firmaets udtalelse som volapyk. Den rigtige model passer til den rigtige bil, uden programmering. Skal blot monteres, så finder de hinanden, hvis det er den rigtige type.

Andre: Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Jesperbang
Jesperbang Jun 22 '15
Finder først ud af det i august mdr, men skal nok melde tilbage
Bianco
Bianco Jun 22 '15
Citat fra DeaconWP

Jesper: Udfra hvad kloge Tesla ejere tidligere har skrevet her på forum, så lyder firmaets udtalelse som volapyk. Den rigtige model passer til den rigtige bil, uden programmering. Skal blot monteres, så finder de hinanden, hvis det er den rigtige type.

Andre: Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Ja, så simpelt er det. 

Jesperbang
Jesperbang Jun 22 '15
Vi ser hvad Superdæk siger, jeg har betalt for det skal virke, så deres problem.
Louise
Louise Jun 23 '15

Jeg har ringet til Tesla og fået at vide at min bil er med den nye autopilot og derfor skal have de nye ventiler.

Jeg har også ringet til Keratech som er min hjul leverandør og spurgt dem hvilke ventiler de har puttet i og de siger det er de nye.

Skal jeg resette i mit display før jeg tager ud på den 10 minutters tur eller skal reset gøres imens jeg kører?

Hvilket dæktryk skal der være i 20". Lige nu har jeg 45 psi.

Hvor hurtigt efter jeg har lavet en reset går der gør de parrer med hinanden? Jeg tænker på hvis jeg nu ligger og skifter mellem 19" og 21" inde i mit kontrolpanel?

Tror sgu jeg bliver sindssyg hvis jeg skal have de blinkende lamper i mit panel :(

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 23 '15

Så vidt jeg ved SKAL det være Teslas egne ventiler hvis det skal virke uden programmering.

Bianco
Bianco Jun 23 '15
Der skal ikke kodes noget. Hvis det er den rette type, så virker den straks.
Også selv om den er købt af en høj mand i trenchcoat i en gyde i Hong Kong ;-)
Bianco
Bianco Jun 23 '15
Reset til 19", kør en tur. Inden for ca 15 min kommer der enten en fejl eller besked om at de nu er synkroniserede.
Hvis du får en fejl, så reset til 21" og kør en tur.
Hvis du får en fejl igen, så er dæktryksensorerne enten defekte eller af den forkerte type.
Sider: 1 2 »