Loading...
dk

Shucostik udskiftet med blåt CEE stik - virker ikke.. | Tesla Forum

Luxenburger
Luxenburger Jun 23 '15

Hej, jeg fik en af de der shuco-adaptere med da jeg købte brugt Tesla her i foråret. Da den ikke var så meget bevendt, skiftede jeg shucostikket ud til et blåt CEE-stik, da jeg indimellem kommer forbi gratis lademuligheder (se fx www.opladning.nu).

Men det virker ikke - nogen der har et bud på hvorfor? Altså medmindre de har brugt den blå som fase, så burde det jo være ret ligetil.

Luxenburger
Luxenburger Jun 23 '15

Takker mw, det vil jeg prøve. Jeg har nu ellers gjort mig umage ;-) medmindre der i forvejen var en fejl i selve stikket.

Daduck
Daduck Jun 23 '15

Med Schuco skal man lige være opmærksom på jord. Troede første gang at stikket ikke virkede, drejede det en omgang, og alt var godt.

DeaconWP
DeaconWP Jun 23 '15

Skal du have hjælp til at måle det igennem? Rødkærsbro. 30 689 987

Luxenburger
Luxenburger Jun 23 '15

Tak Deacon, jeg prøver lige at skille det ad igen. Jeg har bare kappet shuco stikket af, afisoleret og så monteret et cee-stik i stedet; der burde ikke rigtig kunne gå noget galt synes jeg. Prøver lige at måle på det ;-)

DeaconWP
DeaconWP Jun 24 '15

Hvis andre har haft glæde af at vende schuco stikket ved fejl, betyder det, at man bytter fase og nul. Hvis der er 3 gode forbindelser, kan du kontrollere:

Fase i det blå stik kommer ud til lade kablet samme sted, som fase 1 fra den røde adaptor. Og Nul kommer ud fra det blå stik til lade kablet, som nul kommer ud fra den røde adaptor.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 24 '15
Luxenburger
Luxenburger Jun 25 '15
Så virker det - det var bare fase og nul der var byttet. Tak for hjælpen, jeg havde ikke tænkt på at man jo ikke kan regne med farver på kablerne da stikket jo kan vendes. Men nu har jeg også lige erfaret hvor langsomt det går når man lader på den måde ;-)