Loading...
en

Plads til cykel/cykler i bagagerum

PeterE
PeterE Jun 23 '15

Hjælp, og det ved jeg at een af jer kan :)

(jeg har forgæves søgt efter et svar, tilgiv mig hvis jeg har overset det...)

Jeg er ved at bestille min Tesla, og det bliver fantastisk. MEN jeg skal uanset hvor fancy det ser ud ikke have min carbonracer op på taget af bilen - hvis jeg kan undgå det. Så spørgsmålet er helt simpelt: 

- kan der være en racercykel eller to i bagegerummet?

Jeg bestiller formegentlig med executive 2-personers bagsæde og det kan vist ikke klappes ned men det kan det til 3 personer måske heller ikke? Og ja, alt kan lade sige gøre og jeg er kan sagtens tage både for- og baghjul af min cykel, og hjulene kan være i det forresten bagagerum etc etc.  

Hvem kan hjælpe? Og på forhånd tak :)

Peter

Nappedyret
Nappedyret Jun 23 '15

Hej PeterE,

Jeg transporterede så sent som i sidste weekend 2 styks racere, bag i min S85, uden problemer, der kunne umiddelbart også være plads til endnu en, hvis behovet var der. Dette var dog med bagsædet slået ned. Derudover var der sørme også plads til et par cykelhjul i frunken :-) (i D'erne ville der ikke være plads til dette).

Hvis du tager begge hjul og evt. saddel af, vil jeg også tro at det er muligt at pakke en enkelt cykel ned i baggagerummet(uden at folde bagsædet ned ), da det er rimelig bredt. 

PeterE
PeterE Jun 23 '15

Perfekt, tusind tak Nappe. Har du 2- eller 3-personers bagsædet, og ved du tilfældigvis om de begge kan klappes ned?

kajakaj
kajakaj Jun 23 '15
Begge bagsædetyper kan lægges ned
MS
MS Jun 23 '15

Model S er helt fantastisk rummelig. Jeg cykler også en del og med begge bagsæder klappet ned er det en smal sag at lægge både en og to racercykler ind - uden at skille dem ad. Og så har man jo stadig frunken til alt det løse. Da jeg sidste år deltog i Knuthenborg Tri spurgte drengene da jeg ankom om jeg havde glemt cyklen. De havde ikke troet at den blot lå i trunken. Billede er vedhæftet.

PeterE
PeterE Jun 24 '15

Fantastisk - tak for alle svarene. 

God dag derude!

Peter

lysmanden
lysmanden Jun 27 '15
Kaj. Mener ikke at Executive sæder Lan lægges ned. Det har jeg fået af vide da jeg bestilte min bil.
krabbe
krabbe Jun 27 '15
Executive sæderne kan ikke ligges ned. Jeg forsøgte i en lånebil da jeg skulle have lidt bagage med, (hvis de kan, :) gøres det ikke på samme måde som med standard sæderne ! )
kajakaj
kajakaj Jun 28 '15
Krabbe. Ken seitzberg har de nye bagsæder, som vi prøvede at lægge ned på byggetræf i vejle. De kunne lægges næsten lige så meget ned som de gamle. Kontakt ham evt. Eller en anden med sæderne så du kan se det i praksis.
The Forum post is edited by kajakaj Jun 28 '15
JL
JL Jun 28 '15
@krabbe/kajkaj: NextGen sæder som Ken har kan lægges ned, men så vidt jeg ved, så kan Executive sæderne ikke.
Stuckmann
Stuckmann Jun 28 '15

Executive sæderne kan IKKE lægges ned

RaskTV
RaskTV Jun 28 '15
Og de udgår snart ifølge Tesla Århus.
kajakaj
kajakaj Jun 28 '15
Tak for update. Jeg kendte ikke executive sæderne.