Loading...
dk

Piberi fra 80 km/t | Tesla Forum

Maho
Maho Jun 24 '15

Hej Alle

Den seneste måned er jeg blevet opmærksom på en pibelyd fra vinden fra ca. 80 km/t og op efter. Den er meget svær at retningsbestemme, men jeg er ved at konkludere den må komme fra soltaget. Jeg synes at kunne finde nogle relaterede indlæg herinde ved søgning, men er der nogen som kan genkende dette, og vigtigere har I fået det løst?

KS
KS Jun 24 '15

Prøv at høre Torben (Lysmanden)..

lysmanden
lysmanden Jun 25 '15

maho. ring til mig i morgen. 22 68 16 57

Indtil videre har min bil bæret hos tesla / das i 15 dage uden at kunne finde fejlen. De startede med at skifte en masse lister i soltaget men det har ikke hjulpet. Pludselig fik man en ide fra DAS om at tape den til ( utroligt at de ikke har tænkt det fra starten ) så nu står den tapet sammen som en mumie og de vil forøsge at fjerne et stykke af gangen

de mener således efter 15 dages undersøgelser at de måske blot er crome listen der skal justeres.

lysmanden
lysmanden Jun 27 '15
Ny opdatering. Das ringede i fredags til Tesla og havde endnu ikke fundet fejlen .... Og så alligevel. Nu mente man at turbulens fra venstre side af soltaget skabte lyden. De har brugt en uges tid på at tape min bil til i højre side uden resultat. Jeg afleveres min bil den 11 juni og må sku sige at jeg savner min bil til trods for en p85 låne bil. Håber ikke at i andre med samme problem stilling skal det samme igennem som jeg
BPBach
BPBach Jun 27 '15
Jeg har haft samme problem da jeg havde en Volvo hvor der blev skiftet forrude i , ruden kom til at ligge 1-1/2 millimeter for langt nede i forhold til karosseriet, hvorpå der opstod turbulens bag rudelisten, det tog også lang tid at finde, jeg brugte også tape, hvorved jeg brugte udelukkelses metoden, prøv at sætte tape på tværs af bilen hvor taget starter, for at se om du kan ændre turbulensen henover bilen!....
lysmanden
lysmanden Jun 27 '15
Bpbach. Tak for input. :)

Vi må nok holde lidt igen med de gode ideer. Forrige fredag da Das karosseri også testede bilen fortalte Tesla mig at de desværre var blevet forsinket da Das var løbet tør for tape så de var på vej ud og købe noget mere. ( måske du kan læse lidt frustration imelle linierne over deres manglende kompetencer )
BPBach
BPBach Jun 27 '15
Ja det forstår jeg, men nogle gange kan det være svært at finde og lokalisere en fejl..
lysmanden
lysmanden Jun 27 '15
Enig. Men 2 ugers diagnosticering og først nu har de så småt fundet fejlen, men de er ikke sikker.
Tesla fortæller at de bruger Das fordi de skulle være de bedste på denne type opgave. Øhhhh det syntes jeg ingen Lunde de har bevist de har været
lysmanden
lysmanden Jun 29 '15
Seneste nyt er at Das måske har fundet fejlen og har fundet en ny pibe lyd. Man vil derfor anskaffe en stor fane ( lidt ala det man bruger i en vind tunnel ) for at simulere motorvejs kørsel, for på den måde at frem provokere fejlen.
Det ender desværre nok med ( ifølge Tesla ) at taget skal skæres af og nyt tag på. Er der nogen der har prøvet det?.?
Maho
Maho Jun 29 '15
Torben, det var da helt vildt, lige på kanten af hvad der er rimeligt når bilen er så ny...... Nå, vi følger spændt med i gyserhistorien og imens overvejer jeg min timing ift at kontakte Tesla. Troede faktisk da jeg oprettede tråden, at det havde en masse prøvet og at det var et nemt fix...... Men ak nej...
BPBach
BPBach Jun 29 '15

Ups jeg har også bestilt med soltag, håber ikke den piber når jeg får min, for så skal de også fjerne piberiet inde fra kabinen, (bedre halvdel).

Villemoes
Villemoes Jun 30 '15
@PBBach..jeg har lige modtaget min S85 med soltag...der er ingen problemer...
lysmanden
lysmanden Jun 30 '15
Min kom retur idag og Das har meddelt Tesla at fejlen var væk. Da Tesla kom for st hente bilen og køre den hjem kunne de konstatere at lyden slet ikke var væk alligevel. Det skal lige siges at Tesla selv omtaler Das som de absolut bedste på markedet men de havde svært ved at mod argumentere hvorfor de så på 3 uger ikke har kunne finde / lave fejlen eller enda ovenikøbet melder bilen færdig når de ikke har levet fejlen. Tesla vil så igen idag køre ud med et nyt panorama tag som de skal sætte i. Jeg håber de sætter det nye soltag hvor det skal sidde og ikke på bag kofangeren eller på motor hjelmen. Gosh
lysmanden
lysmanden Jul 2 '15

seneste nyt var at Tesla ringede i går og sagde at de alligevel ikke skiftede soltaget da de arbejde ud fra andre teorier. Da jeg spurgte ind til hvilke, kunne hun ikke svare andet end det var andre teorier.

De sagde de vil undersøge hos Das og ringe tilbage. Hende hørte jeg hverken fra i går eller idag

Da jeg ikke gad vente længere ringede jeg direkte til Das. Indehaveren fortalte at de vil arbejde omkring døren og den crome liste over døren som de tidligere har justeret på. Måske der også kom vind ind igennem døren. Han lovede at ringe til mig senere men intet hørt fra ham, hverken i går eller i dag.

Ved 15 tiden blev jeg ringet op af Nicolai fra Tesla. der kunne fortælle mig at de tog sagen meget alvorligt. Det glæder mig at de efter 23 dage tager det alvorligt.

ved 17 tiden fik jeg en mail fra ham at nu havde de fundet fejlen, de vil rette den og test køre den i morgen

Fejlen  skulle efter sigende være at der er påført for eget lim ved soltaget som så laver en vind tunnel

Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Jul 2 '15
Klaus_
Klaus_ Jul 2 '15

Det er spændende om de så endelig har fundet fejlen og fået den løst denne gang. Krydser fingre for dig, 23 dage er godt nok lang tid at vente!

lysmanden
lysmanden Jul 4 '15
De mente idag at de havde fået fikset det. De mangler at samle bilen, teste og retur til Tesla. Så skal Tesla lige teste om fejlen så er blevet lavet. Det er vist 4 gang den ryger retur. Men det bæen ej idag jeg skulle have den retur desværre
lysmanden
lysmanden Jul 7 '15
Så blev bilen langt om længe færdig tio afhentning i dag. Det holdt hårdt. Har undværet mit næst kæreste eje siden den 10 juni. Desværre er vi draget mod sydlige himmelstrøg så har endnu ikke fået / modtaget den endnu.

Fejlen viser sig at være et hul inde bag instrumenteringen der fra fabrikkens side ikke har været lukket til. Det har skabt noget turbulens som gik op og satte sig i taget. De har derfor haft instrumenrimgen ude og fundet fejlen inde bag. Må nok sige jeg er bare en lille smule nervøs for at få den tilbage for næsten hele bilen er blevet justeret , ændret og pillet ved. Frygter at det knirker og knager.... Men nu må vi se....

Så de af jer der har piberi fra døren / soltaget så burde fejlen ligge i instrument bordet. Så altså ikke noget med at der ligger for meget lim i soltaget, justere listen , døren , hæve soltaget eller andet.

Næste gang må det godt være en af jer der lægger test bil til for tjek af nye fejl :)
Maho
Maho Jul 9 '15
Der kan man bare se!! Nå, jeg må hellere få bestilt tid, lad os vide om alt var godt og fint når du får den retur. :-)
lysmanden
lysmanden Jul 27 '15
Var ude og køre idag. Det har jo blæst fornuftigt og selfølgelig kommer pive lyden igen. Drejede af motorvejen og tog samme vej retur og støjen var fortsat kun i højre dør. Uanset vind retning. Er snart træt ..... Meget træt
Maho
Maho Aug 5 '15
Nå, så fik jeg min bil ud til DAS i mandags. De kunne med de samme se at der var noget galt gummilisten til soltaget. Den sad ikke som den skulle og var vist også blevet ødelagt af soltaget.
Nå, afleverede den og fik en fin ny Skoda oktavia med automatgear, ikke en Tesla men da en fin lånedyt synes jeg. Tirsdag eftermiddag meldte de den så færdig, og jeg hentede den i morges.

De fortalte at de havde skiftet listen, monteret en speceildesignet ekstra gummiliste bag på glasdelen som åbner på taget. Herudover havde de konstateret at mine sideruder skulle justeres indad og sidst havde de skiftet nogle pakninger ved sidespejlene.

Har testet den på korte strækninger i dag, og umiddelbart er problemet løst, og en klonk lyd som jeg havde når jeg åbnede soltaget er også væk + jeg synes den virker meget tæt nu.

Så herfra, trods Torbens skrækhistorie, skal der lyde ros til DAS og min bil er nu perfekt uden fejl, lækket :-)
Sider: 1 2 »