Loading...
dk

Afbestilling af Tesla | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Jun 30 '15
Er det muligt, at afbestille sin Tesla helt frem til købsdagen.
Kan ikke finde noget om det på Teslas hjemmeside.
Går ud fra, hvis man kan, at depositum på 15000 derved mistes.
Lborch
Lborch Jun 30 '15
Det er jeg ret sikker på jeg læste, da jeg bestilte min.
Kaspar
Kaspar Jul 1 '15

Ja, depositum ryger. Med mindre du selv finder en som gerne vil have din konfiguration, og gerne vil springe de 3 måneders ventetid over (det er 3 meget lange måneder, og jeg er kun igennem de første 2...).

MicTheCat
MicTheCat Jul 1 '15
Jeg er ikke sikker på følgende da jeg ikke har haft brug for det. Men jeg mener faktisk at jeg læste et sted at DK har en særregel så du inden for 14 dage efter at have modtaget bilen kan returnere den ubrugt til fuld pris inkl depositum. Hvordan det så er i praksis da du jo bruger bilen hvis du kører fra udleveringsstedet skal jeg ikke spekulere i
JL
JL Jul 1 '15
@MicTheCat: Det har jeg også læst - men mener det kun er hvis du har købt den on-line uden at tale med en Tesla sælger. Sikkert pga. reglerne for fjernsalg. Hvordan det fungerer i praksis med en Tesla tør jeg ikke sige.
KimT
KimT Jul 1 '15

Det er ikke bare lige til at overtage en andens bestilling. Der er en 70D til salg på bilbasen som jeg spurgte ind til. Tesla accepterer ikke at bestillingen flyttes over i et andet navn- man ønsker nemlig at undgå mellemhandlerer. Jeg var derfor ikke interesseret i bilen da sælger var nød til at indregistrere bilen i hans navn, inden jeg kunne overtage den. Men så står man jo lige pludseligt med en brugt bil - selvom man går direkte fra Tesla til motorkontoret og omreg. bilen. Og det har jo betydning aht. forsikringsdækning.

Han har bestilt bilen inden prisstigningen og ønsker at tjene lidt på den, men han kunne vel bare have "afbestilt" den, men så havde han jo mistet de 15K

fmm1000
fmm1000 Jul 1 '15
Jeg har lige læst købsbetingelsen igennem og det er korrekt, der står, at man har 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg. Nu forstår jeg bedre Tesla i Aarhus var så forhippede på at vi lavede en bestilling mens vi var i butikken uden, at vi dog indbetalte de 15.000 :-). <br />
Sikkert fordi de på den måde kan omgå dec14 dages returret. <br />
Bortset fra det var det en meget behagelig oplevelse, at komme i salgscentret i Aarhus. <br />
Det virker bare meget mere afslappet end almindelige bilforhandlere uden alt den sædvanlige salgsgas
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jul 1 '15
KimT
KimT Jul 1 '15

Jeg kunne næsten tænke mig at biler er undtaget fra denne regel. Tænk på at bilen bliver indregistreret i dit navn, og der betales moms (For ICE biler betales der også afgift). Der er jo penge forhandleren ikke kan få retur igen, og sende bilen ud af landet igen. Og som skrevet tidligere, så anser forsikringsselskabet jo også sådan en bil som brugt - den nye køber er ikke første ejer af bilen.