Ja, depositum ryger. Med mindre du selv finder en som gerne vil have din konfiguration, og gerne vil springe de 3 måneders ventetid over (det er 3 meget lange måneder, og jeg er kun igennem de første 2...).
Det er ikke bare lige til at overtage en andens bestilling. Der er en 70D til salg på bilbasen som jeg spurgte ind til. Tesla accepterer ikke at bestillingen flyttes over i et andet navn- man ønsker nemlig at undgå mellemhandlerer. Jeg var derfor ikke interesseret i bilen da sælger var nød til at indregistrere bilen i hans navn, inden jeg kunne overtage den. Men så står man jo lige pludseligt med en brugt bil - selvom man går direkte fra Tesla til motorkontoret og omreg. bilen. Og det har jo betydning aht. forsikringsdækning.
Han har bestilt bilen inden prisstigningen og ønsker at tjene lidt på den, men han kunne vel bare have "afbestilt" den, men så havde han jo mistet de 15K
Jeg kunne næsten tænke mig at biler er undtaget fra denne regel. Tænk på at bilen bliver indregistreret i dit navn, og der betales moms (For ICE biler betales der også afgift). Der er jo penge forhandleren ikke kan få retur igen, og sende bilen ud af landet igen. Og som skrevet tidligere, så anser forsikringsselskabet jo også sådan en bil som brugt - den nye køber er ikke første ejer af bilen.