Loading...
dk

Satellit overvågning | Tesla Forum

Kramer
Kramer Jul 1 '15

Hej

Nogen der har erfaring med denne GPS tracker?

http://www.dantracker.com/dk/produkter/2014-03-27-08-56-52/safety-guard-gps-ia

Enheden samt abb. er meget billigt, og der er kontakt til kontrolcentral.

Står også den er godkendt ved "Forsikring og Pension" og bl.a. Tryg godkender den.

Eneste er at jeg vil få svært ved at få et monteringscertifikat, da man selv klarer det - og dette vil forsikringen vel se?

Forummets indlæg er redigeret af Kramer Jul 1 '15
HKM
HKM Jul 1 '15
Kaspar
Kaspar Jul 2 '15

Hvad koster den da, inkl. abonnement? 

Kramer
Kramer Jul 2 '15

Ved faktisk ikke lige hvor jeg så det - må have været en af forhandlernes hjemmeside.

ca. 1300 for enheden og 20kr/mdr for ab. til G4S kontrolcentral.

Hvilket er meget billigere end de andre enheder og abonnementer jeg har fundet - netop hvorfor jeg spørger lidt på denne.

Tryg har netop bekræftet til mig at den er Godkendt.

Forummets indlæg er redigeret af Kramer Jul 2 '15
HKM
HKM Jul 3 '15

Har netop været ved en forhandler i Tilst og se på en. Den installers uden tilslutning til bilens el-system; enheden rystes og skjules et sted på bilen, og så ligger den bare der i 10 år! Pris som beskrevet af Kramer. Vejledning på opkobling til alarmcentral er vedlagt enheden.

Grunden til at jeg ikke fik den med var, at forhandleren var lidt usikker på om forsikringsselskabet godkender den, idet ham bekendt skal den være fastmonteret. Og så var han lidt tilbageholden med at underskrive installationserklæringen, hvis den bare lægges et sted på bilen- hvilket vel egentligt er fair nok. Jeg blev enig med ham om at jeg dobbelttjekker med forsikringsselskabet, og kommer med dokumentation på krav og godkendelse, så ordner vi det i næste uge inden vi triller til Frankrig :-)

Kaspar
Kaspar Jul 6 '15
Citat fra Kramer

Ved faktisk ikke lige hvor jeg så det - må have været en af forhandlernes hjemmeside.

ca. 1300 for enheden og 20kr/mdr for ab. til G4S kontrolcentral.

Hvilket er meget billigere end de andre enheder og abonnementer jeg har fundet - netop hvorfor jeg spørger lidt på denne.

Tryg har netop bekræftet til mig at den er Godkendt.

Dækker de kr. 20/måned både sim-abonnement og vagtcentral-abonnement? Det lyder næsten for billigt til at være sandt.

Forummets indlæg er redigeret af Kaspar Jul 6 '15
HKM
HKM Jul 7 '15

Ja, SIM (eller hvad det nu er) er indbygget...så ryst og gem samt tilmeld, så kan man Tryg(t) efterlade sin bil ;-)

3450rbt
3450rbt Jul 7 '15

Jeg fik min police fra Tryg forsikring og der var ganske rigtigt et krav om GPS tracking. 

Jeg ringede til Tryg og beklagede mig, da det ikke var blevet oplyst ved tegning af forsikringen.

Jeg fik oplyst at Tryg ikke længere kræver GPS tracking på Tesla model S med undtagelse af P85D. Så det var en god nyhed for mig (Har en S85D) og måske også for nogle af jer.

Villemoes
Villemoes Jul 7 '15
HVAD..!..jeg blev tvunget til at købe en for 8 dage siden, med en S85...!?.. De er vist total forvirret hos "Tryg"!
T3S7A
T3S7A Jul 7 '15

Hvad skal du give i forsikring ved Tryg?

3450rbt
3450rbt Jul 7 '15
@Villemoes. Jeg spurgte specifikt om det var generelt for alle og jeg nævnte, at jeg ville skrive det her på forummet. Det fik jeg ok til.

@T3S7A. Ca. 9800. Inkl. Glas, Bilka buler m.m. 30000 km Per år
HKM
HKM Jul 7 '15

@3450rbt, nævnte Tryg noget om hvornår/om de vil ændre policen så det krav ikke længere fremgår? Har du evt en reference person ved Tryg?

Jeg har Tryg gennem IDA (Ingeniørforeningen), og har i over en uge prøvet at få fat på dem for at få kravet bekræftet og få dem til at bekræfte godkendensen af Safety Guard......så, fedt for os der må nøjes med S85 hvis det er en fejl...

HKM
HKM Jul 7 '15

PS.: Jeg giver 8.400 kr for 40 kkm ex. glas og med 2.500 kr I selvrisiko men ingen friskade gennem IDA (Tryg). Desuden har jeg ikke vejhjælp da Tesla yder samme service.

Forummets indlæg er redigeret af HKM Jul 7 '15
NikolajK
NikolajK Jul 7 '15

Jeg har et friskt tilbud liggende fra IDA (Tryg) på 5280 kr. Det er inkl. 40k km, glasdækning og selvrisiko på 2500 kr. Det er for en 70D og der var ingen snak om sateliit overvågning

Jeg mangler bare at bestille bilen/finde udbetalingen ;)

Lborch
Lborch Jul 7 '15
Hej Nikolaj K,
Har du en kontaktperson dér?
3450rbt
3450rbt Jul 7 '15
@HKM. Nej, jeg fik bare at vide at det er ændret. De sender mig en ny police.
Du må gerne få en kopi af både den gamle og den nye, hvis det kan hjælpe dig med at få en aftale igennem.
HKM
HKM Jul 7 '15
Tak for tilbudet, jeg prøver lige at snakke med IDA først.
Er der virkeligt så stor forskel på præmien for en S85 og en 70D, eller er der andet der gør sig gældende?
Forummets indlæg er redigeret af HKM Jul 7 '15
NikolajK
NikolajK Jul 8 '15

@Lborch, ingen kontaktperson, men de forsikre den ikke gennem deres formular på nettet, så jeg måtte ringe til dem på 70 21 01 91. 

@HKM, jeg er også Guld kunde (har alle mine forsikringer der) og har 7+ skadefri år. Jeg kan godt prøve at ringe og få en pris for mig på en S85.

HKM
HKM Jul 8 '15

Så kom jeg endeligt igennem til IDA forsikring som bekræftede at det er en FEJL at de har tilføjet krav om GPS I policen. De sender en ny i denne uge UDEN GPS KRAV :-)

Desunden er de 8.400 kr i præmie jeg nævnte en gammel pris, jeg giver 6.771 kr. årligt.

LennartG
LennartG Jul 8 '15

Her er info fra Danske forsikring/Topdanmark, der kræver en GPS Tracker.

Nedenstående liste er godkendte
overvågnings satellitter men det er kun Defa Finder Link som vi overvåger i Topdanmark / Danske Forsikring.

• Autolog SPT-100 og VT-10
• Autotracking AT1
• CarBug (udgået)
• CobraConnex 2113, 2210 og 2215
• Cobra NavTrak ADR
• DEFA Finder Link (kan ikke anvendes til motorcykel)
• DEFA Tracking DT-20 (udgået), DT-30 (udgået), DT-40 (udgået) og DT-100 (udgået)
• DIIMS satellite
• EasyTrack I og E
• Eutotracker ET-4000
• GlobalFinder
• GuardOne
• LommyPro og -Safe
• Porsche VTA og VTS
• PositionGuard
• Sateye
• Sirius
• SkyhostTracker Q50
• S-Track 30, 40 og 55