Loading...
dk

Hvornår aktiveres fjernstyring/overvågning? | Tesla Forum

krumling
krumling Jul 22 '15

Goddag Forum

Hårdt angrebet af Tesla-feber, downloadede jeg Tesla Companion-app'en uden egentlig at have min S endnu.

Jeg er en af de få Windows Phone fanatikere, som bare nægter at bruge andet mobil-OS, så der var jo ligesom kun to App's at vælge i mellem, begge uofficielle selvfølgelig. Til min overraskelse kan jeg allerede nu logge på, med de credentials jeg bruger til MyTesla, men der er selvfølgelig ingen bil (endnu). Efterfølgende tænker jeg at jeg jo selvfølgelig allerede er 'linked' til bilen, VIN und alles er jo genereret, så hvorfor ikke... 

Her nogen herinde prøvet at overvåge bilen før de har modtaget den? ..måske endda kunnet tracke en testkørsel?

..jeg satser ikke på det er muligt, eller gjort før, men det ville da være ultra-sjovt at kunne.

Kenneth 

Sithfury
Sithfury Jul 22 '15

Windows phone... suk.. :-)

Appen er først aktiv dagen efter du har modtaget bilen. Du ville også få en fejl hvis du loggede ind i den officiele App, om at der ingen biler er tilknyttet.

Grunden er nok at du ikke reelt har fået udleveret bilen endnu, og derfor ikke har overtaget den, kombineret med at man kan lave en god del balade med app'en. Du kan starte AC, dytte, blinke, åbne trunk mv. som nok vil være træls for Tesla, både under produktion og transport.

krumling
krumling Jul 22 '15

Tak Sithfury

Det tænkte jeg jo nok, men ønsketænkning kan skubbe rationalet store længder :-)

..men er det ikke muligt (når man nu har fået bilen) at se opladningsstatus og stuff, selv om remote control er slået fra? 

Kenneth

(..patience, young skywalker, patience..)

Sithfury
Sithfury Jul 22 '15

Har faktisk ikke leget med at slå ting til og fra, i bilen, men ved mig var det dagen efter modtagelsen, der virkede alt funktionalitet i appen. Charge status, location, controls etc.

Raymond
Raymond Jul 23 '15

Hvis du slår "Remote Control" fra, så får du INGEN oplysninger fra bilen og kan heller ikke administrere den(åbne/starte/ o.s.v.).