Loading...
dk

Nøgler vil ikke starte bilen | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Jul 24 '15
I morges kunne jeg ikke startet min bil men hverken den ene eller den anden nøgle. Selv med begge nøgler i skrev den "key not inside"

Tesla svar var som forventet at jeg skulle opdatere min sw 246 til 250. Det virkede ikke
Ellers mente de at det kunne være batterierne i fjernbetj der skulle skiftes. Har kun brugt den samme nøgle og den har stået stille i 7 uger på værkstedet.

Nogen der har prøvet det? Har lavet reeset osv. Har også prøvet begge nøgler uden at de var i bilen samtidig
Niels
Niels Jul 25 '15
har en enkelt gang haft en nøgle som kortvarigt sage key not inside, her skulle jeg blot flytte den til anden bukselomme og tesla udskiftede nøglen ved næste service u.b.
har du forsøgt at lægge en nøgle i kopholderen, efter sigende skulle nøglen virke der selv uden strøm - derved kan du be/afkræfte om det er et batteri problem.

jeg tror du har et par flade nøgle batterier.
lysmanden
lysmanden Jul 25 '15
Halløjsa. Ja den ligger altid der.
Tror ikke batterierne se flade da den låser bilen op og i.
Det vil også være underligt med 2 nøgler på en gang. De er jo ikke særlig gamle . Det kan jo ikke være rigtig at den kun kan holde 3 mdr? Men tænker jeg må køre derud på
Mandag og få skifter batteri.
Bianco
Bianco Jul 25 '15
Hvis jeg har en alm nøgle liggende fladt op ad bunden af Tesla nøglen, så kan bilen ikke se den. Også med helt nyt batteri.
lysmanden
lysmanden Jul 27 '15

tak for de mange input.

nøglerne havde mistet kontakten til bilen og en af dem var helt kaput så fik den ene kodet om og en ny derude. Simon fra service er en super fyr derude. 

DeaconWP
DeaconWP Jul 27 '15

Har bilen så ikke kunnet bruges siden fredag?

lysmanden
lysmanden Jul 27 '15

deacon. jo den kan tændes via tlf, men man skal hele tiden være sikker på at der hvor man er, skal der være net dækning. Det skal man huske på INDEN man skukker bilen. 

DeaconWP
DeaconWP Jul 28 '15

Godt, det lyder fornuftigt.

Tænk tænke tænke......

Hvis der nu ikke er dækning på Teslaens mobile netværk (3G).

Vil Teslaen så automatisk gå på et kendt WIFI netværk?

Således, at hvis man allerede i forvejen har haft sin Tesla til at loge på sin telefons WIFI netværk, når telefonen er sat op til at være bærbart hotspot. At Teslaen så vil have net forbindelse, gennem det mobile hotspot, som tilfældigvis er den samme telefon, som man bruger til at vække og oplåse sin Tesla. Hvis man altså lige aktiverer sit mobile hotspot.

Det kunne jo være, at man på sin telefon havde bedre dækning end på Teslaens Mobil dæknings udbyder, lige der hvor Teslaen står?

Blot for at analysere en mulig "redningskrans" i en træls situation.

lysmanden
lysmanden Jul 29 '15
Godt spørgsmål. Det må være noget Ken kan svare på. Det der har været ,ok største frygt var mobil tlf netværket men du har jo fuldstændigt ret i det med 3G på bilen. Det har jo med at forsvinde nogle gange nogle dage i træk