Loading...
dk

Autopilot | Tesla Forum

AE
AE Jul 30 '15

Hej 

Hvordan oplever I autopiloten?

Jeg får min bil om et par uger, og overvejer at få eftermonteret autopiloten med det samme. Kan den noget der virker endnu? eller skal jeg lige se tiden an?

MVh Anders

GO4IT
GO4IT Jul 30 '15

Jeg er rigtig glad for den primært hvad angår adaptiv cruisecontrol - er også glad for blind spot warning ;-) Glæder mig til automatisk parkering.

PKT
PKT Jul 30 '15

AE

Den virker fantastisk med de små skønhedsfejl som der p.t. er - og så skulle den jo blive bedre og bedre via løbende SW opdateringer inkl. bl.a. automatisk parkering - brugen på mine pendlerture stort set ikke andre end autopilot. Kan kun anbefales. 

Nommensen
Nommensen Jul 30 '15
Jeg bruger min når det er muligt - er super glad for den og vil stærkt anbefale den. Eneste minus er efter min kones opfattelse at den bremser for hårdt ned.
Clubman
Clubman Jul 30 '15

Jeg kan tilslutte mig anbefalingerne - synes kun at den er lidt svær at få til at lave glidende overhalinger (ofte får man først blinket ud, når den er begyndt at bremse ned - skal man undgå det, skal man trække ud til overhaling meget, meget tidligt, synes jeg).

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 30 '15

@clubman

Min erfaring fra turen sydpå lærte mig at hvis man sætter afstanden position 1 eller 2 så har man lidt længere tid til at blinke ud inden den begynder at bremse ned...

Busimiss
Busimiss Jul 30 '15
Vi har også været sydpå (indlæg kommer senere). Den er helt perfekt til de lange stræk på mtorvejen.den er ikke god, hvis der er meget tæt trafik.
Helt enig Gustavsfar1, man bliver køresyg af opbremsningerne, så vi har også haft den på 1 til 2. I Belgien og Holland manglede vi muligheden for at indstille på 1/2 ;-). De kører meget tæt og kan lige klemme sig ind selvom autopiloten er sat på 1.
Lars72
Lars72 Jul 30 '15

Det er helt super med adaptive cruise control - jeg bruger det (på trods af advarsler) hele tiden - også i byen mv

Øger klart glæden ved at køre Tesla'en og er et "must". 

Lauer
Lauer Jul 31 '15

Jeg bruger den stort set hele tiden, det er meget behageligt. Specielt i by/kø trafik er det en lettelse at bilen selv følger trafikken.

Jeg synes dog den mangler automatisk hastigheds regulering ved læsning af vejskilte, her skal man lige selv gøre lidt (hive autopilot mod sig i ca. 2 sekunder), hvilket somme tider er for sent.

KS
KS Jul 31 '15

Nu er det jo ikke altid den læser rigtigt, og somme tider overses skilte. Så ville du stille dig tilfreds med en bøde fordi bilen overså en fartgrænse ændring?

MrCoffee
MrCoffee Jul 31 '15
Som andre også skriver synes jeg eneste anke er at den bremser ned hvis fx kører 130 km/t og nærmer mig en bil der kører 100 km/t så bremser den overdrevet tidligt ned måske næsten 200 m før, hvilket gør det svært at lave glidende kørsel (ind/ud) selvom den står på tætteste kørsel nr 1. Ellers er den fin.
Grasberg
Grasberg Jul 31 '15
Har haft min i 2 dage.
Grasberg
Grasberg Jul 31 '15
Sorry. Der smuttede noget af mit indlæg - skriv ikke indlæg via en smartphone.
Grasberg
Grasberg Jul 31 '15

Så fik jeg tændt PC'en. Hvad jeg ville skrive var, at jeg har haft den i 2 dage, og har smilet lige siden. Fartpiloten fungerer fint - måske lidt følsom, så jeg kører også i stilling 1-2. En idé til en opdatering: Giv mulighed for at lade fartpiloten sætte farten afhængig af de fartskilte man passerer.

Lauer
Lauer Jul 31 '15

@KenSeitsberg. Man er altid selv ansvarlig for hvor hurtigt man kører, selv med autopilot. Hvis den skulle overse et skilt, så må man jo selv korrigere. Så ja, hvis jeg fik en fartbøde med automatik, så er det da helt ok :-)

Jeg vil så sige at den læser skiltene ualmindeligt godt, det er sjældent den læser forkert/overser skilt. Det eneste jeg oplever som en mindre ulempe (som er svær at løse), er hvis der er en 70 Km/t begrænsning hvor der står "0-200 meter" nedenunder. Efter de 200 meter, bliver den ved med at have 70 km/t indstillingen.

Hookmaker
Hookmaker Jul 31 '15

Jeg skrev et tidligere indlæg, men det var noget vrøvl - om navigation!

Mht. autopiloten, så bruger jeg den nu mere eller mindre konstant undtagen tæt trafik inde i byen. Det tog faktisk en hel del tilvænning, men jeg synes nu det går så godt at jeg bruger den.

- Jeg er HELE tiden opmærksom (hvorfor skulle man IKKE være det?) - med foden tæt på primært bremsen

- Motorvejskørsel lærer man efter et stykke tid primært mht. baneskift, jeg kører med afstand 1, så er der god tid til at trække ud. Hvis man sætter regen på lav, funker det bedre uden så mange ryk, men hvis man lærer at tilpasse sig og har foden ved acc. så kan man køre med fuld regen uden de store problemer.

- Den funker jo ikke over 150 - men det er kun et problem i Tyskland, og så alligevel ikke, fordi man som hovedregel nok skal køre 100% manuelt ved den fart og derover.

Jeg glæder mig til at den bliver tweaket endnu mere.  

@Kitora, jeg er i praksis enig med dig, det er ikke grund nok til at købe ny bil, jeg ville sagtens kunne leve uden.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jul 31 '15
Lborch
Lborch Jul 31 '15
Jeg bruger den hele tiden.
Dog enig i at opbremsningerne er for hårde.
svogen
svogen Aug 1 '15

Jeg synes også autopiloten er vældig.

Det med at den bremser ned for langt fra forankørende kan evt. løses ved at trykke på speederen indtil man har skiftet bane. Den løsning er også rar hvis man ikke lige kan trække ud pga. en overhalende bil. Ved godt der ryger lidt "auto" så - men ok midlertidig løsning..

Michael84
Michael84 Aug 6 '15
http://evannex.com/...taggeringly-gigantic

Lidt fra en nyhedsmail... Jeg forstår det somom der kommer autopilot og en anden større opdatering hvert for sig...
KS
KS Aug 7 '15

Hørte lige Q2 earnings kaldet, og autopilot går i første omgang til EAP deltagere. ETA 18 august. - fuld udrulning 1-2 måneder senere.

I mellemtiden kommer der efter sigende en opdatering torsdag, efter nogle hackere havde success med at få en Model S til at gå kold under kørsel på en hacker event - det krævede dog først direkte adgang til bilens ethernet stik (under skærmen)

Sider: 1 2 »