Loading...
dk

Musik i Model S. USB 2.0 vs 3.0 | Tesla Forum

Torben_E
Torben_E Aug 2 '15

Kære Tesla fans

Jeg har oplevet en del forvirring omkring USB 2.0 vs USB 3.0 når det gælder musik afspilning. 

Det startede med at jeg ikke kunne få en USB 3.0 HD til at fungere i Model S til musikafspilning. Mit USB 3.0 drev er USB 2.0 kompatibelt.

Efter at have rådført mig med Tesla Service fik jeg følgende svar :

Ja det er korrekt at Model S’en kun supporter usb 2.0.

Og man kan dog stadig få massere af enheder der er usb 2.0 rundt omkring.

Jeg lånte så et USB 2.0 for at teste det inden jeg investerede i den forældede standard (USB 2.0). Og jeg kunne ikke få det til at virke med den default exFAT formatering.

Jeg formaterede så til FAT32 og derefter virkede det fint.

Så formaterede jeg mit USB 3.0 drev til FAT32 og det fungere også fint.

Lessons learned : Man kan bruge både USB 2.0 og USB 3.0 i Model S til musik du skal bare huske at formatere i FAT32.

Som en lille ekstra information Model S læser også FLAC i formatet 16b 44kHz helt op til 24b 196kHz. Om du kan høre forskel, nej nok ikke men så er du fri for at konvertere din FLAC HD musik til lavere formater.

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 2 '15
koden
koden Jun 10 '16

er der nogen der ved om de planlægger USB 3.0?

Mener at man med usb 3.0 kan få den strøm ud der er nødvendig for at drive bestemte usb enheder af netværks typen.

Til at drive en alm. usb disk er der vist strøm nok i en usb 2

KimT
KimT Jun 10 '16

Jeg bruger en Seagate wirelees plus 1TB HDD, og den trækker fint strøm fra USB - den har jo et indbygget batteri som den i princippet lader på.

koden
koden Jun 14 '16

Det er lige den jeg kigger på..tak for oplysning... :-)

Så det vil sige den kan minimum holde strømmen på seagaten?

Skidt med om den bliver ladet op.

bare den ikke aflader.

KimT
KimT Jun 14 '16

Ingen problemer. Tænk på at den kan køre ca. 10 timer på batteri, så jeg tvivler på du vil få et problem.