Loading...
dk

Mindre klonklyd ved igangsætning | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 2 '15

I dag bemærkede jeg nogle mindre klonklyde ved igangsætning. Det lød umiddelbart som om at det kom fra højre forhjul. Har tjekket handskerum og frunk for eventuelle rullende genstande som kunne ville kunne give en tilsvarende lyd. Er nogen herinde som har bemærket en tilsvarende mislyd ved igangsætning?

NyboligThomas
NyboligThomas Jun 18 '16

Hej Gustavsfar1! :)
Jeg har netop lige hentet min nye (brugte) Tesla og har samme klonklyd ved igangsætning!

Har du i mellemtiden fundet ud af hvad det kan være?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Thomas.

Twinauto
Twinauto Jun 18 '16
Mener det er helt normalt, tror det er p bremsen som slipper
HJJ
HJJ Jun 18 '16
Det er bremsen.
Min har også gjort det lige fra ny.

HJJ
Stone
Stone Jun 18 '16

Hej Gustavsfar

Jeg har det også ! - og skulle faktisk til at skrive til Tesla om det for det lyder præcist som du nævner det fra højre forhjul - jeg har også tænkt på om det var min paraply der lå og trillede rundt.  Lyder kommer nå jeg sætter igang som du også skriver . Lad os lige prøve at give hinanden et hint om hvad det kan være når vi har fundet årsagen - men jeg har lidt på fornemmelsen af at det er bilen der giver sig på en måde 

Twinauto
Twinauto Jun 18 '16
Læs nu hvad vi skriver, det er helt normalt se evt på int. Forum hvis du ikke tror på hvad vi skriver! Lad være med at spilde Teslas tid med det - deres svartider er lange nok i forvejen
TorbenS
TorbenS Jun 18 '16

Det er helt normalt med den lyd. Det er den elektriske håndbremse som venter med at slippe til der er en lille smule træk fremad på bilen. Så undgår man at den triller tilbage hvis den holder på en lille skråning med biler bag ved. Smart og helt efter bogen...

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 19 '16

Det blev også min konklusion...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 19 '16
Brejl
Brejl Jun 19 '16

Alle klonklyde er ikke normale. Jeg har en lyd fra højrebaghjul, i starten troede jeg også det var dette der skrives om i tråden her, men det blev værre og værre. Nu er det meget ofte bare når jeg slipper speeder og trykker på speeder igen. Dvs. ikke kun ved igangsætning fra 0 km/t.

Fik én fra Tesla i Kastrup med ud og køre en meget kort tur så han kunne høre hvordan det lød. Det var ikke normalt og de vil se på den ultimo juli.    

Twinauto
Twinauto Jun 19 '16
Brejl, stop nu med at præcis dette ikke er normalt, naturligvis har du ret i andre typer af klonklyde, men forhjul ved start ER normalt
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 19 '16

Hvis der er klonk fra baghjul ved acceleration og deacceleration er der højst sandsynlig tale om en defekt DU.

Brejl
Brejl Jun 19 '16

Twinauto, jeg siger ikke noget om lyden fra forhjulet ikke er normalt -  jeg deler blot min egen erfaring med, at jeg selv troede at det var normalt (lyden når bremsen slipper) indtil at det blev værre.

Gustavfar1, vi får se hvad Tesla siger når de får den ind. De mener jeg sagtens kan køre videre som jeg plejer.