Loading...
dk

Klimaanlæg holder ikke sat temperatur | Tesla Forum

Nicolaj
Nicolaj Aug 2 '15

Jeg har lagt mærke til at vores klimaanlæg ikke holder den temperatur jeg sætter, hvis jeg f.eks. sætter temperaturen til 20 grader så kan jeg på min app se at temperaturen i bilen er 23 grader ( jeg kan også på app'en se at jeg har sat den til at skulle være 20 grader).

Jeg ville så  forvente at efter noget tid lad os sige 15-30 min så ville temperaturen være som jeg havde sat den altså 20 grader, men det er den bare stadig ikke den forbliver 22-23 stykker og jeg kan endda se det på app'en så bilen burde vide at den ikke har opnået den korrekte temperatur.

Jeg prøvede så at sætte temperaturen yderligere ned, hvis den kommer helt på "LO" eller hvis forskellen overstiger noget der ligner 5 grader, jeg har ikke kontrolleret helt præcist SÅ sætter den fuld gas på klimaanlægget så det er ikke fordi den ikke har kraft nok til at køle.

Er der nogen af jer der har haft lignende problemer eller evt. har en løsning?

/Nicolaj

gw
gw Aug 3 '15
Har det samme. Dog ikke en løsning udover at sætte den lavere.
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 3 '15
Samme her. Kører du i range mode?
Nicolaj
Nicolaj Aug 3 '15
Nej jeg kører ikke i range mode.
Klaus_
Klaus_ Aug 3 '15

Jeg bruger mest temperaturen som en "skala". Det er alligevel svært at bedømme hvilken inde-temperatur man gerne vil have, mens man sidder og steger i direkte sol.  Her i sommeren har jeg mest kørt på 19, nogen gange 18 hvis der har været ret varmt udenfor. 

Men jeg har heller ikke oplevet ikke at kunne køle kabinen ned. 

PerF
PerF Aug 3 '15
Desværre er det det dårligste klimaanlæg jeg har haft i en bil. Dyserne til front udblæsning kan næsten ikke justeres, og "auto" skruer meget hurtigt ned for blæseren. Nu har jeg altid godt kunne lide god luftudskiftning, så jeg kan ikke leve med auto på blæseren. Jeg har også bemærket at temp skal stå 2-3 grader under det man vil have.<br />
Men skidt, det er en Tesla... Det burde vel være noget der kunne fixes med en softwareopdatering. I de sidste mange biler jeg har haft kunne man vælge modes inden for klimaanlægget, så det må Tesla også lave.
Forummets indlæg er redigeret af PerF Aug 3 '15