Loading...
dk

Køb i butik vs. via internet - HJÆLP! | Tesla Forum

Heinzzz
Heinzzz Aug 4 '15

Så bliver det snart min tur til at trykke på knappen ifht. at købe en 70D.

I den forbindelse syntes jeg at kunne huske, at der var nogen der sagde at der var forskel på købsbetingelserne ifht. om man køb i butikken ELLER via nettet? Det var noget om at det var mere fordelagtigt at købe via nettet grundet fortrydelsesret eller noget?

Er der nogen der har efaring eller viden om dette? – eller evt. kan sende mig et link til dette, da jeg ikke selv kan finde det?

Vh

Heinzzz

KS
KS Aug 4 '15

Husk at bruge et referal link.

Vil anbefale alle Bjørns Nylands link

"Fjernet af admin"

Bianco
Bianco Aug 4 '15

Du kan ikke købe i butikken - Du vil blive sat foran en PC og bestiller så selv.

Husk at du kan spare 10.000,- ved at få den nuværende Tesla-ejer der har rådgivet/hjulpet dig til at sende dig sit personlige rabat-link, det link vil så skære 10.000,- af bilens pris for dig, og give andre 10.000,- til ham der sendte dig linket.

(edit: Som Ken siger :-)

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Aug 4 '15
Klaus_
Klaus_ Aug 4 '15

Citat fra KenSeitzberg

Vil anbefale alle Bjørns Nylands link

H

"Fjernet af admin"

+1    (medmindre du selvfølgelig har en ven som har et link og som har hjulpet dig i processen).

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Aug 4 '15
DeaconWP
DeaconWP Aug 4 '15

Heinzz.

Når du vil ind på nettet for at bestille, skal du istedet for at gå på teslamotors.com , taste det link, som din kontakt har givet dig.

Når det er tastet, er det en genvel til teslamotors.com, som så automatisk på siden der dukker op, fortæller dig, at du nu får 10.000 kr i rabat for det link du har brugt.

Du har så også hjulpet "ejeren" af det link du har brugt til at få en rabat på 10.000 kr ved det næste køb af service eller ekstra udstyr ved Tesla.

Hans "præmie" er dog først trådt i kraft, når du har lavet en endelig binding på ordren.

Håber min vejledning er forståelig.

MVH Deacon

Heinzzz
Heinzzz Aug 4 '15

Ok - super - var slet ikke klar over at man kunne få rabat og give rabat på den måde. :) 

Har ingen der har hjulpet​ mig - så jeg skal så bruge "Bjørn Nylands" link når jeg bestiller inde fra butikken?

Hvad med betingelser? Har man så "net betingelser" når man køber via computeren inde i butikken? Har man ikke 14 dags fortrydelsesret ifbm. net køb? Det gælder måske ikke dyre biler?

Hvis man ikke har det, hvad har jeg så af betingelser ifht. f.eks. at fortryde hvis leveringen trækker ud og jeg ikke når det inden 1.1......eller der sker noget med Tesla eller i mit eget privatliv, som gør at jeg vil trække mig ud? Mister jeg så kun de 15.000 i depositum? Eller hur? (det stemmer nemlig ikke overens med intranet køb lovgivningen, gør den?)...

Vh
Heinzzz

Bianco
Bianco Aug 4 '15

Du har 14 dage fortrydelsesret som alt andet netkøb. fortryder du senere, så taber du depositum på 15.000,-

Heinzzz
Heinzzz Aug 4 '15

14 dage fra købstidspunkt, ikke fra leveringstidspunkt, vel? (fra leveringstidspunkt har man jo som regel på netkøb, har man ikke?)

Bianco
Bianco Aug 4 '15

Jeg vil anbefale at tage til butikken og se på farver samt prøve-sidde alm. og NextGen sæder. Og selvfølgelig få en prøvetur.

Og så gå hjem i ro og mag for at bestille over nettet, m Bjørns link. 

Hvis du ikke kender Bjørn, så søg ham på YouTube, hvor han har lavet mange (og lange) sobre beskrivelser af Tesla'en i forskellige sammenhænge.

Fortrydelsesretten er juridisk en gråzone, hvis du bestiller over nettet i butikken.

Heinzzz
Heinzzz Aug 4 '15

Ok, tak. :)

Men vi kender så ikke Bjørn herinde fra? Er han herinde? Vil hellere bruge et af jeres, hvis det er? Vil jo støtte forumet.

Forummets indlæg er redigeret af Heinzzz Aug 4 '15
Bianco
Bianco Aug 4 '15
Citat fra Heinzzz

14 dage fra købstidspunkt, ikke fra leveringstidspunkt, vel? (fra leveringstidspunkt har man jo som regel på netkøb, har man ikke?)

Da det er en vare lavet specielt til dig, så er det 14 dage fra bestillingstidspunktet. 

Heinzzz
Heinzzz Aug 4 '15

..og jeg har for øvrigt allerede besluttet mig for farve OG next gen sæderne. :) Får endnu en prøvetur i dag. ;O)

Bianco
Bianco Aug 4 '15
Citat fra Heinzzz

Ok, tak. :)

Men vi kender så ikke Bjørn herinde fra? Er han herinde? Vil hellere bruge et af jeres, hvis det er? Vil jo støtte forumet.

Hvis det skulle være nogen fra dette danske forum, så skulle det være Ken, men han ønsker af forskellige grunde at afstå og anbefaler i stedet at benytte Bjørns link, fordi vi alle har haft stor glæde af Bjørns uegennyttige arbejde (selv om han er nordmand ;-) 

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Aug 4 '15
Heinzzz
Heinzzz Aug 4 '15

Ok. Det gør jeg så....selvom det gør mig lidt ondt at støtte en nordmand. ;O)))))

Heinzzz
Heinzzz Aug 4 '15

...har nogen et svar til mig på fortrydelsesretten?

Forummets indlæg er redigeret af Heinzzz Aug 4 '15
Bianco
Bianco Aug 4 '15

Du har 14 dages fortrydelsesret, fordi du køber via nettet. 14 dage fra afgivelse af bestilling.

Heinzzz
Heinzzz Aug 4 '15

ok. Og hvis den så f.eks. bliver forsinket så jeg ikke kan få den ind i DK inden lovgivningen ændre sig, så mister jeg de 15.000 kroner....og det kan ske frem til jeg får den leveret?

Og dvs., der faktisk ikke​ er forskel på i butikken og på nettet, vel?

Bianco
Bianco Aug 4 '15

Korrekt, du mister 15.000,- hvis du ikke vil tage imod bilen.

Du kan kun købe på nettet. Medarb. i butikken vil gerne låne dig en PC som du kan benytte til selv at købe på nettet.

Det er ikke muligt at købe en ny bil i butikken. 

KimT
KimT Aug 4 '15

I de 14 dage som fortrydelsesfristen løber sker der intet med din bestilling. Den er åben og kan rettes. Dvs. Tesla begynder ikke at ligge den i kø eller reserverer kapacitet m.m. Hvis du vil undgå denne ekstra ventetid, og dermed vil fraskrive dig de 14 dage, kan du bekræfte din ordre hurtigere. Så vil Tesla ligge den i kø.

Jeg havde kikket så lang tid på de muligheder der var så jeg bekræftede min ordre med det samme, og produktionen gik i gang 6 dage efter.

Hvis du er bange for ventetiden så spørg dem evt. om de har "nogen på lager" - altså biler som folk har fortrudt de har bestilt. De kikke vist i hele europa efter sådanne biler. Ellers er der en ny 70D til salg på bilbasen

DeaconWP
DeaconWP Aug 4 '15

Hej Heinzz.

Her er et link fra en dansker, der også er flink og rar. Jeg vil mene, at man da ligeså godt kan hjælpe en i DK. Så hun er den jeg vil anbefale at hjælpe.

"Fjernet af admin"

Det er en flink dame, der bor i Viborg.

Havde jeg selv en model S, ville jeg tilbyde en ekstra gevinst mulighed, med 20.000 kroner kontant til hver af de 10, der brugte mit link, og som gjorde det så hurtigt, at jeg vandt hoved præmien. De ville komme til udbetaling, når jeg fik præmien leveret. :-)

Jeg tror ikke du skal være bange for, at bilen bliver så forsinket, at den skal afgiftes. Og endvidere tro jeg ikke, at afgiften bliver meget mere end 20.000 kr. Så bestil du bare bilen.

Sider: 1 2 »