@Kim
Jeg har præcis den samme lyd i min 3 uger gamle 70D - lidt lige som en turbine på lave omdrejninger.
Lyden har været der fra dag 1, og jeg må indrømme at jeg regnede med at dette var helt normalt - da der jo rent faktisk ligger en motor ude foran kontra "non-D" modeller.
Jeg syntes at Niels's teori lyder plausibel, men jeg er da meget interesseret i at få dette bekræftet af Tesla
Kølekompressoren lyder som en lille turbine. Er det den samme lyd som når du supercharger - her kører den ofte op på mac. omdrejninger - og så lyder det som en lille hurtigtgående turbine. Detter er helt normalt.
Når vi taler om lyde - ville det være en stor hjælp, hvis der kunne vedlægges en lydfil - så ved vi hvad vi snakker om. Men om det er muligt ved jeg ikke.
Jeg har på tur i går, og brugte en del tid ved superchargere på en varm dag. Biler som havde klima tændt lød som et slidt boremaskine fra harald skrald. Så snart man slukkede klima forsvandt lyden. Galdt både nye D'ere og min 85 fra '14.
Har ikke hørt det tidligere, men det er også meget sjældent jeg er på SuC i 28 grader :-)
@Tesloid & Co,
næste gang i er på værksted, så bed om få kompressoren dæmpet. Der er en fix til dette som Tesla tilbyder, såfremt i finder det generende.
Så har jeg været en tur inde forbi Tesla i kastrup. De lyttede på bilen og kunne godt høre at den larmede - var enig i at det er kompressoren. Men, de mente også at det var helt normalt.
Satte en PC til og kørte en test og ingen tegn på problemer, kun støjen.
Så jeg vil lige høre nogle andres 85D'ere og høre om det er rigtigt nok - det er tydeligst hvis man skruer hvac ned på LO og lader den kører i et par minutter og derefter stopper den helt.
Med range mode skruer den støjen ned med det samme, uden fortsætter den et godt stykke tid.