Loading...
dk

Opladning og kabler/stik - God råd til opladning - På tur fra Århus til Paris | Tesla Forum

Jb
Jb Aug 6 '15

Jeg skal snart på ferie og regner med at køre til Paris via Hamborg og SUC i Metz fra Århus.

Er der nogen gode Apps eller tips til Gratis opladning, ladesteder i paris/tyskland og hvilke kabler bør man som min have med.

Jeg har std. kabler der var med til Tesla også har jeg købt type 2 kabel - Er der andet man bør have med eller skal man købe et ladekort til opladning igennem nogen firmaer i Frankring?

På forhånd TAK

En glad tesla ejer :-) 

DeaconWP
DeaconWP Aug 6 '15

Se under tips og tricks. Der er et emne der hedder links til hverdagen. Der er mange oplysninger om hvordan du finder lademuligheder

http://teslaforum.dk/forum/topic/nyttige-links-til-hverdagen-uden-snak

Det er links, som jeg har samlet fra forskellige mere eller mindre rodede tråde om diverse blandede emner.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 6 '15
DeaconWP
DeaconWP Aug 6 '15

Det er sikkert en god ide at være med af Ikea Family klubben,, hvilket er gratis. Så er du altid sikret opladning på Ikeas utallige ladestationer. Du skal dog ikke bruge kortet i alle lande. Der er mindst 4 Ikea omkring det sydlige Paris. Enkeltlader giver 55 km/times ladning med dit type 2 kabel.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 6 '15
DeaconWP
DeaconWP Aug 6 '15

Her hjemmefra ser det ud til, at jeg vil kunne lide at bruge plugshare.com

Den er gratis at melde sig til, og jeg synes den giver gode informationer, når man søger.

Busimiss
Busimiss Aug 7 '15
Vi var i Frankrig (Normandiet) her i sommerferien, og vi brugte følgende apps: Plugshare og Chargemap. Kombinationen af disse 2 var bedst. Vi havde også et Schuko stik med - og det blev brugt.
Ap
Ap Aug 7 '15
Er pt i cannes, vi skulle lade i Lyon der er kun 1 charger til rådighed med ca 100A og tesla taxi samt schweitzer der skulle lade først. Sku ikke iorden at blive dirigeret der hen. Efter laaaang vente tid gik turen så vidre sydpå, lige før Cannes skal der lades igen kl er blevet 23.30, det er et Hotel med supercharger , problemet er så bare gitterporten til hotellet er låst da vi ankommer, så vi må køre til Cannes og håbe vi kan lade på det hotel vi skal bo på. De er heldigvis super flinke på hotellet så da de hører om vores problem bliver deres tekniker sat til at lave et stik så vi kan lade i p-kælder. Men det er ikke iorden at Tesla skriver at der er 8 stk lader i Lyon samt at supercharger ved Cannes er åben 24-7. Turen ned gik fint indtil Lyon, håber det bliver en knap så stressende tur hjem. Med varme hilsner Ap
mortenhomann
mortenhomann Aug 7 '15

@Ap: Hvis det er Vienne Supercharger i Chasse-sur-Rhône, du taler om, er der for ca. en måned siden kommet 8 ladepladser bag ved Ibis - var de syv virkelig ude af drift? Før det var der kun de to "midlertidige" Superchargers foran hotellet.