Loading...
dk

128GB Memory kort i BlackVue DR650GW - Miniguide | Tesla Forum

JL
JL Aug 7 '15

Jeg købte et 64GB kort til mit BlackVue dashcam og bøvlede mildest talt med at få det til at virke. Hvis jeg en gang til skulle høre "No SD caaaard....pleeeeease insert SD caaaard", så havde jeg flået kameraet ud af bilen :-) Til sidst gav jeg op og købte et nyt 128GB kort i stedet for og det fik jeg til at virke i 2. forsøg. Et par tips til andre, som gerne vil have et større kort i. Her er hvad jeg gjorde: 

 

1) Formatér det nye SD kort til FAT32 - det er de store kort ikke som standard. Jeg gjorde det på min Mac via Disk Utility -> Vælg Erase og MS DOS (FAT) som format. I Windows 7/8 kan man ikke længere formattere FAT32, så der skal man have fat i et formateringsværktøj, f.eks. det som BlackVue selv linker til: http://www.blackvue.com/en/contents/sub3.asp?mode=view&serboardsort=28&page=1&idx=1193&search=&searchstr=

 

2) Opdatér firmwaren i kameraet - mit var version 1.004 og nyeste er 1.007. Hvis jeg havde gjort det fra starten, så havde mit 64GB kort sikkert virket fint. Der er flere måder at gøre det på - jeg downloadede den nye firmware til min iPhone, forbandt den via wifi til kameraet. I app'en under Config kan man vælge Firmware update. Efter en genstart eller to var firmwaren opdateret. Bemærk: dette gjorde jeg med det gamle SD kort i. Først efter firmware opdateringen satte jeg det nye kort i.

 

3) Sluk kameraet og sæt det nye kort i - først sagde den No SD caaard...., men efter 1-2 minutter, så sagde den Initializing SD card, genstartede og så virkede det :-) App'en skulle også lukkes helt og jeg skulle refreshe listen over optagelser før det hele virkede igen.

 

Jeg har brugt rigtig længe på at læse om hvilke SD kort man skal bruge når det skal være 64 eller 128 GB. Jeg endte med at købe det her (samme sted) og det virker (indtil videre): http://www.cinemagic.dk/shop/sandisk-ultra-microsdhc-463712p.html

 

Det findes i to udgaver af kortet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af forskellen - det ene er muligvis til telefoner og det andet er til kameraer. Jeg købte som sagt ovenstående - det andet er en smule billigere:

http://www.cinemagic.dk/shop/sandisk-ultra-microsdxc-453449p.html

 

Torben_E
Torben_E Sep 7 '15

Hej JL

 

Jeg har formateret et 64 GB kort med FAT32 (via cmd i DOS).

 

Når jeg sætter det i Blackvue siger den "please check SD card" .... Har prøve at sætte strøm af og på. vente længe men den bliver ved med "plase check SD card" 

 

Kører med fw 1.007.

 

Hvad foreslår du at jeg nu gør ?

 

Torben_E

 

 

 

Klaus_
Klaus_ Sep 7 '15

Torben, har du prøvet at holde WIFI knappen inde på kameraet i mindst 10 sek, indtil den siger "formatting SD card"? 

Torben_E
Torben_E Sep 7 '15

Hej Klaus... Nej... super tip.. vil jeg prøve på fredag (er uden bilen indtil da)... 

 

 

Torben_E

Torben_E
Torben_E Sep 11 '15

Jubi... Det virkede. hold WiFi knappen inde in 10-15 sek indtil den sige bip... derefter går den igang med at formatere kortet.

 

Cheers

 

Torben_E

DeaconWP
DeaconWP Dec 22 '15

Hej JL.

Har du tid til en dag og tjekke noget for mig? (og andre måske?)

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om du rent faktisk har tæt på 128 Gb data på dit kort, eller om dit kamera kun gemmer i de 64 Gb, som det efter specifikationerne kan håndtere som memory kapacitet.

Jeg formoder du kan smide kortet i den medfølgende kort adaptor, og så bruge din stifinder til at se, hvor meget der er på kortet. Bare for at vide, om det kan betale sig at købe et kort, der på papiret er dobbelt så stort, som den skulle kunne håndtere.

larsenjan
larsenjan Jan 3 '16
Jeg bruger et Kingston 128Gb kort i min Blackvue, og det virker perfekt, og med 128 Gb tilgængeligt.
Gronhund
Gronhund Jan 7 '16
Larsenjan: hvilket Kingston 128 er det du har?
Kan du evt komme med et link?
larsenjan
larsenjan Jan 7 '16
KINGSTON 128GB microSDXC Class10 UHS-I (SDC10G2/128GB) 1 289,60 25,00 289,60 Modelnr.: SDC10G2/128GB
Købt hos ComputerSalg for 362,-
Gronhund
Gronhund Jan 7 '16
Shit Larsenjan. Er du klar over hvad klokken er? Det er simpelthen for hurtigt at svare på sådan noget ;-)
Tak for svaret. Så må jeg hellere få købt sådan et.
Climber
Climber Jan 8 '16
Det kan fås i proshop.dk til 304kr (fragtfrit).
Gronhund
Gronhund Jan 11 '16

Uha. Det fra proshop får jeg nok ikke stoppet derind, med mindre jeg udøver vold, da det er et SD kort ;-)

larsenjan
larsenjan Jan 11 '16

Der er en SD adapter med, men det jeg købte er et KINGSTON 128GB microSDXC

Gronhund
Gronhund Jan 11 '16
Nå. Så tror jeg ikke de har den mere. For den de har nu, koster 503:
https://www.proshop.dk/...0000-&b=kingston
Jeg tager selvfølgelig forbehold for, at jeg har overset et eller andet ;-)
P.S. Det var forresten Climber jeg svarede.
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Jan 13 '16
edge
edge Jan 11 '16

Jeg har også sådan et 128GB MICROSDXC CLASS 10 UHS-I (SDC10G2/128GBSP). Der kan være fire dages optagelser på det. Desværre begynder det ikke forfra, når kortet er fyldt, det holder bare op med at optage, og så må jeg formatere kortet, ret irriterende.

Jan 7 Jan 7
Gronhund
Gronhund Jan 12 '16
Larsenjan: Overskriver dit Kingston 128 automatisk gamle data, så du slipper for at formatere kortet?
larsenjan
larsenjan Jan 13 '16

Checkede her til morgen, og der var 9 dage på kortet, og var fyldt på nær ca. 150 Mb.
Så det ser ud til at overskrive gamle data. Tror nu nok kortet bliver fragmenteret med tiden, og at man med fordel kan formatere i camera en gang i mellem, men med 128 Gb, overskrives der jo ikke så tit.
Så også at nyeste FW nu hedder 2.02, havde været rart om man kunne sætte filstørrelse lidt op, til måske 5 min. Men den option er forsvundet med V2.xx FW. Der er mange filer på et fyldt 128Gb kort !

Gronhund
Gronhund Jan 13 '16

Super. Så tør jeg godt at åbne kortet, når det kommer ;-)

Gronhund
Gronhund Feb 19 '16
Godt. Så kom mit 128GB kort igang med at virke som det skulle.
Jeg havde samme problem som Edge. Når kortet var ved at være fuldt (ca. 111GB), så gik hele Blackvue ned, og var ikke muligt at komme i kontakt med, ej heller at formatere kortet gennem tryk på knap på Blackvue. Så jeg måtte have det over i en PC.
Så efter lidt leg og tænkeri, valgte jeg at bruge et værktøj som hedder "MiniTool Partition Wizard Free" til at lave en lille partition (ikke FAT formateret), så min Blackvue partition (FAT32) fik en størrelse på ca. 10199999kB (så den endte ud med at være under 100GB). Herefter begyndte den automatisk at slette gamle data, og alt kører som det skal.
Alt er måske ikke helt rigtig, for når den kommer over ca. 64 GB (jeg har ikke lige gjort noget ud af at undersøge om det er 64 GB eller hvad, så det er bare et gæt), så kan jeg ikke bruge Cloud mere. Den kan simpelthen ikke se filerne fra mit blackvue på Cloud. Så hvis man er meget afhængig af Cloud, vil jeg tror man skal partitionere sit kort, så det bliver mindre end 64GB.
Med mit kort som er partitioneret til 100GB, får jeg 2,5 dages data ud af det (med laveste opløsning). LarsenJan, har du gjort noget for at få 9 dage ud af dit kort? Det lyder helt vildt iforhold til mig kort.
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Feb 19 '16
larsenjan
larsenjan Feb 19 '16
Well, hvor lang tid der er på kortet, hænger også sammen med hvor meget du kører, og om den kobler til park funktion. 9 dage passer stadig rimeligt, og jeg har min partition på 128 gb.
Jeg har ikke haft problemer med at Black vue hænger eller rebooter.
Pc programmet er ikke specielt godt/hurtigt. I seneste version af firmware er det ikke længere muligt at indstille størrelse på filer, og dermed reducere antallet af filer.
Sider: 1 2 »