Loading...
dk

Nu er vi blevet 100% elektrisk! P85 og nu BMW i3 ankommet! | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
Jgilberg
Jgilberg Feb 8 '14

Skal man blive elektrisk så må man vel tage skrittet helt ud og kun køre EL-bil? 

Tesla behøver jeg ikke sige igen er en lækker vogn, BMW i3 som vi fik i onsdags er også en lækker vogn, MEN holde da kæft jeg havde forventet mer fra tyskerne! Alle apper ser ud som billige "DOS" applikasjoner. Det at styre horn, lys og varmeapperat fra mobilen tager en krig.

Jeg trodde virkelig at BMW kunne gøre det bedre! Webradio kommer først op efter at du har kablet din iphone til bilen, startet connecteddrive appen på mobilen, og 30 sekunder senere så får du opp nogle "billige" ekstra funksjoner på skærmen i bilen. Det er en OMMER BMW.

BMW forsøger at sælge bilen som en premiumbil, men jeg er skuffet over at det ikke er el-styring av sæder, ej heller el-bagklap. Det havde jeg forventet (har tilvalgt alle optioner).

Men lækker er den aligevel med sine 170HK, 0-100 km/t på 7,2 sek.

:-)

DerHansi
DerHansi Feb 8 '14

Tillykke med den !!

Ja man kan da godt fornemme hvor det er at Tesla har brugt lidt flere penge på tingene ;-)

Jeg er spændt på at høre fra dig(og den) i nærmeste fremtid (særligt omkring rækkevidde)

DerHansi

Niels
Niels Feb 9 '14

har haft samme tanke, men konen er glad for 207'en. Godt at høre hvordan den er premium sammenlignet med model s. Jeg villle også have forventet noget kram og godt gennemarbejdet skærm/menuer i bilen. El føresædd havde også klædt den. Hvordan er kabine varme og ventilation, udsyn m.m. - skriv gerne lidt mere om den

Claus
Claus Feb 19 '14

Hvad koster en BMW i3 på gaden i Danmark?

Hookmaker
Hookmaker Feb 19 '14

Mener den skulle ligge på omkring 230K - med mindre du tilvælger den lille diesel motor til, så løber den op i en (Stor) Tesla pris ...;-) 

Michael
Michael Feb 19 '14
Nej, den bliver lidt dyrere.
Startpris 282.000 kr
Forummets indlæg er redigeret af Michael Feb 19 '14
Claus
Claus Feb 20 '14

Er det med eget batteri, eller skal det lejes ved siden af?

Michael
Michael Feb 20 '14
Det er med eget batteri, der er med i prisen.
Jgilberg
Jgilberg Feb 27 '14

Her kommer en lille tilbagemelding vedr i3:

Nu har vi haft i3 i en mnd. Jeg har næsten kørt lige så meget i den som i Teslaen fordi i3 er så fed at køre! Jeg pendler 50 km hver vej til arbejdet, og for at "spare" Teslaen (som du har kørt 7700 km på 2 mnd) bruger jeg i3 hvis jeg ikke skal ud på nogle kundemøder etc. Konen kan godt lige at køre Teslaen :-)

Jeg kører på max comfort (aldrig "max-range-aktig-noget") og da opgiver bilen at rækkevidden er 120 km. En sag skal BMW have, og det er at de viser "rigtige" kilometer. Temperaturen udenfor har svinget mellem -6 og +6 grader i perioden. Jeg kører 50 km ind på arbejdet på motorvej og kører i 90-120 km/t. Bilen er utrolig hurtig (ikke ekstrem som P85) og smidig at køre. Bilen ligger godt på vejen men man mærker sidevind i og med at bilen er høj. Svingradiusen er helt rå, den drejer nærmest rundt sin egen akse. Nærmeste jeg kommer tilsvarende svingradius må være en gaffeltruck!

Vi har på et tidspunkt haft en Mercedes A-klasse, og jeg får meget af den samme fornemmelse når det gælder udsyn i i3. Man sidder højt og har kanon overblik til alle sider. Varme og ventilationen er 110% perfekt. I modsætning til Teslaen, som enkelt kan forvarmes til den varmen du ønsker kupeen skal have, kan du i i3 kun starte "forvarme" fra appen eller etter klokkeslett som er programmeret. Bilen bliver ikke supervarm, kun "lunken". Der kunne jeg på samme måde som i Teslaen, ønske mig styring av antall varmegrader. Når bilen har fået kørt nogle meter efter forvarme kommer varmen rigtig godt. Det er ingen antydning til dug eller fuktighed i kabinen. Lydanlægget er kanon!

Konen er meget tilfreds med bilen, men jeg håber at BMW kommer med nogle opdateringer af softwaren. For de som ikke "sammenligner" app´ene med en Tesla, vil blive meget tilfreds med BMW. Som jeg skrev i starten af tråden, er jeg ikke meget imponeret af hvad BMW har klaret at levere af software.

Da det ikke er nogen moms på EL-biler i Norge "slapp" vi med 363.000,- for i3 inkl et sæt vinterdæk på fælg. 

Bluecoffee
Bluecoffee Feb 28 '14

Hvordan er "el-økonomien" i I3 sammenlignet med model S? (Wh/km)

120281
120281 Feb 28 '14

Læste lige den her ang. i3 så begynder de jo at nærme sig:

http://www.biltorvet.dk/nyhed/Range-Extender-til-BMW-i3/2222

Skal den bare være flottere. Blev overhalet af en idag pga. optræk, men sikke nogen smalle cykeldæk :-)

Bianco
Bianco Feb 28 '14

Så vidt jeg ved så skal der betales fuld registreringsafgift, hvis du køber en i3 med bensinmotor ("Range EXtender")

120281
120281 Feb 28 '14

Ja det så jeg efter jeg havde linket. Troede det var en ren batteri - men det er en hybrid.

Undre mig stadig over der ikke er nogen Mercedes, Toyota osv. der har penge i tesla ikke bruger teknologien (drivetrain) og lave en bil selv. Mercedes kunne lave den nye A180 i en el-udgave.

Men de lever jo godt at at sælge Dielsel og Benzin biler.

Hookmaker
Hookmaker Feb 28 '14
Det er jo kun i Danmark og Norge hvor der er et problem, so why worry?
Bianco
Bianco Feb 28 '14

Toyota laver Rav4 i en Tesla-batteri udgave

Mercedes er ved at lave en B klasse baseret på Tesla-batteri.

nicom
nicom Feb 28 '14

Skat har fundet frem til at i3 går 166,66 km/l dvs den får 4000 kr i afgiftsfradrag per km den går over 18 km/l ( eller er det 16 km/l).. dvs cirka 150 km gange 4000 kr vupti 600000 kr i afgiftsfradrag. Lige pludseligt overvejer jeg i3 mens jeg venter på model X

Hookmaker
Hookmaker Feb 28 '14

Hvor har du læst det?

Hookmaker
Hookmaker Feb 28 '14

Det må jo så være den med benzin forlængeren - for den rene e-model er jo helt afgiftsfri.

nicom
nicom Feb 28 '14

http://motorjournalisten.dk/der-bliver-rift-om-denne-bmw/?utm_souqrce=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=der-bliver-rift-om-denne-bmw

Så er der priser . 

Tesla med supercharger er bedre ... men dyrere i indkøb 

Bmw i3 med Rex (benzin generator) er indirekte afgiftsfri pga fradraget .

Bmw i3 er det tætteste model s alternativ for folk der ikke kan købe bil for mere end 350000 kr da den trods alt kvaliteter som leaf og zoe ikke har.

Du har ret i at helhedsoplevelsen gå af fløjten når man efter 120 km hører en brummen fra "motorrummet". Dilemmaet for i3 køreren må være således..

Skal fylde bilen hos Clever for 5,5kr/kwh dvs 18 gange 5,5 som koster 99 kr og en halv time eller 

Skal fylde den med oktan 95 til 12 kr/liter dvs 9 gange 12 som koster 108 kr og 5 minutter.

Forummets indlæg er redigeret af nicom Feb 28 '14
dennisogmia
dennisogmia Feb 28 '14

Jeg kan nu godt leve med lidt "brummen fra motorrummet" et par gange om året. Hvis man kunne købe en 34 hk motor til 35.000 kr. til Tesla'en som kunne passe ned hvor man har børnesæder ville jeg personligt bestille en med det samme, især hvis det var en man kunne tage ud til daglig, el er super lækkert i hverdagen når man er i nærheden af sin egen stikkontakt, men helt ærligt er el for besværligt på ture i udlandet endnu, tænker f.eks. på de oplevelser nogen her på forum har haft i Norge :)

Forummets indlæg er redigeret af dennisogmia Feb 28 '14
Sider: 1 2 »