Her kommer en lille tilbagemelding vedr i3:
Nu har vi haft i3 i en mnd. Jeg har næsten kørt lige så meget i den som i Teslaen fordi i3 er så fed at køre! Jeg pendler 50 km hver vej til arbejdet, og for at "spare" Teslaen (som du har kørt 7700 km på 2 mnd) bruger jeg i3 hvis jeg ikke skal ud på nogle kundemøder etc. Konen kan godt lige at køre Teslaen :-)
Jeg kører på max comfort (aldrig "max-range-aktig-noget") og da opgiver bilen at rækkevidden er 120 km. En sag skal BMW have, og det er at de viser "rigtige" kilometer. Temperaturen udenfor har svinget mellem -6 og +6 grader i perioden. Jeg kører 50 km ind på arbejdet på motorvej og kører i 90-120 km/t. Bilen er utrolig hurtig (ikke ekstrem som P85) og smidig at køre. Bilen ligger godt på vejen men man mærker sidevind i og med at bilen er høj. Svingradiusen er helt rå, den drejer nærmest rundt sin egen akse. Nærmeste jeg kommer tilsvarende svingradius må være en gaffeltruck!
Vi har på et tidspunkt haft en Mercedes A-klasse, og jeg får meget af den samme fornemmelse når det gælder udsyn i i3. Man sidder højt og har kanon overblik til alle sider. Varme og ventilationen er 110% perfekt. I modsætning til Teslaen, som enkelt kan forvarmes til den varmen du ønsker kupeen skal have, kan du i i3 kun starte "forvarme" fra appen eller etter klokkeslett som er programmeret. Bilen bliver ikke supervarm, kun "lunken". Der kunne jeg på samme måde som i Teslaen, ønske mig styring av antall varmegrader. Når bilen har fået kørt nogle meter efter forvarme kommer varmen rigtig godt. Det er ingen antydning til dug eller fuktighed i kabinen. Lydanlægget er kanon!
Konen er meget tilfreds med bilen, men jeg håber at BMW kommer med nogle opdateringer af softwaren. For de som ikke "sammenligner" app´ene med en Tesla, vil blive meget tilfreds med BMW. Som jeg skrev i starten af tråden, er jeg ikke meget imponeret af hvad BMW har klaret at levere af software.
Da det ikke er nogen moms på EL-biler i Norge "slapp" vi med 363.000,- for i3 inkl et sæt vinterdæk på fælg.