Loading...
dk

Samlekvalitet ved frunkhjelm | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 12 '15

Hvor mange af jer har gjort indsigelser hos Tesla mod den hos mange åbenlyse skævhed der er foran på frunkhjelmen? Jeg nævnte det for dem sidst jeg var inde men de har øjensynligt ikke gjort noget som helst ved det fordi jeg kan stadig let få en pegefinger ind mellem hjelm og forkofanger. Jeg har nu nævnt det for dem igen og håber på at de denne gang vil gøre et ihærdigt forsøg på at udbedre det når jeg skal til Århus primo sept.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 12 '15
Vinse
Vinse Aug 12 '15
Jeg så en i Viborg i går der gabte så meget, at troede den ikke var lukket ordentlig (men det var den vist)......sker det tit?
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 12 '15

Ja netop. Jeg ved ikke om de har fået styr på det men indtil for nylig var det vist mere reglen end undtagelsen hvis ikke den gabte så meget at det netop ser ud som om at den er åben. I hvert fald har jeg konstateret at rigtig mange har denne "feature" som de kalder det :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 12 '15
NCL
NCL Aug 12 '15
Jeg synes også min gaber lidt, men har ikke sagt noget endnu da jeg netop har konstateret at alle de andre også gør det ;-)
Skaarup
Skaarup Aug 12 '15

Tolerancen på amerikanske biler er noget helt andet end på europæiske. Især de tyske biler står knivskarpt - men efter amerikansk standard, så er Teslaen helt i top. Så det er noget vi må leve med.

Men jeg ved Tesla jævnligt spytter kølerhjelme ud der gaber lidt foran, end andre gange. Ifølge rygtebørsen bliver den presse der udstandser frunken, hurtigt træt netop der - måske fordi den skal bue lidt mere der, men jeg ved det ikke med sikkerhed. Min tidligere S'er gabte lidt mere end min nuværende, men en brombasse kan stadigvæk godt komme igennem :-)

griffel
griffel Aug 12 '15

Betyder det an den er utæt (regn) foran så? Jeg har ikke fået min jetjager endnu, derfor mit måske dumme spørgsmål...

NCL
NCL Aug 12 '15
Nej den er ikke utæt, det er kun kosmetisk.
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 12 '15

Ja kun kosmetisk men i min optik reelt slemt nok og en tosset feature på et ellers designmæssigt pragteksemplar af en bil :-)

The_Stig
The_Stig Aug 12 '15

Ja! og nogle her i foraret taler om pro´s and con´s ved montage af en heck spoiler og den giver vindmodstand så den reducerer rækkevidde på batteriet.

Så er frunk problematikken da endnu vigtigere - den må da stjæle en masse kræfter, hvis den er så åbenlys dårligt tilpasset?

Var i Århus en dag og tog disse billeder - den samlefinish og håndtering er ikke en 7-900.000kr´s bil værdig

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 12 '15

+1

Michael84
Michael84 Aug 12 '15
Retter de op på dem eller er det bare "ærgerligt" og et lotteri om man får en der er samlet okay eller ej?
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 12 '15

Hvis ikke man er insisterende tror jeg bare at du får et svar noget i den stil med ovenstående. Mener at Comeback herinde fik rettet sin efter et par insisterende forespørgsler...

lysmanden
lysmanden Aug 12 '15

Profilen MAHO har vist haft en rigtig skævert. Først forsøgte han at få dem til at rette det hvilket de ikke var så samarbejdsvillige omkring. Da han skruede bissen på gik det bedre, så bare klag løs Tit og ofte kender de udemærket godt de fejl der opstår, men fortæller at de aldrig har hørt om det før

lysmanden
lysmanden Aug 12 '15

Profilen MAHO har vist haft en rigtig skævert. Først forsøgte han at få dem til at rette det hvilket de ikke var så samarbejdsvillige omkring. Da han skruede bissen på gik det bedre, så bare klag løs Tit og ofte kender de udemærket godt de fejl der opstår, men fortæller at de aldrig har hørt om det før

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 13 '15
Undskyld det var Maho ja.
Maho
Maho Aug 13 '15

Hej alle

Ja, jeg havde bl.a. et problem med fronk-klappen. Er løst nu. Se evt link: http://teslaforum.dk/forum/topic/fronkklap-flugter-ikke

The_Stig
The_Stig Aug 13 '15

Hej Alle med Frunk passingsproblemer!

Vil I have ulejlighed med tage et billede af det i synes er utilstrækkelig tilpasning?

På forhånd tak for tillige at dele billederne her i tråden :-)

//The_Stig

JonasHansen
JonasHansen Sep 11 '15
Min gaber også ret meget synes jeg. Hvor meget skal den gabe før at de accepterer at lave det?
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 11 '15

For mit vedkommende kan jeg fortælle at de nu har forsøgt 2 gange at tilrette frunk uden den store succes.

Jeg er stadig ikke tilfreds og nu er der bestilt en ny hjelm hjem. Som med så meget andet har Tesla nogle specifikke tolerancer for hjelmen som den skal ligge uden for før at de reelt godtager at udbedre det. Har ikke taget billeder af det før forsøgene, men kan godt tage et par billeder ved lejlighed her efter forsøgene. Jeg kan fortælle at forinden var det muligt med lethed at stikke min tommeltot ind under hjelmen. Det er blevet bedre, men den gaber stadig meget specielt i højre side og hjelmen stikker betydeligt op over den øvrige skærm.