Loading...
dk

Efterbehandling af lak | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Aug 17 '15

Hej TESLA ejere - der er flere tråde der omhandler lakpleje og lakefterbehandlinger her på foraret! Onde tunger mener at TESLA er født med blødere lak end andre biler? eller mere specific blødere end europæisk produceret biler?

Er der nogle der kender dette product? - http://carpro-immortal.com/

Det ligner tryllekunstner tricks - men der jo så meget NANO - MICRO - MOLYKYLÆR eller hvad det nu altsammen hedder - så man ikke ved hvad ben man skal stå på?

Pro´s & Con´s ønskes, hvis nogen har draget erfaringer med dette product? 

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Aug 17 '15
Oreo100
Oreo100 Aug 17 '15

Jeg kan give min erfaring. Gamle 2013 Audi A5 med sort lak fik ridser af ingenting. Virkelig mange ridster i de knap 2 år jeg havde den (fra ny). Tesla i sølv er meget bedre. I EU er det også vandbaseret lakker. Men hvis bilen er sort/mørk ville jeg få gjort noget ved den hvis du agter at køre i vaskehal. Tesla eller tysk. 

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 17 '15

Det er ikke noget vi mener det er desværre et faktum. Ifølge Morten fra DP som i tidens løb har haft rigtig mange biler under kyndig polering/coatning er Teslas lak (ved ikke med metallic)  helt ekstrem blød og ikke tilgiver noget som helst. Jeg mener faktisk at han nævnte at han aldrig tidligere havde oplevet tilsvarende men det kan være vi kan få ham selv på banen her i forum for at be- eller afkræfte om det er blevet bedre med de nye metallic lak...?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 17 '15
KimT
KimT Aug 17 '15
Nu er de jo også helt hysteriske med miljøkrav i CA - så det kan jo være en medvirkende årsag til den bløde lak
Oreo100
Oreo100 Aug 17 '15

Gustavsfar1, lad nu være med at kalde det et faktum. Det er ikke helt rimeligt før der er en rigtig test af lakkens hårdhed. Kan sagtens være den er blødere, men at kalde det et faktum pga udtalelser fra folk som lever af at reparere lak er vel ikke helt rimeligt. Vel bedre med erfaringer fra folk som har haft flere nyerere biler i samme farve som kan sammenligne. Eller en rigtig test. 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Aug 17 '15

Jeg vil helst ikke på banen her, netop pga det torbenm skriver - Dog er torbens faktum mht audi vs tesla, (hvor hans oplevelse er at hans sorte audi nemmere blev ridset end hans SØLVGRÅ <--- læs sølvgrå tesla  Forkert ...- det er dine øjne der bliver snydt pga farven

DetailingBilpleje

Det ér som KimT siger

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 17 '15

Jeg ved som tidligere nævnt intet om lak men refererer kun til hvad der er blevet sagt om teslas lak fra professionel side. Tilmed har jeg selv erfaret at den sorte teslalak eksempelvis ridses bare man trykker lidt for hårdt med en mellemvare af en mikrofiberklud trods opticoat.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 17 '15
The_Stig
The_Stig Aug 17 '15

min hovedinteresse går egentlig på om der er nogen der har prøvet Immortal ?

Skeel
Skeel Aug 17 '15
Det er ikke på markedet herhjemme endnu..
DetailingBilpleje

Ang immortal, så her jeg fulgt det de sidste par år - carpro der udvikler det er en seriøs spiller på markedet og bruger deres produkter hver dag, MEN immortal syntes bare ikke rigtig at blive færdigudviklet. Om der nogen sinde kommer en version der virker er gætværk, men som det ser ud pt, så nej - desuden kræver det muligvis for perfekt vedhæftning at blive sprøjtet på med prof malerudstyr og i kabine - Det har den professionelle detailer ikke, men kun de sjuskede autolakkere - derfor tror jeg at det (hvis det kommer) vil blive et produkt der er tiltænkt de forkerte hænder uden sans for detalje - Mine og andres tanger går også på hvordan den originale lak ser ud neden under immortal - vi tror den bliver super ridset pg immortal bare blender sig ind som honning oven på lakken bagefter. Var dette produkt gennemtestet igennem flere år i flere miljøer osv som ocp, så var jeg klar på stedet til at tilbyde det, men ØV... produktet er ikke færdigt endnu og om det bliver det er det store spørgsmål...

Vinse
Vinse Aug 18 '15
Jeg har valgt 22PLE - fandt et godt bud i UK så det skal prøves når bilen kommer til september ;)
KXR
KXR Aug 18 '15
Hej Vinse, kan du venligst poste adresse?
Vinse
Vinse Aug 18 '15

Hej, Det var en "rest" de havde og der er åbenbart allerede udsolgt af VX (den til lakken) men VR (til plastik) kan stadig købes - Det var også en ret god pris!

http://www.detailedclean.co.uk/22PLE/

Ellers google lidt rundt - i US er der flere sites, men så er der jo told/moms osv. så jeg søgte i sin tid på 22PLE og gik efter co.uk addresser.

Jeg har IKKE selv erfaringer med produktet endnu, men syntes tests ser gode ud og har prøvet en lille plet på vores anden bil og det ser ud til at virke som beskrevet.