Loading...
dk

Hjælp til dem der stadig overvejer | Tesla Forum

sjensen
sjensen Aug 17 '15

Med en fantastisk bil, et stort supercharger netværk, forventet ændring i afgifterne 1/1, en snarlig 3% prisstigning, mulighed for lidt rabat oveni, etc. så er der al mulig grund til at overveje et Tesla indkøb nu.

Tesla er selvfølgelig til stede i København og Århus samt diverse events (http://my.teslamotors.com/da_DK/events).

Herudover er der masser af hjælp til overvejelserne her på forum, men jeg er også overbevist om at der er hundredevis af Tesla ejere landet over, som gerne stiller op personligt med gode råd og erfaring fra både dagligdag og ferier.

Brug derfor gerne denne tråd til at spørge efter hjælpsomme Tesla ejere i dit lokal-område. Personligt stiller jeg gerne op i Værløse, Farum, Allerød området.

Note: Lige nu og her er CO2 udledningen i Danmark 44 g / kWh (iflg. energinet.dk) svarende til ca 9 g / km.

Forummets indlæg er redigeret af sjensen Aug 17 '15
Knudsen
Knudsen Aug 18 '15
Alle disse argumenter er også det der har gjort at jeg har bestilt her i weekenden. Lige pt. Har jeg jo knap 14 dages betænkningstid - men vi har da stadig nogle småbekymringer - så som hvad mon der på sigt sker med de biler der er købt inden d. 1/1-16 i forhold til kommende "forbrugs-afgifter" eller hvad nu regeringen kan finde på af underligheder.

Dernæst om tesla forbliver en "spiller" på det danske marked hvis der kommer ganske store afgifter på (store) elbiler... Og hvad sker der så med service og evt. rep. af vores Tesla'er.

Hvad tænker i om den slags "bekymringer" ? Eller skal man ikke bare lukke øjenene og bare trykke bekræft...? Og på den anden side så skal man jo heller ikke gå og bekymre sig over alle mulige ting som kun er gisninger og spekulationer pustet op i alverdens medier.

Hvilke overvejelser har i haft om skal/skal-ikke...? Og kom så gerne med argumenterne for SKAL :-)
Bjarni
Bjarni Aug 18 '15

Det er vel naturligt at have nogle bekymringer når man køber stort. Men jeg synes ikke man behøver være bekymret. Tesla har tidligere meldt ud, at de fortsætter med at servicere deres biler i Danmark på trods af afgifter. Og de kommer sikkert stadig til at sælge nogle Teslaer - blot ikke i det antal man hidtil har set. Og uanset hvad, så er Danmark et meget lille land, og vi kommer ikke til at have indflydelse på det store europæiske supercharger netværk, hvor Danmark er ret centralt placeret og en nødvendighed for at forbinde Skandinavien med resten af Europa. Og med det antal Teslaer der findes i Norge, så er Danmark simpelthen en nødvendighed for Tesla.

Almindelig reperation af ens bil kan man også få lavet ved andre selskaber. Worst case er vel, at man skal til Sverige eller Tyskland for at få service og avanceret reperation af sin Tesla. Men hvis man er nervøs for det (ville jeg ikke være), så kan man vel stadig tegne en rangerservice kontrakt så de skal komme til Danmark og lave service.

Mht. løbende afgifter (grøn ejerafgift), så ryger Teslaen vel i laveste afgiftskategori sammen med en Lupo 3L. Det er et forsvindende lille beløb der næppe vælter budgettet, hvis man har råd til at købe en Tesla i første omgang.

Men tryk du bare roligt på bekræft og få din Tesla lidt tidligere, da de så begynder produktionen hurtigere end hvis du venter alle 14 dage :-)

Forummets indlæg er redigeret af Bjarni Aug 18 '15