Loading...
en

S70 eller S85??

NT_nofuel
NT_nofuel Aug 30 '15

Kære alle glade Tesla ejere

Overvejer at bestille en ny Tesla, men overvejer at bestille S70 da den er omkring 90.000kr billigere end S85.

Kan se at S70 er opgivet til 420km og S85 til 502km. Er der nogen S70 ejere der har erfaringer med hvor langt S70 reelt kører på en opladning? Og er den meget langsommere end S85 ved opladning?

T3S7A
T3S7A Aug 30 '15

Rækkevidden afhænger jo af din kørestil. Men forvent omkring 200wh/km i den varmer periode, og ca 250wh/km i den koldere. 

Den vil lade lige så hurtig i % som en 85. Men du har jo ikke samme rækkevidde ved eks 50%, som en 85 har ved 50%. Så den vil lade langsommere km på, end en 85. 

Sithfury
Sithfury Aug 30 '15

@NT82, du kommer ikke i nærheden af de 420 eller 502km, med mindre det er under super optimale forhold og sol, måne og stjerner står helt perfekt.

Jeg har en 85D, som ved Typical Range med fuld opladning står til lige over 400km. Det vil jeg sige, at kører man "ordentligt" og er vejret som nu, så kan det godt lade sig gøre.

Men normalt, så lader man kun til 90%, så min alm. typical range er ca 365km.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok vende den om og tage udgangpunks i hvor meget rækkevide, du skal bruge i det daglige, og smide en god buffer ind, i forhold til vintervejr mv. som går lidt ud over rækkeviden.

KimT
KimT Aug 30 '15

Du kan se tider på opladning her : http://my.teslamotors.com/...0-s70d-s85-p85d-s85d

SQLCPH
SQLCPH Aug 30 '15
Hej NT72: jeg er den lykkelige ejer af en S60 og mangler aldrig rækkevidde. Kører 300 km på en opladning om sommeren så du kan lægge 50 km til på en S70.

Ja en S70 oplader langsommere end end S85 og min S60 langsommere men jeg kan lade 30 kWh op på 25 min hvilket jeg er godt tilfreds med. Du vil med en S70 kunne forvente mere end det jeg kan opnå.

Det jeg ikke ved er om du har alle 70 kWh til rådighed. En s85 kan umiddelbart kun udnytte (tillade) omkring 78 kWh hvor min S60 lader mig bruge samtlige 60 kWh.

Jeg ville bestemt gå efter en S70 og spare pengene eller købe udstyr :-)

Skriv gerne hvis du har flere spg
Vh Søren
griffel
griffel Aug 30 '15
Jeg har også valgt en S70, fordi jeg bestemt regner med at rækkevidden er tilstrækkelig i det daglige (har 70 km på arbejde hver vej). Og de sidste 60 km's rækkevidde i en 85'er er (for) dyrt købte, synes jeg.
Jeg får den leveret i oktober/november og er meget spændt!!! :-)
NT_nofuel
NT_nofuel Aug 30 '15

Det lyder interessant med at S85 kun udnytter 78kwh, hvilket kan give forklaringen på den lille forskel på rækkevidden mellem S70 og 85? Personligt synes jeg at de 320hk S70 levere er tilstrækkelig for mig :) Det kunne self være federe at ha 378hk som S85, men man bliver også nødt til at gå på kompromis nogengange :)

Det må vel stå nogen steder hvor meget S70 kan udnytte af batt.kapaciteten? Hvor står der at S85 kun kan udnytte 78kwh? Det kunne være godt hvis S70 kunne udnytte alle 70kwh som S60'en. 

@SQLCPH: hvor og hvordan har du fundet ud af at din S60 udnytter alle 60kwh? 

Jeg tænker nemlig også at spare på batt/hk og nøjes med en S70 og bruge pengene på luftundervogn, premium interiør, autopilot, vinterpakken og 2nd gen. sæder. 

SQLCPH
SQLCPH Aug 30 '15
Dine tilvalg lyder som sød musik i mine ører :-) rigtig god konfiguration.

Jeg har opladt fra 0% til 100% og ladede 60 kWh op (tælleren i bilen viser hvormange kWh du har ladt batteriet op). De ejere med 85 kWh batteri jeg har talt med kan lade ca 78 kWh op fra 0-100%. Nu er det jo ikke ensbetydende med at der kun er 78 kWh tilrådighed da de sidste 7 kWh kan ligge under 0%. Men det mener jeg alligevel er lidt utænkeligt.

Jeg har endnu til gode at høre en 70 ejer om hans resultat på en 0-100% opladning.

Niels
Niels Aug 30 '15
luft undervogn kan man evt. godt spare væk, derimod ville jeg anbefale at overveje AWD. jeg har haft tesla både med RWD og AWD, forskellen er nat og dag i sikker køreoplevelse og vejgreb.
vinterpakken er god hvis du er en famillie på mere end 2, dvs bagsædder benyttes ofte.
nextgen sædder er gode til ' lange tynde' mens enkelte 'store bamser' har bemærket knirkelyde og sæder som er for smalle.

skynd dig at bestille. vi nærmer os hastigt 1/1 2016
The Forum post is edited by Niels Aug 30 '15
NT_nofuel
NT_nofuel Aug 30 '15
Luftundervogn tænker jeg at vælge for at få bilen sænket. Det ser ikke ud til at der er nogen muligheder ellers for at få den sænket. Kunne være godt hvis man kunne sætte 40mm sænkningsfjdre i, men ville måske blive for lav om vinteren. Men har godt hørt grimme historier om rep af luftundervogne især efter garanti perioden. Ja håber at kunne bestille i starten af september så jeg kan nå at få den hjem til november

Har altid kørt baghjulstræk så tænker ik awd er nødvendigt
Niels
Niels Aug 30 '15
det er jo så her hvor luft undervogn har en fordel da du blot køre i low hele tiden.<br />
<br />
teslas std low er i øvrigt rimmelig safe at køre med, bilen støder ikke på noget i den indstilling, hvis du er til meget low, så findes der mulighedder som kan bringe den længere ned - rimmeligt simpelt at montere med luftundervogn da det blot er den pind som fortæller højden til bilens software som udskiftes. det gode er så også at du stadig kan hæve når du ikke vil køre ultra low<br />
se denne tråd for hvordan det gøres
http://www.teslamotorsclub.com/...by-step-with-photo-s

hvis ikke du har et referal link så brug gerne mit
http://ts.la/nielschr2080
mig bekendt tilbyder tesla penge tilbage hvis ikke de levere inden afgifter i 2016.
regn med ca. 3 mdr leverings tid, når du trykker 'bestil' sker der ikke mere før du betaler depositum, sker det ikke annulleres ordre. bilen sættes dog først i prod når depositum er betalt og endelig konfig er bekræftet - disse 2 trin kan forlænge leveringstiden så tøv ikke for længe.
The Forum post is edited by Niels Aug 30 '15