SuC lader med 3-400Vdc - PowerWall kan lades med 3-400Vdc fra f.eks. solceller - Kan PowerWall tømmes over i bilens batteri?
SuC lader med 3-400Vdc - PowerWall kan lades med 3-400Vdc fra f.eks. solceller - Kan PowerWall tømmes over i bilens batteri?
PowerWall er på kun 7-10kWh så ikke meget at lade fra med mindre du kun køre ca 50km per dag. Det som kunne være interesant var om man kunne få et brugt Model S batteri omdannet til en PowerWall, evt. som refurbish eller ombyt med nogle PowerWalls.
PowerWall er på kun 7-10kWh så ikke meget at lade fra med mindre du kun køre ca 50km per dag. Det som kunne være interesant var om man kunne få et brugt Model S batteri omdannet til en PowerWall, evt. som refurbish eller ombyt med nogle PowerWalls.
Det er bare rent teknisk jeg spørger ud i forum - naturligvis vil jeg jo ikke nøjes med at bruge den reserve der ligger i PW - men installationen kan jo optimeres via et stand alone system med f.eks. 12-14stk. 250Wp solceller direkte ind på en PW så kan de jo smide ca. 10 kWh på PW´n når man er ude i fædrelandet - så spare du da dem når Tessi kommer hjem og er sulten! desuden er der ikke en masse tab via en solcelleinverter fra DC til AC og ud på nettet og retur fra nettet som AC igen til DC i ladeboxen! Eller er det alt for teoretisk?
Jo, der vil være et tab, når du først går fra DC, via AC og t il DC igen. jeg vil tro 5 % i hvert trin.
Det vil kræve en ladeboks, som kan kommunikere med din bil, så bilen vil åbne for DC ladning, hvis du vil tage DC direkte. Har ikke kendskab til markedet for sådan en lader.
Men du kan fra din inverter gå direkte i dit mobile ladekabel.
Jeg vil formode det er en fordel ikke at lade med 11 kw men snarere 3 kw i længere tid, for at energien kan følge med ud af batteriet.
Tesla, må kunne levere en løsning til deres biler som fjerner behovet for Powerwall/Solceller DC->AC->AC->DC->Model S specielt når nu SolarCity også er et Musk selvskab.
Faktisk ligger der så mange muligheder for Tesla, fx betalings standere i byerne til alle dem som gerne vil eje en Model S men som ikke har et sted at lade den.
Og hvad med opbygning af et alternativt net? Vi kender jo til fiber og TV net selvskaber som graver vejene op, så her er en stor konkurence fordel for små byer, hvor marker op til byen kan opstille solpaneler som lever strøm til byen, uden afgift. hmmm måske noget man skulle regne på.