Loading...
dk

Hjælp - skal, skal ikke :) | Tesla Forum

PeterE
PeterE Sep 1 '15

I bliver nødt til at hjælpe mig.

Jeg får min bil leveret 'late october', og er blevet i tvivl om hjulene. Jeg er lidt vild med designet på TS Sportline som Frederik arrangerede fælleskøb på, og ved at det er for sent og sprang ikke på da jeg har bestilt med hhv standard 19" sommerhjul og ditto standard 19" vinterhjul. 

Flere herinde efterspørger vinterhjul, og hvis jeg sælger dem til kostpris - dvs de 18000 - så kunne jeg smide vinterdæk på sommerhjulene allerede ved levering og så se hvad der kommer til salg herinde. Men på det tidspunkt råber vi alle på sommerhjul eller hvad?

Hjælp :)

DeaconWP
DeaconWP Sep 1 '15

Peter.

Jeg vil tro du bare skal vente lidt med at bestemme dig.

Men som du siger:

Sælg vinter fælgene med vinterdækkene på.

Flyt de købte helårs eller sommerdæk over på TS Sportline fælge. (Der kommer sikkert nok en mulighed igen snart)

Monter nyindkøbte vinterdæk på dine nu tomme Tesla originale 19" fælge.

PeterE
PeterE Sep 1 '15

Du har nok ret. Jeg har vist vinterhjul til salg lige om lidt. Vil en hvilken som helst, fx min normale dækmand, kunne montere vinterdæk og specielt sensorerne eller skal man have den store dækudskiftningseksamen for at kunne det?

Chris
Chris Sep 1 '15
Hvorfor siger du ikke bare til Tesla at du ikke vil have vinterhjulene allerede ? Det kan jeg ikke tro andet end at de er ok med. Så kan du vælge frit
PeterE
PeterE Sep 1 '15

Det er vist ved at være for sent at lave ændringer, jeg har spurgt dem tidligere. Jeg ved bare at jeg uanset hvad skal starte med vinterdæk på allerede når jeg får bilen. 

JL
JL Sep 1 '15

@PeterE: Jeg har lige lavet fået lavet en større sensor rokade hos SkanX i Rødovre. Jeg havde to sæt fælge og skulle have byttet om på sensorerne i de to sæt (det ene havde nye sensorer og det andet havde gamle sensorer). Så dæk af, bytte sensorer, dæk på og afbalancering. Det gik fint og jeg tror de fleste dækmænd kan finde ud af det.

DeaconWP
DeaconWP Sep 1 '15

Peter.

En fælg til en Tesla er jo ikke noget værd uden TPMS ventiler. Så du skal da bare lade dem sidde på.

De nye TS Sportline fælge køber du bare helt nye TPMS ventiler til, og så går det hele op, uden at skulle flytte ventilerne.

Alle skal jo bruge fælgene med ventilerne i, så ingen grund til at flytte dem over fra fælg til fælg, med risiko for, at de kan blive utætte, som nogen jo advarer imod.

Men som Jl skriver: Alle dækfolk kan finde ud af det, da det findes til mange biler.

PeterE
PeterE Sep 2 '15

Tak Deacon, Jacob og Chris - vinterhjulene bliver sat til salg. Jeg prøver lige Tesla igen, og ser om de ikke vil beholde dem. God dag :)

Hookmaker
Hookmaker Sep 2 '15

Peter, hvis du har bestilt et extra sæt vinterhjul med dæk, kan du bare sige du ikke vil have dem alligevel - det betyder intet for din bestilling - det er jo en lagervare.

PeterE
PeterE Sep 2 '15

Jeg har netop skrevet til dem idag, og havde oprindelig bestilt bilen leveret på vinterhjul. Nu kører jeg selv ud og får skiftet dækkene til vinterdæk :) og så må jeg bruge vinteren på at finde nogle sommerfælge...

Heinzzz
Heinzzz Sep 2 '15

Lige et nysgærrigt spg - idet jeg er i nøjagtig samme situation - kan vi ikke bare bede om at få dem leveret på vinterdæk?...og så se bruge vinteren til at finde sommerdæk og fælg...enten hos Tesla, herinde eller et tredje sted? (jeg mener nemlig de bliver leveret med allround dæk, ikke?)......

Sithfury
Sithfury Sep 2 '15

@Heinzzz

D modellerne bliver leveret på sommerdæk

Baghjulstrukne modeller bliver leveret på helårsdæk.

^^ Sådan er det i øjeblikket i hvert fald.

Heinzzz
Heinzzz Sep 2 '15

Ok - det syntes jeg ikke var det jeg fik besked på - der sagde man helårsdæk, til trods for at jeg bestilte en D'r?

Damhoej
Damhoej Sep 2 '15

Hvis det er en 70D, som går 225 km/t, leveres den med helårsdæk. De er godkendt til 240, men 85D og P85D løber 250 på toppen og skal derfor minimum have W mærkede dæk (til 270km/t)

Heinzzz
Heinzzz Sep 2 '15
Citat fra Damhoej

Hvis det er en 70D, som går 225 km/t, leveres den med helårsdæk. De er godkendt til 240, men 85D og P85D løber 250 på toppen og skal derfor minimum have W mærkede dæk (til 270km/t)

Takker. ;)
AndersHoj
AndersHoj Sep 2 '15
Citat fra Damhoej

Min 70D bliver leveret på Sommerdæk fra fabrikken og kunne ikke vælge at få helårsdæk på.

Kan se det på tesla's side samt fik det bekræftet i butikken da jeg fik en prøvetur. 

Heinzzz
Heinzzz Sep 2 '15

@MriPhone: Kan det hænge sammen med leveringsdatoen? (min leveres til Okt/Nov)

AndersHoj
AndersHoj Sep 2 '15
Citat fra Heinzzz

@MriPhone: Kan det hænge sammen med leveringsdatoen? (min leveres til Okt/Nov)

Det ved jeg ikke, Min estimeret levering er November - Start December.

Der var ingen forklaring på hvorfor den ikke vil blive leveret på helårsdæk. 

Heinzzz
Heinzzz Sep 2 '15

Nej, hvor pudsigt. Skal lige have dobbeltchecket det, @MriPhone...

PeterE
PeterE Sep 2 '15

Jeg spurgte dem for nyligt, og min 85D ville umiddelbart blive leveret på sommerdæk som standard. Hvis jeg ønskede det kunne de levere den på vinterhjul, og enten opbevare sommerhjulene på dækhotel til 750,- per sæson eller selv få dem med hjem.

Sider: 1 2 »