Loading...
dk

Batteriet voksede i nat !!!! | Tesla Forum

prz
prz Sep 2 '15

Normalt har jeg 302 km i typical range når jeg lader min 70D op til 90% - men her til morgen var typical range 322 km - hvilket falder sammen med at jeg også fik ny firmware installeret i går - så det ser ud som om kapaciteten er steget med 6%.

Andre der har set dette ???

Så kan man jo lige spekulere over om det er et udtryk for at batteri kapaciteten er steget, eller at bilen er blevet mere effektiv, eller om de har ændret beregningen (typical Wh) for typical range..... 

Niels
Niels Sep 2 '15
det kan være de inkludere de km som ligger under 0. tidligere har det jo været sådan at der ligger 15-20 km 'gemt' der. måske har de også presset et par km ekstra i toppen.

alternativt har de blot ændret beregnings metode så typical er baseret på dit aktuelle forbrug (forudsat at det pt er levere) - se evt hvor stregen står når du vælger energi graffen.
Dorph
Dorph Sep 4 '15

samme her! ca 20km mere i typical range på min 70D efter opdate.

Spørgsmålet er så om: 

1) de reelt har "åbnet" for mere kapacitet (alternativt optimeret forbruget) :)

2) de har ændret algoritmen hvormed de udregner Typical range ;(

Jap
Jap Sep 4 '15

Det samme her.

Kan se, at Tesla har ændret Typical range til omkring 200 (fra cirka 205). Kører samme vej hjem hver dag fra arbejde - og har aldrig brugt så lidt Wh de sidste par dage- så muligvis er den blevet mere effektiv. Det bliver spændende at følge om der er hold i dette :-) 

Kristian70k
Kristian70k Sep 4 '15
Hvilken model og opdatering?
oleviby
oleviby Sep 7 '15

Min 70D er nu oppe på 364 km. Typ.range, efter opdatering og balancering. Km. 8000.

Kristian70k
Kristian70k Sep 7 '15

på 100% eller? går jeg ud fra:) det er næsten det samme som min P85 :) #følermigligelidtnalle

T3S7A
T3S7A Sep 7 '15

Prøv at lave en 100% opladning fra helt tom (0%) og noter kWh som batteriet kan indeholde.

Kunne være sjovt, hvis der var andre 70D som kunne lave en 100% opladning, inden update, og efter update, så man kunne tjekke om der er nogle kWh i batteripakken som bliver fri givet, eller om det blot er hvordan bilen beregner Typical som er ændret, eller  begge.

http://teslaforum.dk/forum/topic/batteri-kapacitet