Loading...
dk

Skrue ved sidespejl - formål? | Tesla Forum

IlTempoGigante
IlTempoGigante Sep 9 '15

Jeg har (for)søgt i forum og kan ikke se om spørgsmålet tidligere har været stillet men er det tilfældet, vil jeg være glad for hjælp til henvisning.

I holderen (armen) til sidespejlet er der i mange tilfælde en, i mine øjne, ikke særlig elegant løsning med en skrue der går direkte gennem den ellers nydelige beklædning. Den ses dog kun når spejlet er klappet ind. Ikke alle modeller har denne løsning og Kirstinehøj har ikke kunne redegøre for om min længe ventede 70 RWD (Il Tempo Gigante :-) kan forventes at have "skruen".

Nogen der kender historien om "skruen"?

NeWT
NeWT Sep 9 '15

Jeg har også overvejet om den mon irrer eller ruster over tid...

Hookmaker
Hookmaker Sep 9 '15

Skruen er indført ca. efteråret 2014 fra hvor bilerne kom med autopilot. Deres funktion kendes ikke, men ja- jeg havde den ikke på den gamle, og det irriterede mig lidt at den var der på den nye til at starte med, men nu er jeg kommet videre...;-) 

griffel
griffel Sep 9 '15

Klapper sidespejlene altid ind, eller kan man bede den om at lade være? Det kan jeg på min Volvo...

Villemoes
Villemoes Sep 9 '15
#griffel - ja, man kan også klappe dem ind imens man kører. Fedt i p-huse med smalle båse.
Graadig
Graadig Sep 9 '15
Nu irritere skruen også mig, skønt jeg først lige skal ud i garagen for at se den :-)
Jeg er nu mere træt af bagsæder, man sidder bedre i en Ford ka
Niels
Niels Sep 9 '15
ja man kan selv vælge om de automatisk skal klappe ind eller om man selv styre det.

mine er sat til aldrig at klappe ind, jeg gør det manuelt de få steder jeg finder det nødvendigt.
Genild
Genild Sep 9 '15
Der er typisk to løsninger på et problem: Man kan vælge at gifte sig eller man kan se om man kan fjerne problemet.

Er der nogen af jer der har prøvet at skrue den trælse skrue ud?

Dingler spejlet pludselig frit rundt eller ryger ned på kantstenen, er det nok ikke nogen dum ide at sætte skruen i igen, men sker der ingenting, kan man jo overveje at proppe skruen i lommen, indtil en anden dag, hvor man et andet mangler en skrue.

Man behøver jo ikke nødvendigvis at kende til det periodiske system eller forstå relativitetsteorien, for at løse dagligdagens genvordigheder.
griffel
griffel Sep 9 '15
Tak Niels og Villemoes, dejligt at vide at man godt selv kan bestemme. Jeg tror ikke jeg vil lade dem klappe ind som standard. Det slider ikke så meget ;-) Og så fryser de ikke fast om natten når det er koldt...
Klaus_
Klaus_ Sep 10 '15

Nu fik jeg så lige kigget nærmere på mine skruer, pga. jeres snakken om pågældende skrue, og det viste sig at der var noget snask omkring skruen. Først synes jeg det lignede ridser fra spejlets drejning, det havde været pænt surt. Men jeg kunne nemt gnubbe det af (ved ikke lige hvor det kommer fra...), så nu tror nysgerrige forbigående ikke længere at der er noget galt med sidespejlene :)

Måske skruen skulle have et skud transparent rustbeskyttelse, just in case...?

Billeder af mine "ridser" før jeg gnubbede væk, fra hvert sidespejl:

Mack
Mack Sep 11 '15

WTF? Det ligner sku da en skrue fra mine børns legeværktøjskasse.

Kurt1
Kurt1 Nov 7 '15
Har nogen prøvet at afmontere sidespejl( skruen hvis den bruges til det)? Mit venstre sidespejl ser ud til at have et problem med den motor der kører sidespejlshuset ind og ud.