Loading...
dk

Samkøb af vinterdæk | Tesla Forum

Tesla_guru
Tesla_guru Sep 10 '15

Det er ved at være tid til vinterdæk, og i den forbindelse ville jeg høre om det kunne komme på tale at stå sammen om fælles indkøb af dæk og derved opnå besparelser.

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre at samle indkøb, og stadig få fragtet dem forskellige steder hen eller aftale at vi alle henter dæk et fælles sted!!

Er der nogle der vil være med på dette?

Jeg har bl.a. set på denne her:

http:///...campaign=pricerunner

Og Continental var bedst i test hos FDM 2014

Forummets indlæg er redigeret af Tesla_guru Sep 10 '15
JonasHansen
JonasHansen Sep 10 '15
Jeg kunne godt være interesseret i dæk ala ovenstående (skal passe til en fælg der pt har 245/45 R19)
Forummets indlæg er redigeret af JonasHansen Sep 10 '15
Lund
Lund Sep 10 '15

Hej,

Jeg kunne også være interesseret.

/Ole

Kramer
Kramer Sep 10 '15
Hej
Kunne også være interesseret til 19"
Linkes der ikke til en 20"?
KXR
KXR Sep 10 '15

Jeg er med 245/45 R19  hvis prisen er god

Skaarup
Skaarup Sep 10 '15

Husk nu at vælge et god dæk i 19". Jeg kan ikke finde den test du referer til Tesla_guru, men tyrereviews har altid været et godt sted - husk at kigge efter rigtig fælge størrelse og dækbredde.  Der er stor forskel på et dæk når det er i 16" eller 19".

http:///...h-Performance-Tyres/

Klik ind på et dæk og læs de anmeldelser hvor brugeren har nogenlunde samme dækstørrelse som den I skal have på (245/45-R19)

Jeg har netop Michelin PA4 og det kørte på det sidste vinter og det kørte blændende både i tørt, vådt og koldt føre. Det støjer lidt mere end mine sommerdæk - men det tror jeg alle vinterdæk gør.

gw
gw Sep 10 '15

Vinterdæk er jeg også med på hvis det bliver en god pris.

19" som skal passe til de TST Sportline fælge der lige har været fælleskøb af via dette forum.

tesiola
tesiola Sep 10 '15

Er også med på vinterdæk. ingen præference blot de passer til standard 19" fælge fra i år.

uffe55
uffe55 Sep 10 '15

hvad siger i til denne her ? den er på C niveau på både energi og støj 

http:///...ern&typ=R-278738

JonasHansen
JonasHansen Sep 10 '15
@uffe55 Det er da ikke run flat der normalt bruges, er det? Min erfaring er at de er mindre komfortable end normale punkterbare dæk
Forummets indlæg er redigeret af JonasHansen Sep 10 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 11 '15
De dæk har jeg netop købt på grund af de 68 dB og c,c klassificeringer. Jeg håber dælme ikke at de er dårligere komfortmæssigt på grund af at de er rof...
RobertJ
RobertJ Sep 11 '15

Det er rimeligt smart at bruge runflat dæk på en tesla, hvis man ikke vil vente på vejhjælp når uheldet er ude.
Det er korrekt komforten er nedsat, da dæksiderne skal være stive nok til at holde bilens vægt uden luft i ringene. Men nu er det 19" vi taler om, og ikke 21" ROF's, mon ik det går an.

Mine Vintersutter er 19" Dunlop 3D Runflats.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 11 '15

Det håber jeg :-)

JonasHansen
JonasHansen Sep 11 '15
Ok. Jeg ved ikke ret meget om fælge og dæk, men hvis de passer sammen, så lyder de fine især mht lavt støjniveau
Michael84
Michael84 Sep 11 '15

Jeg kunne sagtens være med på 245/45/19, hvis der er nogen der kan samle sammen... :-)

webercarbmann
webercarbmann Sep 12 '15

Hej alle. 

Jeg har lidt kig på dette dæk. Lav rulle modstand og lav støj. Er der nogen der har erfaringer med det? 

Vh, Peter Jensen

http:///...ern&typ=R-278738

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 12 '15
Jeg har ingen erfaring med det men har købt det af samme grund. Det eneste negative jeg har kunnet finde på det er at det komfortmæssigt i sving vist ikke helt er optimalt da det er et rof dæk men nu må vi se.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Sep 12 '15
Tesla_guru
Tesla_guru Sep 12 '15
Kære alle. Jeg er super glad for at få jeres tilbage melding. Jeg vil gå efter at få et rigtig godt tilbud på Continental dæk i 245/40 el 45 og til 19 eller 20" fælge. Jeg vil ikke gøre det mere besværligt end dette. Jeg opretter et Google regne ark med tilmeldings form. Så laver vi en samlet handel. Jeg har adspurgt 3 dækhuse for masse ordre om de kan give en god pris. Vender tilbage i starten af næste uge. Jeg forventer at alle har dæk inden udgangen af oktober. :)
Forummets indlæg er redigeret af Tesla_guru Sep 12 '15
JonasHansen
JonasHansen Sep 12 '15
@Tesla_guru super at du tager teten med dette. Thumbs up :-)
Clubman
Clubman Sep 13 '15

Jeg følger lige med på denne...

Jeg har i øvrigt flere gange købt dæk her: www.daekbilen.dk - han er meget konkurrencedygtig og kunne måske også være det ved gruppekøb. Jeg har endnu ikke helt bestemt mig for hvilken fælg, jeg skal have og derfor ved jeg endnu ikke, om jeg kommer til at købe fælg og dæk for sig eller i en "sampak".

Forummets indlæg er redigeret af Clubman Sep 13 '15
Sider: 1 2 3 »