Loading...
dk

Værkstedshåndbog eller anden samle-dokumentation? | Tesla Forum

HKM
HKM Sep 10 '15

Efter møde med et jernrør  i et fransk parkeringshus, er plast-skørtet ved mit venstret baghjul hoppet ud af snap-låsen. Det ser ud til at jeg sagtens kan lave det selv, men det vil nok være sikrest at have en vejleding til skrueplacering osv så jeg ikke knækker noget.

Er der nogen der ved om der allerede er lavet håndbog eller anden samle-dokumentation til Tesla Model S?

Genild
Genild Sep 10 '15

Shit! og ud fra din meddelelse om at du selv sagtens synes at kunne udbedre det, kan jeg gætte mig til at du ene og alene har dig selv at give skylden for stævnemødet med jernrøret.

Hvis man kigger på

http://en.tesla-club.eu/manuals

ser det faktisk ud til at man kan tilegne sig nogle forskellige manualer for både Roadster og model S. Download fordrer dog et medlemsskab såvidt jeg kan hitte ud af, og jeg aner ærligt ikke om der er nogen form for ratificering imellem dette fantastiske forum og det på EU plan.

Men jeg er da skide nysgerrig og vil hjertens gerne høre mere hvis du hitter ud ad noget. Alternativt kunne du prøve at kontakte Frederik, for han elsker jo at pille og har med garanti ofte vovet sig længere ud end han kan bunde, så måske han ved mere. Mvh Lars

HKM
HKM Sep 10 '15

Det er en lille skærn som kun sidder på venstre side, gad vide hvad den bruges til? Har prøvet dit link, men det ser ud som om man bliver tvunget til at installere en masse spam...

JesperM
JesperM Sep 10 '15
Jeg har prøvet det samme. Det så præcist sådan ud. Kørte på en af de høje kantsten ved en af superladerne i Tyskland.
Jeg løsnede blot den ene skrue der sidder under, med en lille topnøgle, hvorefter jeg kunne skubbe den på plads uden at skille det hele ad, tror det er svært at knække noget.
HKM
HKM Sep 10 '15

Super, tak for tip, det må jeg prøve :-)

HKM
HKM Sep 11 '15

Da jeg fik skruen af, kunne jeg se at Tesla bruger Loctite (http://www.loctite.dk/homepage.htm) til at låse skruen med for at undgå for hård tilspæning på plastdelene. Det er nok værd at anskaffe sig en tube (type?) for at undgå at det hele rasler fra hinanden en skønne dag. Men jeg fik plastikdækslet på :-)

Genild
Genild Sep 11 '15

Hej igen - for din egen og Tesla'ens skyld skal du nok liiiige kigge en ekstra gang hvilke materialer du har tænkt dig at anvende Loctite på.

Mange ser med Loctite en direkte sammenhæng med 220, 240 og 270 milderne fra Loctite, der alle tre er grader af skrue/lejesikring. MEN og det er det du skal forholde dig til her, det er ikke alle plastmaterialer der kan tåle de tre former for Loctite ligesom de heller ikke binder på ret mange slags plast.

Loctite 577 ligner tømrerlim, men kan du sammen med de fleste plastmaterialer. Men prøv at kigge godt på såvel farven som selve midlet de har anvendt og tag et grundigt kig på hvilket materiale det er som skruen skal befæstes i inden du ofrer familiens gavekasse på Loctite midler.