Loading...
dk

Bliver man opkrævet for afgift i 2016 hvis ens mail er fra 2015 el før? | Tesla Forum

applebang
applebang Sep 11 '15

Hej alle sammen

Kan læse lidt rundt i forumet er folk snakker om den kommende afgift på elbiler i 2016. Jeg synes ik helt jeg kan læse mig frem til mit spørgsmål..

Kan man blive efteropkrævet afgift på en elbil man har købt før 2016? Og hvis ja, hvor mange vil sådan en ligge på?

Håber nogle kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

runeh
runeh Sep 11 '15

Der er ikke nogen der kan svare dig på hvad afgiften bliver endnu. Ud over, at den bliver 180% formentligt hvis der INTET ændres i lovgivningen. Men det gør der nu nok, på en eller anden måde.

En bil du har købt og fået leveret, stående i din indkørsel, kan du IKKE komme til at betale afgift af. Eller det vil sige i princippet kan politikere jo lovgive om alt muligt, men det er fuldstændig imod al lovpraksis osv. Køber du en bil i 2015, er den fritaget for reg. afgift.

Den er dog kun midlertidigt fritaget for løbende grønne afgifter. Så du bliver muligvis pålagt en sådan senere. Det er heller ikke utænkeligt, at de finder på en form for afgift ved brugt vogns salg, men i så fald vil den afgift påfalde køberen og ikke sælgeren. Er den for stor, er eksport til udlandet en mulighed.

Du kan IKKE forvente det er nok at have bestilt bilen og få den leveret i 2016. Vil du være helt sikker, skal bilen være leveret (eller i hvert fald indregistreret) i 2015 for at være fri for afgift.

Mixi
Mixi Sep 15 '15

Ja ja det bliver spændende...

http://nyhederne.tv2.dk/finans/2015-09-15-bilfolk-kritiserer-skat-saa-slemme-er-elbiler-ikke-for-statskassen