jeg har haft 2 biler nu - begge med luft undervogn - desværre har jeg endnu ikke prøvet en Tesla uden luft så min erfaring er begrænset til med luft.
Luft er så afgjort den sidste option du skal tænke på, hvis der er andre ting du overvejer så undvær luft undervogn og vælg de andre.
Jeg køre altid i low, og den er ikke lavere end at jeg kan køre hen over vejbump, det er derfor ikke pga. vejbump du skal vælge luft - jeg har faktisk overvejet om den skulle sænkes yderligere og så køre i "normal" og automatisk sænke til low ved motorvej/over 90 km/t.
Bemærk at luft ikke er luft affjedring, der er kun luft hæve/sænke funktion.
De vejbump som er smalle for at busser kan passere kan man tage med fuld fart - tesla'en er så bred at hjulene næsten går uden om og man derved ikke generes af dem. også selv om man køre i low, faktisk kan jeg ikke se hvor på normale veje i danmark skulle køre i "normal" eller "høj" og da slet ikke "ekstra høj"
Jeg har enkelte gange på markveje hævet til normal/høj, og ved parkering på marker m.m. Det er nok de eneste tidspunkter hvor du har brug for det.
Spørg derfor dig selv hvor ofte din Tesla kommer uden for vejnettet og du har svaret om du behøver luft eller ej.