Loading...
dk

En uges ventetid på et nyt 21" dæk :-( | Tesla Forum

Sthing
Sthing Sep 14 '15

Jeg har desværre skadet mit højre fordæk så meget at det skal byttes - og Pilot Sport 245/35ZR21 er ikke lagervare hos min mekanikers leverandører - og heller ikke hos gp24.dk - der er ikke et nyt dæk klar før sent fredag eller mandag.

Tesla Århus har godt nok dækket på lager, men 3.950 kroner er altså lige rigeligt når prisen hos min mekaniker er 2.350 med montage.

Jeg forsøgte så at bestille 19" fælge med vinterdæk - men her er samme eller længere leveringstid.

Er der nogen der har brugte hjul til salg i nogenlunde nærhed af Aalborg? Så er jeg nok med på en hurtig handel så jeg kan komme på vejen igen - og slippe for en uge i benzinlånebil.

Forummets indlæg er redigeret af Sthing Sep 14 '15
Hookmaker
Hookmaker Sep 14 '15

Af en eller anden grund er lige netop det dæk altid et problem. I foråret var Tyskland, Østrig, DK og Sverige såvidt mine søgninger støvsuget i lang tid. Skide irriterende. 

Junior
Junior Sep 14 '15

Dækonline har dem på lager til kun 2.141,30 DKK + fragt.

Sthing
Sthing Sep 14 '15

Hrmm - gad vide om det er deres eget lager, eller om det er et sted i Europa.

Never mind - Emil fra Autoskadestuen har lige ringet tilbage. De havde et sæt 19" Rial Lugano liggende færdigmonteret med Bridgestone vinterdæk og passende TPMS-ventiler. De er nu på vej med bud til Århus ;-) Hurra!

krabbe
krabbe Sep 14 '15
Ok skulle lige have vist det tidligere, kører til Aalborg i morgen tidlig (kl. 4.00) med roligt plads i bilen.
Sthing
Sthing Sep 15 '15

Tak for tilbudet Krabbe. De nye fælge blev hentet på P-pladsen hos Tesla i Århus klokken 22, så nu er jeg klar igen.

P85DK
P85DK Sep 15 '15

Sthing - det var alligevel meget de skal have for et 21" hos Tesla. Jeg har lige hente mine nye 21" med vinterdæk på Kirstinehøj og der står at prisen pr. dæk er 2.406,00 kr. + moms, hvilket er 3.000 inkl. moms. Vinterdæk i store størrelser plejer alligevel at være dyrere end sommerdæk.

Hookmaker
Hookmaker Sep 15 '15

@NoGas, Uden gas (!) - de dæk online sites skriver det meste er på lager, men lige netop det dæk oplevede jeg i foråret overhovedet ikke var på lager - uanset hvad de skrev på siderne. Skide irriterende,  - de fleste trækker på fjern/fælles lager. 

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Oct 7 '15

Jeg ved ikke om dette er løst. Ser det først nu. Jeg har 1 enkelt 21" Pilot Sport 245/35, 1 enkelt 21" Pilot Sport 265/35 og 1 enkelt 21" Conti 245/35 liggende brugt.