Loading...
dk

Hvor mange km kan der oplades til | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Sep 15 '15

Jeg hører mange forskellige tal omkring opladning og range. Blandt andet det tal der fremgår som "Typical range" lige efter en opladning.

Min 1 mdr. gl 85 D viser 406 km, mens jeg hører at andre har 430 og 450 km lige efter en fuld opladning. Er der nogen der vil fortælle deres maks km efter fuld opladning? Ved godt at de reelle km er noget helt andet. Jeg tænkte at mit batteri måske var dårligere til at lade op end andres, siden det kun lader op til 406 km. Og hvordan tjekker man egentlig om ens batteri er ok på andre måder.

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 15 '15

Mon ikke der er tale om hhv. Typical og rated range? Jeg mener at 85D max lader til ca 408 km og ca. +100 km rated range. Jeg har en S85 fra marts 2015 og lader pt kun til 383 typical og 475 rated efter 6 mdr. og 19.000 km. Fra ny var det hhv. 394/497.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 15 '15
cblading
cblading Sep 15 '15
Det normale ligger imellem 406-410 jeg kan lade 410 på min p85d
DeaconWP
DeaconWP Sep 15 '15

Ledsager: Du tjekker dit batteri ved at køre med det. Lad det op som du har gjort, og kør det tomt. Så fylder du det op igen, og kører det tomt igen. Kun på den måde kan du tjekke, om dit batteri rent faktisk virker efter beregningerne, og om du kan komme så langt, som bilen tror. (Eller længere)

Og så opnår du endvidere den fordel, at du får udlignet de små forskelle der kommer i cellerne i forhold til hinanden, og igen har maks kapacitet.

Når man lader og aflader uden at komme helt til maks og min grænserne, vil der opstå nogle små ladningsrest forskelle fra de enkelte moduler i batteriet. Og så vil den ved fuld opladning balancere den forskel ud, når du lader til den melder "Charging Complete"

Skaarup
Skaarup Sep 16 '15
Læs lige denne mail fra Jerome:

http://www.teslamotors.wiki/..._the_Battery_Pack%3F

En ældre sag og software problemet der omtales er sikkert løst, men det ændrer ikke på anbefalingerne. Og man skal nok ikke bekymre sig så meget om et par tabte km på displayet.
Forummets indlæg er redigeret af Skaarup Sep 16 '15