Loading...
dk

Styr på lydene TMS afgiver... | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Sep 22 '15
Hej bag skærmene...

Et par uger inde i ejerskabet af Tesla er jeg nu begyndt at kende lidt til lydene der kommer... Lyden af S-Tog i accelleration og regenerering kan jeg nemt holde af, men med slukket musikanlæg er jeg blevet forstyrret lidt i hele herligheden af virkelig lydsvag transport... Noget jeg vil karakterisere som tinnituslyd opstår med jævne mellemrum... Den kommer ofte lige efter jeg har sat mig tilrette - både med og uden klimaanlæg aktiveret... Nogle gange er den dukket op midt under kørsel og jeg har hørt den udenfor bilen i garagen under ladning...

Er der nogen der udfra dette har et bud på hvad der giver lyd fra sig... Jeg kan bare tænde anlægget på lydstyrke 2, så vil jeg ikke længere ku høre den, så værre er det ikke...

God aften... :-)
Mixi
Mixi Sep 22 '15

Jeg har samme lyde (som jeg tror skal være der) 

1 der kommer en svag tinnituslyd fra køling eller opvarming af batteri (det kunne være den)

2 hvis du er i range mode kommer der en tinnituslyd fra foreste motor (den går væk hvis du ikke er i range mode)

jeg har dog en "rumlen" fra venstre forhjul under fuld accretion er der andre med dual motor der har det ?

Mixi
Mixi Sep 22 '15

Kan se den lyd jeg snakker om ofte er på 85D  (som jeg også har)

http://my.teslamotors.com/forum/forums/noise-and-vibration-front-tires-suspension-motor

Michael84
Michael84 Sep 22 '15
Rumlen er jeg ikke blevet udstyret med - kun tinnitus... Det vil så sige at det er meget normalt - så vil jeg ikke bekymre mig så meget over den... :-)