Loading...
dk

Prisen for brugt Tesla i Norge | Tesla Forum

ReneO
ReneO Sep 28 '15

Hej.

Jeg er spritny i Teslaforum, så bær over med mig hvis dette emne allerede har været behandlet (jeg har ikke fundet noget på det).

Vi er meget interesserede i at købe en Tesla og har kigget lidt ud over landets grænser efter gode tilbud. Hvis man finder en brugt Tesla i Norge, hvilken merpris skal man så forvente at betale, før den er på danske plader og holder i garagen? :)

Og hvad vil svaret være hvis bilen købes i et EU land?

DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '15

Du kan hente den selv, og køre den til Danmark på en norsk nummerplade, hvis du kører den direkte hjem, og har anmeldt kørslen til Skat, inden du kommer til Danmark.

Så henvender du dig til Skat igen, for at betale 10% told, og oveni 25 % moms.

Ialt har du så betalt 37,5 % af din fakturas pålydende til den danske stat.

Så mangler du bare at fremstille den til et toldsyn, som jeg ikke kender prisen på. Men det kender synshallen. Så er der et godkendelses syn. Som er det normale syns gebyr.

Og så er der nummerplade kontoret med nummerpladerne og indregistreringsgebyret, hvis det ikke er inkluderet i nummerpladerne.

Så bilens pris, ganget med 1,375, så holder den i garagen uden nummerplader.

Køber du den i et EU land, kan du slippe helt gratis for told og moms. Du sparer altid tolden på de 10%. Men hvis bilen er for ny, skal du betale forskellen i moms, fra der hvor du køber den, til den danske moms.

Eksempelvis er den tyske kun på 19%, så der fra er der 6 % moms.

Men der er kun moms på, hvis den er yngre end 6 måneder, eller har kørt mindre end 6.000 km.

Har den både været indregistreret første gang for mere end 6 måneder siden, OG kørt mere end 6.000 km, slipper du for både moms og told. Så er det bare køre den hjem til din garage med den udenlandske nummerplade på. Og så igen først lige fortælle det til skat inden turen. Og så lader du den stå i din garage, indtil du har været til syn, og været forbi nummerkontoret efter plader.

Så, gammel nok, kørt nok, og fra EU, så er der ingen afgifter, hverken told eller moms.

Puha, sikke en smøre, men nu er du nok ikke i tvivl. Vel?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 28 '15
fmm1000
fmm1000 Sep 28 '15
Husk udgiften til valutakurs.
Køb gennem paypall koster fem pct.
Køb med kreditkort koster ca. 2,5 pct.
Spørg din bank hvad kursen koster i pct.
Ikke en uvæsentlig udgift på så stort et beløb.
Thor
Thor Oct 13 '15

Deacon, rigtig godt indlæg.

Jeg er selv en af dem som overvejer, at købe en Tesla i Norge.

Udvalget i Tyskland, kontra hvad jeg søger, er ikke det rigtige. Derudover virker udvalget mindre end i Norge. Derudover lader bilerne til i Norge, at have mere udstyr som færre km på tælleren.

For at give input til det med man skal gange prisen med 1.357. Først skal man vel gange tallet med 0.81, som er hvad den Norske KR svare til. Og det er trods alt ikke helt irrelevant.
Eller tager jeg fejl?

Kan I fortælle om der er andre ulemper, hvis vi ser på besværet når de ikke er med i EU, ved at købe en i Norge?

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=65698162v

Dette er en af dem jeg overvejer, ulempen som jeg ser det, er dog at den har ca 40km på tælleren. Og så ved man ikke, hvordan ejeren har opladet den. 

Forummets indlæg er redigeret af Thor Oct 13 '15
runeh
runeh Oct 13 '15

Kan ikke se nogen bil på det link. 

40.000 km burde ikke være noget som helst problem. Hverken for elbil eller almindelig bil. 

Ja, du ved ikke hvordan den er opladet. Men formodentligt efter forskrifterne. Og ja, du skal gange med krone kursen først for at få i DKK, ellers får du beløbet i NKR, og kan gange med de 0,81 til sidst - samme resultat. 

Hookmaker
Hookmaker Oct 13 '15

@Thor, jeg ville forsøge at fiske en P85+ med Autopilot, dem er der en enkelt eller 2 af. Og prisen er ikke så ringe endda.

Thor
Thor Oct 13 '15

@Hookmaker & @Runeh

Jeg har netop oprettet en ny tråd i samme subfora, hvor linket virker. :) 

Tråde hedder "Input til mine overvejelser"

BoHolden
BoHolden Oct 14 '15

Helt enig Hookmaker.....

Jeg har selv en P85+ med alt udstyr - det eneste jeg savner er Autopilot Hardware. Jeg har en drøm om at det bliver muligt at opgradere til dette på et tidspunkt, måske først når bilen er 4 år og garantien er udløbet. Eller måske kan jeg være heldig og bytte mig til en P85+ med autopilot.

Sithfury
Sithfury Oct 14 '15

@BoHolden

Der er en video hvor folk stiller spørgsmål til Jerome, som er service chef eller lign. hos Tesla.

Der siger han at autopilot desværre ikke kan installeres i de gamle biler fordi alt el/ledningsnet i bilen skal laves helt om, for at tage højde for alle de nye sensorer. Derudover er det en helt anden forrude mv. så det kommer desværre aldrig. Men du kan da krydse fingre.

SimonHN
SimonHN Oct 14 '15
Du har heller ikke elektrisk styretøj i de gamle biler. Så den vil ikke kunne styre selv.

Det er vist billigere at skifte bilen ud end at begynde på en ombygning. :)
BoHolden
BoHolden Oct 14 '15

@Sithfury & @SimonHN - tjah det kan jo være at det bliver en mulighed.

SimonHN
SimonHN Oct 14 '15
Tror ikke Tesla kommer til at tilbyde en opgradering med autopilot hardware.

Du skal nok også ha det elektriske bremsesystem.
MS
MS Oct 14 '15
Det har været diskuteret en del på det amerikanske forum sidste år og der var en meget klar melding fra Tesla om at retrofit af autopilot til de gamle modeller ikke ville være en option. Og hvis man alligevel ville kaste sig ud idet har jeg set skønnede priser på op mod det samme som bilen kostede - så det kan vist ikke svare sig.
DeaconWP
DeaconWP Oct 14 '15

BoHolden: Jeg kan nu ikke se, hvad du vil med en Autopilot? Bevares, der er komfort funktioner med, men hvad skal man egentlig med en Autopilot, der kan styre bilen selv med 130 km/t? Hvis jeg kigger lidt frem i tiden, og forestiller mig, hvordan det vil være, tja, så tænker jeg: Er det mere afslappende, at man skal sidde og holde øje med, om den autopilot nu også gør som den skal? Vil man ikke sidde og vurdere, om den nu også er med på, hvad den skal gøre, og så måske opleve, at man lader tvivlen komme den til gode, lidt for meget. Og så pludselig må reagere senere, end hvis man bare havde passet kørslen selv? Vil det være afstressende?

Bevares, det er da godt, at der er emergency braking. Når nu man som jeg er en gammel gris, der stadig har brug for kærlighed, og stadig kigger på alt med skørt og 4 buler. Men den er jo standard.

Bevares, der er jo det der TACC. Det er da guld værd. For så bliver man da ikke anstrengt i fod og underben, af at sidde og trykke med det korrekte tryk, og så også skal ændre på cruise control indstillingen på den "billige" version.

Og hvad så, når man kommer op bag en idiot, der bare ikke kan køre bil. Dem møder i jo tit, ikke sandt. Dem der bare ikke kan holde hastigheden på noget der bare ligner lidt det samme. Med en almindelig Cruise Control, så stiller man den da bare lidt ned i hastighed, så man kommer til at holde en konstant afstand til idioten.

Indhenter man ham med TACC slået til, hvordan vil det så føles, at sidde og se på den effekt kurve, der bare cykler op og ned, i takt med ens egen bil gør hvad den kan, for at efterabe den idiotiske kørestil?

Autopilot? Nej tak, det giver kun frustrationer og mavesår.

DeaconWP
DeaconWP Oct 15 '15

Bliver fantastisk, når man skal køre langt? Man skal jo strække ben ved hver tankning. Så kan man vel godt orke at køre  bil igen for en kort periode.

Idioterne er også på landeveje, hvor man ikke kan, eller bare ikke gider overhale. Det er lige der de irriterer mest. Og hvor man ligger som den fjerde bil i "elastikken"

Og jeg er ikke overrasket over, at andre er komplet uenige.

Det er der som regel mange der er, når jeg smider lidt "sund skepsis". Som modspil til den forherligende stemning.

Og helt ærligt, hvor mange er egentlig utilfredse med den almindelige Cruise Control?

Er det ikke bare som med min søn, der er glad for sine noise cancelling Bose hovedtelefoner. Men nu vil have B og O's topmodel med Bluetooth forbindelse

RobertJ
RobertJ Oct 15 '15

Tja, jeg kan helt ærligt bedre lide Citroëns Cruise control. Den har glidende indstilling.
Den CC de har bygget ind i teslaen har ikke ændret udseende eller funktion siden 1980.

Når jeg skal op i fart syntes jeg det er alt for oldnordisk at skulle sidde og hive tre fire gange (+15/+20) i pinden og derefter dippe den til rette hastighed (+1). og når man hiver den ned 1 gang så retter CCen sig ned til hastigheden man kører med. Så starter man forfra med at hive to tre gange op i stikken.

har min P85 til salg for at opgradere til autopilot, så mine forventninger er i top :)

- R

MDamm
MDamm Oct 15 '15
@DeaconWP: Jeg er enig med dig, og synes det er godt med "sund skepsis" indlæg. Tror heller ikke at jeg ville bruge TACC i hverdagen, men derfor kan andre vel godt have andre behov:-)

Werge
Werge Oct 15 '15

Jeg er STOR tilhænger af TACC og bruger den hverdag, også på de mindere ture ved lavere hastighed. På motorvej har jeg afstanden til 1 eller 2, i 50-80 km zoner på 4 eller 5.

Specielt i kø-ligende kørsel er den fantastisk. Mht regulering af hastighed, så har jeg sat min til den gerne må køre 2 km/t for hurtigt, så jeg trækker bare pinden mod mig, også køre den det som står på skiltet +2 km/t. Så mine forventninger til den kommende opgradering er enorme, og så snart opdateringen kommer løber jeg ud af kontroret for at køre en lang tur - uden hænder på rettet.