Loading...
dk

Er det nu man skal købe en brugt model S? | Tesla Forum

Knutsson
Knutsson Sep 29 '15

Det ser jo ud som om at afgiftsfritagelsen er ved at være slut. Er det mon nu at man skal købe en brugt model S, hvis man skal nå det? 

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 29 '15

Ja du har godt og vel 3 måneder :-)

DeaconWP
DeaconWP Sep 29 '15

En brugt Model S, der allerede er på danske plader, forudser jeg vil stige i pris om nogle måneder. Måske langsomt allerede når Tesla smækker "bestillingskassen" i for levering i år.

En brugt fra et andet land i EU vil ikke blive påvirket af den danske situation.

Så frem til 1/1 vil du kunne indføre en brugt fra EU under de samme regler som i dag.Så over 6 måneder gammel, og over 6.000 på klokken, vil den være afgiftsfri helt frem til og med 31/12.

Men alle, der ønsker sig en Tesla i 2016, må formodes at have bestilt deres model til levering inden 1/1, inden fristen udløber.

Og husk nu, det der er fremme i dag, er jo kun et oplæg til forhandling. Der kan stadig være afgiftsfritagelse i hele 2016 endnu.

T3S7A
T3S7A Sep 29 '15

Helt sikkert det vil påvirke brugt priserne i DK, og helt sikkert det også vil påvirke brugtpriserne i landene omkring os. Tesla sælger jo i dag 100-200 Tesla pr md. Når de nu ikke længere kan tage i mod bestillinger, så skal der dækkes et indkøb af 100 stk om md i brugt køb. Det er der jo ikke engang på bilbasen og mobile til sammen. Så selv om en Tysker ikke er bekendt med efterspørgslen og prisen i DK, så spredes rygter sig hurtigt. 

Hvad mere man måske kunne frygte, er at regeringen vil lave en ændring i den nuværende afgiftfritagelse - om de vil lave ændringen før 1/1/2016, påtrods af lov og regler. De ved jo godt, at der vil blive set efter bil i andre lande - og her får den Danske stat jo ikke engang noget ud af momsen. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 29 '15
Micjuel
Micjuel Oct 14 '15

Er vi ikke enige om at hvis man køber en allerede indregistreret TESLA, selv efter 08.10.2015, så kommer der ikke yderligere afgifter på ?

KimT
KimT Oct 14 '15
Du kan købe alle de nye og brugte elbiler du vil ind til 31/12 - hvis du kan få plader på den inden. Det er kun hvis den ikke når at blive leveret inden 31/12, så har du frist ind til 1/7 forudsat du har en underskrevet aftale fra får 9/10
runeh
runeh Oct 14 '15

Ingen afgifter på indregistrerede biler, heller ikke i 2016, 2017 eller "nogensinde" (det vil sige bortset fra "grønne" afgifter). 

Kristian70k
Kristian70k Oct 20 '15
Hej, overvejer at købe en ny Tesla, og vil derfor høre hvad i mener jeg kan få for min, det er en p85 med alt det nye grej, den har 65000 kilometer på odo, køre fantastisk.. Står på 20" hjul og der er 19" med fine vinterdæk med til den..
Der er læder kabine og sort alcatar.. Pana tag .. Tacc og 100% vedligeholdt..

Købte den inden pris stigningen til 850.000 så steg den til lidt over 900.000 lige efter købet.. Hvad mener panelet ;)
Pingus
Pingus Oct 20 '15

den har jo kørt langt så omkring 700.000 hvis du er heldig men ellers vent til efter 1 jan og se hvordan udviklingen bliver og køb den nye alligevel.

Hookmaker
Hookmaker Oct 20 '15

Uanset hvad ville jeg købe hvis jeg var dig, og sælge efter 1/1 - du kan jo altid sælge den nye..;-)

Tue
Tue Oct 20 '15
@Kristian, hvis du skal have en helt ny skal du være hurtig. Jeg var fordi Tesla og "lageret" er allerede meget begrænset.
Kristian70k
Kristian70k Oct 20 '15
Har en på hånden ;) tror jeg kan få min. 750.000 kr..
Kristian70k
Kristian70k Oct 20 '15


 

Citat fra Hookmaker

Uanset hvad ville jeg købe hvis jeg var dig, og sælge efter 1/1 - du kan jo altid sælge den nye..;-)


Jeg er i tvivl om min finianserings evne er så solid det kan lade sig gøre, men helt klart den bedste løsning.. uanset er skillingerene nok ikke sat i risikabel valuta.. 
Kristian70k
Kristian70k Oct 20 '15


 

Citat fra Hookmaker

Uanset hvad ville jeg købe hvis jeg var dig, og sælge efter 1/1 - du kan jo altid sælge den nye..;-)


Jeg er i tvivl om min finianserings evne er så solid det kan lade sig gøre, men helt klart den bedste løsning.. uanset er skillingerene nok ikke sat i risikabel valuta.. 
SQLCPH
SQLCPH Oct 21 '15
Det er da godt Kristian. Håber det lykkedes at sælge og købe. Jeg er i samme situation men har ikke solgt min S60 endnu :-/

Jeg fik dog bestilt en s70D (gl pris) på vej til Tyskland for de blev revet væk. Sidst jeg spurgte Tesla var de løbet tør for alt andet en S70. Hvad nu hvis de kunne bytte produktionsslot med dem der har bestilt før d8/10 og på den måde få flere til landet? Man kunne så evt give de berørte et sæt vinterhjul og en center konsol eller lignende?

Har du bestilt noget nyt Kristian?
Tue
Tue Oct 21 '15
@SQLCPH. Vi hilste vist på hinanden hos Tesla efter du havde bestilt, men det er da faktisk en meget original idé du kommer med: Udskyd levering af biler bestilt før 8/10 og sælg dem i stedet til andre forinden 31/12. Personligt kunne jeg da godt overtales/kompenseres til først at få få min S90 engang i foråret.
SQLCPH
SQLCPH Oct 21 '15
Hej Tue. Hyggeligt at møde dig derude ja :-) jeg har bragt ideen videre til Cory (kirstinehøj). Altså udvid produktionsslot til dk biler og skub nye ordrer ind foran dem der eer indgået før d. 8/10. Men Tesla dk kan tilsyneladende ikke få flere ordrer i hus på fabrikken nu så modellen kan ikke bruges desværre. De har kun 70'ere og enkelte 85 RWD tilbage derude.
Tue
Tue Oct 21 '15
Lyder underligt at Tesla ikke har ledige produktionsslots i februar/marts. Det tror jeg ikke på. De gider nok bare ikke koordineringen.
Kristian70k
Kristian70k Oct 21 '15

Lige nu, har bestilt en 90D :) en af dem der er på vej fra fabrikken, den kommer til århus den 15 november (cirka) så skal så småt i gang med at sælge min.. det bliver sku lidt sørgelidt.. den eneste grund til at jeg gør det er fordi der kommer afgifter.. og på denne måde kan jeg forlænge mit forhold med tesla.. lidt fedt med 90kWh.. det bliver dejligt med den ekstra rækkevidde..

T3S7A
T3S7A Oct 21 '15

Spændende Kristian. Glæder mig til at se den. Se om den ender med det E-Up'en der lader livet :-)

Sider: 1 2 3 »