Loading...
dk

85D Antispin på forhjulene | Tesla Forum

Jorgen
Jorgen Oct 1 '15

Hej alle med Dual-Motor,

Jeg oplever at antispin ikke rigtig er i funktion på forhjulene. Ikke fordi jeg ligger og jorder rundt på grusvejen, men jeg oplever at forhjulene spinner i løst materiale mens baghjulene kun kratter lidt. 

Jeg sammenligner med en tidligere bil - Audi Quarttro - hvor alle 4 hjul kunne rive lidt overfladen, men ikke spinne grus til højre og venstre.

Nogen oplevelser?

Mvh Jørgen

thvestergaard
thvestergaard Oct 6 '15
Synes ikke jeg har bemærket noget tilsvarende på min 85D. Den tager godt fra, også på våd vej.
Skaarup
Skaarup Oct 6 '15
Me2, aldrig hjulspin. Men kører meget sjældent på grusveje, og hvis jeg kører i dårlig føre, pressser jeg den ikke.
DeaconWP
DeaconWP Oct 6 '15

Jorgen: Måske du skulle sende en skriftlig meddelelse til Tesla om det. Det kan jo være, at de kan bruge dine observationer til at optimere softwaren med en parameter justering, så den ikke lægger så meget kraft på forakslen, eller bliver hurtigere til at tage gassen af på den aksel, når den måler hjulspin.

lysmanden
lysmanden Oct 17 '15

har aldrig haft bøvl..........dog indtil i aften hvor det var rigtig fugtigt på vejen. Startede fra 0.

Jeg føler at den starter med bahjulene uden spin og så slår front motoren til som så trækker for hjulene rundt og så skal den lige stabilisere sig og så trækker den igen på alle 4