Loading...
dk

Alarm | Tesla Forum

Bentsen
Bentsen Oct 5 '15
Jeg er lige nu i sydfrankrig i min dejlige nye 60S. Alt går strygende og fungerer perfekt, blot tænkte jeg, at jeg lige ville prøve alarmen... hvordan gør jeg det? Jeg har kigget i menuen, og set både tilt rum alarm er on. Den er købt med sikkerhedspakken. HJÆLP!!! Den skal ikke stjæles!
SimonHN
SimonHN Oct 5 '15
Rul vinduet ned og lås den. Kom så tilbage og stik hovedet ind i bilen. Så skulle alarmen gerne gå. :P
Bentsen
Bentsen Oct 5 '15
Ok - jeg prøver :-)
Bentsen
Bentsen Oct 5 '15
Ikke en lyd eller noget... jeg kunne endda åbne døren indefra... hhmmmm jeg er blevet lidt bekymret :-(
DeaconWP
DeaconWP Oct 5 '15

Kan det være fordi du har nøglen med i lommen på turen tilbage til bilen?

T3S7A
T3S7A Oct 5 '15

Nu hvade du vel ikke nøglen på dig?

Hvis døren er låst og alarm aktiveret ( uanset om man har alarm pakken eller ej ), så går alarmen hvis døren åbnes uden at den låses op først. 

Hvis du har alarm pakken, kan du se det på loftet lige over front vinduet. Der skal være 2 sensor monteret. 

Bentsen
Bentsen Oct 5 '15
Jeg stod langt væk og bilen var låst, da min kone åbnede døren med en hånd igennem vinduet. Den er købt med den store sikkerhedspakke????
Klaus_
Klaus_ Oct 5 '15

Min alarm gik i gang i weekenden da jeg begyndte at løfte bilen for at pille forhjulet af - havde med vilje efterladet nøglen indenfor for at bilen ikke skulle låse/låse op hver gang jeg gik frem og tilbage. Men den havde så låst sig og begyndte at hyle og sende besked til min telefon, da jeg havde løftet den få centimeter... så dén del virker da hvertfald :)

Bentsen
Bentsen Oct 5 '15
Jeg kan se 2 mikrofoner oppe over bakspejlet... jeg tror jeg skal ringe til Tesla i morgen :-)
T3S7A
T3S7A Oct 5 '15

Du har aktiveret alarm på den store skærm?

Prøv evt at "glemme" konen eller børnene i bilen, mens du lige smutter ind og handler eller noget, og selvfølgelig tager nøglen med, hvor bilen så auto låser.. Den har alle der har alarm pakken vidst prøvet..

Klaus_
Klaus_ Oct 5 '15

@T3S7A, jep :)

Chris
Chris Oct 5 '15
Den reaktion (at der går en alarm når du efterlader passagerer i bilen) får du også selvom bilen ikke har alarm.
T3S7A
T3S7A Oct 5 '15

Chris, nej det er kun med alarm pakken. Uden alarm pakken, kan der sagtens være nogen i bilen uden den går, så længe de ikke åbner en dør..

griffel
griffel Oct 5 '15
Er sikkerhedspakke = alarmpakke?
Forummets indlæg er redigeret af griffel Oct 5 '15
T3S7A
T3S7A Oct 6 '15

Ja.

Alle Tesla'er har standard alarm i. Ved at være sikkerhedspakken, får man bevægelses sensor i kabinen. 

Den standard alarm, registrerer kun hvis nogen bryder en dør op, når bilen er låst. Dvs smadre nogen et vindue og kravler ind af det, så vil der ikke gå nogen alarm. 

Lars72
Lars72 Oct 6 '15

jeg har ikke sikkerhedspakke, og når min 8 årige og hans venner sidder i bilen, fx når de skal til fodbold og jeg går væk fra den - går alarmen igang = sensor uden alarm pakke. 

Hvilket har medført at jeg har deaktiveret alarmen.

T3S7A
T3S7A Oct 6 '15

Lars72, Så vil jeg gætte på du har alarm pakken, eller dine børn har rørt ved døren. 

Jeg har sovet i en bil uden alarm pakken, hvor alarmen var sat til. Den er ikke gået. Ikke før jeg åbnede døren, hvor jeg havde glemt at den var låst. 

Så uden alarm pakken, er der ikke sensor. Skal da ikke sige om der i tidligere modeller var andet standard udstyr - men det kan tydelig ses om der er sensor eller ej, ved at se efter de 2 sensor lige oppe ved bakspejlet. 

Lars72
Lars72 Oct 6 '15

T3S7A - Har du prøvet at være i bilen UDEN keyfob og se om alarm starter? 

T3S7A
T3S7A Oct 6 '15

Jeg har mange gange efterladt mine børn i vores den gl. tesla uden alarm pakken. Hvor jeg er gået med nøglen. Alarmen er kun gået, hvis de åbner døren. 

Bentsen
Bentsen Oct 6 '15
Løsningen er fundet... det var ikke nok at gå væk fra bilen til den låste... man skulle længere væk. Desuden er tilt-alarmen kun hvis bilen vippes mere end 6 grader... altså ikke rystelser... tak allesammen :-)
Sider: 1 2 »