Nu hvade du vel ikke nøglen på dig?
Hvis døren er låst og alarm aktiveret ( uanset om man har alarm pakken eller ej ), så går alarmen hvis døren åbnes uden at den låses op først.
Hvis du har alarm pakken, kan du se det på loftet lige over front vinduet. Der skal være 2 sensor monteret.
Min alarm gik i gang i weekenden da jeg begyndte at løfte bilen for at pille forhjulet af - havde med vilje efterladet nøglen indenfor for at bilen ikke skulle låse/låse op hver gang jeg gik frem og tilbage. Men den havde så låst sig og begyndte at hyle og sende besked til min telefon, da jeg havde løftet den få centimeter... så dén del virker da hvertfald :)
Du har aktiveret alarm på den store skærm?
Prøv evt at "glemme" konen eller børnene i bilen, mens du lige smutter ind og handler eller noget, og selvfølgelig tager nøglen med, hvor bilen så auto låser.. Den har alle der har alarm pakken vidst prøvet..
Chris, nej det er kun med alarm pakken. Uden alarm pakken, kan der sagtens være nogen i bilen uden den går, så længe de ikke åbner en dør..
Ja.
Alle Tesla'er har standard alarm i. Ved at være sikkerhedspakken, får man bevægelses sensor i kabinen.
Den standard alarm, registrerer kun hvis nogen bryder en dør op, når bilen er låst. Dvs smadre nogen et vindue og kravler ind af det, så vil der ikke gå nogen alarm.
jeg har ikke sikkerhedspakke, og når min 8 årige og hans venner sidder i bilen, fx når de skal til fodbold og jeg går væk fra den - går alarmen igang = sensor uden alarm pakke.
Hvilket har medført at jeg har deaktiveret alarmen.
Lars72, Så vil jeg gætte på du har alarm pakken, eller dine børn har rørt ved døren.
Jeg har sovet i en bil uden alarm pakken, hvor alarmen var sat til. Den er ikke gået. Ikke før jeg åbnede døren, hvor jeg havde glemt at den var låst.
Så uden alarm pakken, er der ikke sensor. Skal da ikke sige om der i tidligere modeller var andet standard udstyr - men det kan tydelig ses om der er sensor eller ej, ved at se efter de 2 sensor lige oppe ved bakspejlet.
Jeg har mange gange efterladt mine børn i vores den gl. tesla uden alarm pakken. Hvor jeg er gået med nøglen. Alarmen er kun gået, hvis de åbner døren.