Loading...
dk

Smøring af type 2 stikket? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Oct 5 '15

Skal man bruge noget specielt smørelse på type 2 stikket?  Jeg synes mit stik herhjemme er ved at være lidt tørt og kunne godt trænge til lidt smørrelse så det glider lidt nemmere...

Tænker på om man bare kan bruge noget universal Loctite fedt på plastic'en udenom?

Hilbert
Hilbert Oct 6 '15

Jeg ville bruge kontaktrens. Fedt leder ikke strøm specielt godt og samler støv og snavs.

Klaus_
Klaus_ Oct 6 '15

Det ligner noget fedt af en art der sidder på stikket som standard (hvertfald det på bilen). Det ligner ikke kontaktrens.

Pointen var også at smøre på plastic'en uden om, den del som ikke har med strømmen at gøre :)

Hilbert
Hilbert Oct 6 '15

Så misforstod jeg, og så er det nok ikke så kritisk.

Maho
Maho Oct 6 '15

Mit har også altid gået meget stramt (virker sådan liiiiige en kvart millimeter for stort. Nogen som har en løsning / fix?

Klaus_
Klaus_ Oct 6 '15

Mon ikke det kan klares med lidt smørelse?  Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget specifikt om emnet hverken på dansk eller engelsk, eller i manualen så vidt jeg kan se. Så enten må det være en no-brainer at smøre det, eller så glider det bare nemmere for andre i længere tid :D

Jeg prøver at give den en klat fedt en af dagene og ser om tingene glider lettere.