Jeg forstod også teksten som de fortolker den, at der skulle være en underskrevet aftale, før den 8. oktober. Måske er der en smutvej udenom, men ikke som jeg kender til.
Hvordan fortolker du den?
DeaconWP har skrevet de korrekte fortolkninger andetsteds på dette forum. Den gamle finanslov gælder året ud. Det med 8. oktober er kun for biler der leveres i 2016 (1. halvår). Så en opblødning i forhold til den tidligere lovgivning.
Jeg tror ikke man skal lægge så meget i det de skriver på den hjemmeside. Hvis man lige tænker sig om, kan det vel ikke være svært at gennemskue, hvad Autobranchen.dk er ude på. Deres højeste målsætning er vist ikke at fremme el-bil branchen. Vel nærmere tvært imod.
Og så vil jeg da råde Jer til at læse mit "første indlæg" i tråden: Deacons fakta om ny afgift.
Der er henvisninger til hvor man læser aftalen, og hvor der fortolkes på hvert enkelt punkt.
Så stol I bare på det der er skrevet der, (det er den skinbarlige sandhed) og grin bare lidt af det der autobranchen.dk.
Kan de forhindre bare et enkelt salg af en Tesla eller anden el-bil, så bliver de glade.
Forventningerne er at der kommer et lovudkast i starten af den kommende uge. Det skal så sendes i høring og så er der vel en 1. behandling og en 2. behandling i folketinget inden den egentlige vedtagelse.