Loading...
dk

Har Autobranchen DK helt tabt sutten? | Tesla Forum

Lemberg
Lemberg Oct 13 '15
Læs lige dette link: http://www.autobranchendanmark.dk/...ng-om-elbilerne.aspx

Her siger Autobranchen Danmark at de af Skat har fået bekræftet at alle elbiler bestilt resten af året pålægges 2016-afgift selv hvis de leveres i 2015.

En af mine bekendte har efterfølgende være i kontakt med skats pressechef som afkræfter dette og siger at man fortsat kan indregistrere elbiler i 2015 uden afgift.

Hvad sker der dog for Autobranchen DK?
Daduck
Daduck Oct 13 '15

Jeg forstod også teksten som de fortolker den, at der skulle være en underskrevet aftale, før den 8. oktober. Måske er der en smutvej udenom, men ikke som jeg kender til.

Hvordan fortolker du den?

runeh
runeh Oct 13 '15

DeaconWP har skrevet de korrekte fortolkninger andetsteds på dette forum. Den gamle finanslov gælder året ud. Det med 8. oktober er kun for biler der leveres i 2016 (1. halvår). Så en opblødning i forhold til den tidligere lovgivning. 

Lemberg
Lemberg Oct 13 '15
Jeg har forstået det som runeh (og DeaconWP) og det var også hvad SKATs pressechef sagde til min ven.
DeaconWP
DeaconWP Oct 13 '15

Jeg tror ikke man skal lægge så meget i det de skriver på den hjemmeside. Hvis man lige tænker sig om, kan det vel ikke være svært at gennemskue, hvad Autobranchen.dk er ude på. Deres højeste målsætning er vist ikke at fremme el-bil branchen. Vel nærmere tvært imod.

Og så vil jeg da råde Jer til at læse mit "første indlæg" i tråden: Deacons fakta om ny afgift.

Der er henvisninger til hvor man læser aftalen, og hvor der fortolkes på hvert enkelt punkt.

Så stol I bare på det der er skrevet der, (det er den skinbarlige sandhed) og grin bare lidt af det der autobranchen.dk.

Kan de forhindre bare et enkelt salg af en Tesla eller anden el-bil, så bliver de glade.

lysmanden
lysmanden Oct 13 '15
Men er det ikke stadig kun forslag? Intet er jo reelt vedtaget endnu...eller
sjensen
sjensen Oct 13 '15

Forventningerne er at der kommer et lovudkast i starten af den kommende uge. Det skal så sendes i høring og så er der vel en 1. behandling og en 2. behandling i folketinget inden den egentlige vedtagelse.