Loading...
dk

2 spørgsmål vedr bremser og varme i kabinen | Tesla Forum

shan
shan Oct 16 '15

Hej,

Jeg har nu haft min Tesla i snart 1½ måned og har 2 spørgsmål

1) Hvis man sætter temperaturen op i kabinen, kan jeg mærke at den varme luft er en meget tør varme som man typisk oplever i en El varmblæser - Det giver selvfølgelig mening i at med at det er en el bil, men det er bare ikke ligeså behageligt. Det har også denne lidt tøre el varme lugt med sig (Måske kun noget de sarte vil opdage). Er det normalt?

2) Min bremser virker som udgangspunkt fint, men lige inden bilen stopper 100% kommer denne gummi-mod-gummi lyd. Det er ikke klassisk piberi for bremserne, men mere at en gummi ting gnider mod en anden ting som også er lavet af gummi - Håber i forstår hvad jeg mener - Er det noget i oplever?

Jeg takker på forhand

Bianco
Bianco Oct 16 '15
Ad 1) tør varme. Så vidt jeg har hørt fra upålidelig kilde, så er der en varmepumpe til at køle og varme batteriet, men kabinevarmeren er en gl. brødrister... Kan nogen bekræfte?
Ad 2) bremselyd. Kan det tænkes at være det øjeblik hvor bilens computer klamper helt til bremsen, for nu er vi nede på ca 0 kmt? Husk at det ikke er dig der træder på bremsen ;-) Tesla har været brake-by-wire siden august 2014.
RobertJ
RobertJ Oct 16 '15

Hej Shan,

ift 1) er jeg af den overbevisning at hvis du har 'ac off' så er det en el varmer. Og kører du 'ac on' er det varmepumpen der arbejder. Check evt auto setting, den kan skifte mellem ac on/off ved at klikke din ac menu op. ac on eller ac off vil lyse op svagt alt efter hvilken der er aktiv hvis den er på auto.
Derudover er jeg nok totalt uvidende men det ville undre mig kraftigt hvis model s kører varmen over en el patron.

2) jeg har samme bremse 'lyd' lige inden den stopper helt. der er en gut der har dokumenteret lyden på video for 8-10 måneder siden. Et lille 'skuiiit' når bilen går fra 2-3km/t til 0km/t. Kan desværre ikke huske hvem.

MS
MS Oct 16 '15
Der var vist Bjarni der havde lagt en video på med denne lyd. Jeg har den samme lyd og det tror jeg mange har og det er vist helt normalt. Det er trods alt en 2.2 tons tung bil der skal stoppes.
DeaconWP
DeaconWP Oct 16 '15

Jeg kan desværre ikke lige kopiere og indsætte med min pc i denne tid. Browser safety tror jeg. Men i tråden : KNIRKEN VED STOP, er der en forklaring i indlæg nr 44.

Kan det være ligesom det?

For så er det fuldt normalt.

shan
shan Oct 17 '15
Tak for alle jeres svar. Det var betryggende at vide at alt er ok :)

Robert: ved at sætte ac på on oplevede jeg heller ikke den omtalte tøre varme :):)