Loading...
dk

Bytte af ny 85D Obsidian Black med 85D Midnight Silver? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Oct 16 '15

Jeg er ny på dette super forum, så hej til alle. 

Har netop bestilt en fuld spec'et 85D Obsidian Black lagerbil fra Tesla DK til levering inden årets udløb. Min første prioritet var en Midnight Silver 85D, men pga. forvirring omkring de tilgængelige Midnight Silver konfigurationer og lidt hastværk, valgte jeg at slå til på en Obsidian black, med gråt interiør og alt i ekstra udstyr på nær børnebagsæderne.

Jeg betalte depositum på 15.000 kr. og 1½ dag efter prøvede jeg at ændre min bestilling til en Midnight silver model, dog uden held. Tesla tillader det ikke uden at jeg mister mit depositum.

Selvom chancerne nok er ultra små, tænkte jeg alligevel at jeg ville lave et indlæg her, ifald der skulle være en anden der har bestilt en Midnight Silver med lysegråt interiør samt luftaffjedring/panorama tag, der skulle være interesseret i at lave en byttehandel/omregistrering. Naturligvis ville der skulle laves en kontrakt på transaktionen.

Hvis det usandsynlige skulle være tilfældet, send mig da gerne en PM eller svar i denne tråd!

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Oct 16 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 16 '15

Smid da de 15.000, hvis Tesla har den du vil have, og inden den er væk. ;-)

Kald det lærepenge.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 16 '15
Kristian70k
Kristian70k Oct 16 '15

:) eller pak den i folie, det er sku alligevel det der er bedst for bilen.. plus det forlænger levetiden.. 

Junior
Junior Oct 16 '15

Hvis det er, så kan du få et referal link af mig og de 10.000,- jeg får i bonus kan du også få - så kan du bruge dem på midterkonsol, type 2 kabel etc.

Jabba
Jabba Oct 16 '15
Citat fra DeaconWP

Smid da de 15.000, hvis Tesla har den du vil have, og inden den er væk. ;-)

Kald det lærepenge.

Jo har da også tænkt på at betale dummebøde :)  Men den grå står lidt skævt i konfigurationen, så med de ting der skal tilføjes på udstyrssiden + lærepengene på 15K, bliver det alligevel end tand for meget for min smag, rent finansielt.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Oct 16 '15
Jabba
Jabba Oct 16 '15
Citat fra Kristian70k

:) eller pak den i folie, det er sku alligevel det der er bedst for bilen.. plus det forlænger levetiden.. 

Det har jeg også tænkt på, men mig bekendt er det kun muligt at få mat folie på? Men jeg er ikke opdateret på hvad der kan lade sig gøre nuomstunder. Men hvis man kan få den folieret i koksgrå med glans og det kan holde til maskinevask, så er det noget der skal overvejes.

Ved du hvad det ca. koster?

Junior
Junior Oct 16 '15

Du kan få alle de farve folier du vil, både alm, mat, perlemors effekt, guld/sølv/blank skinnende etc. :-)
15-20.000 kr. hvis det skal laves ordentlig! Der er mange halvdårlige løsninger og amatører derude.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Oct 16 '15
Jabba
Jabba Oct 16 '15

Tak Junior, det var jeg ikke klar over. 15-20K er også en slags penge, men kvalitet koster vel :)

lysmanden
lysmanden Oct 17 '15
Mener at Ken Seitzberg. Han har netværket til en super dygtig folie mand. For Guds skyld ikke tag de Billige løsninger. Der er eksempler på at dem der skærer folien til skærer ned i lakken på bilen
Kvalitet koster
lysmanden
lysmanden Oct 17 '15
Kan tesla ikke finde en tilsvarende som der er på vej hjem på deres lager? De har vist bestilt over 300 biler til Dk
Jabba
Jabba Oct 17 '15
Citat fra lysmanden Kan tesla ikke finde en tilsvarende som der er på vej hjem på deres lager? De har vist bestilt over 300 biler til Dk

Der findes ifølge Kirstinehøj ikke en Midnight Silver helt i min konfiguration, men de har én tilgængelig som jeg overvejede at skifte til, selvom den kommer til at koste endnu mere, da den kommer som 7 sæders (som jeg ikke har brug for) og uden Autopilot og Vinterpakke. Så den skal efterfølgende opgraderes. 

Men de er overhovedet ikke imødekommende i forhold til depositum. Synes det er dårlig stil at de ikke var villige at lade mig skifte lagerbil efter kun 1 dag, uden at det skal koste 15000. Uanset om det er dem der har været uklare i kommunikationen da der skulle vælges bil eller jeg selv var for hurtig på aftrækkeren.

Sælgeren derinde var uvillig til at spørge en overordnet eller lignende, eller på anden måde være imødekommende. Så jeg har ikke det bedste indtryk af dem. Det er ihvertfald et kedeligt indtryk jeg har fået i forhold til andre forhandlere/bilmærker ved andre bilkøb. Nu har jeg i sin tid også selv arbejdet som bilsælger af eksklusive biler og den form for kontant behandling udøvede vi ihvertfald ikke.

Vi må se hvad det bliver til. Den er stadig flot i Obsidian Black og har den klassiske stil og klasse som en Midnight Silver i min mening ikke har. På den anden side er koksgrå mere frisk og moderne i mine øjne.

lysmanden
lysmanden Oct 17 '15

jabba: Øv det er skidt. Kan du ikke leve med farven? ellers så er folie et godt alternativ som også skal ses som en god investering i at bilen holder .

Det er da utroligt de ikke kan ændre når det er med så kort varsel.

Jeg vil ikke tage pusten og oplevelsen fra dig, men det er nok ikke første gang du bliver skuffet hos Tesla.

Prøv da at ringe til salgsledelsen. Jeg ved godt de sidder med trumfen for de kan nemt få solgt bilerne, men hvis de alligevel hurtig man få solgt dem så kan de sq da også hurtig få solgt den du har fejlbestilt

Jabba
Jabba Oct 17 '15

Lysmanden: Tak for sympatikommentaren. 

Jo, jeg kan godt leve med sortmetal. Det har jeg haft i mange år og det er da helt sikkert stadig en flot farve. Nu havde jeg bare sat mig for at min Tesla skulle være koksgrå med lysegråt læder. Synes det klæder den godt. 

Enten misforstod jeg, eller også var det sælgeren der var uklar, men jeg troede at der kun var Midnight Silver tilbage med sort indtræk. Derfor valgte jeg hurtigt at springe på en Obsidian Black med lysegråt interiør istedet, grundet at det jo haster lidt pga. af den forventede afgiftstigning. Derudover var det dagen før jeg tog på en længere forretningsrejse (jeg er p.t. i Asien) så det hele blev lidt forhastet. Jeg har uden tvivl en stor del af skylden, men den totalt manglende imødekommenhed klæder ikke Tesla Danmark eller mærket generelt. Og det er uanset om de sidder med trumfen for øjeblikket, grundet stor efterspørgsel. 

Jeg kunne forstå det hvis det var en special customized bil de lige havde sat i produktion, men her er der tale om lagerbiler og hvor jeg meget kort tid efter kontaktede dem for at bytte over til en anden - der iøvrigt koster det samme som den jeg har bestilt. 

Som du også nævner... De siger jo netop at de kan sælge alt hvad de har på lager, så hvad er så grunden til at de ikke vil ændre min ordre når der stadig er masser af tid tilbage til at sælge den igen. Det giver ikke mening. Jeg ved kun at dengang jeg arbejde med biler der kostede mere end Tesla P85D før afgift, da ville det ikke være noget problem overhovedet at lave en hurtig bytter indenfor kort tid.

Har du et nummer til (salgs)ledelsen? Jeg kan ikke finde noget nummer og blev ikke sluset igennem af sælgeren. 

Kan du iøvrigt uddybe din kommentar om at det nok ikke bliver første gang jeg bliver skuffet hos Tesla? Jeg håber da ikke det bliver for meget op ad bakke. Med den pris har jeg ikke lyst til at skulle kæmpe for lidt god eller rimelig service.

lysmanden
lysmanden Oct 18 '15
Jabba. Jeg prøver lige om jeg kan finde en kontakt derinde

Det medTesla og service er blot at de desværre har været underbemnadet så de ikke altid husker at vende tilbage og overholder det de har lovet. Nu skal jeg ikke male fanden på vægen men glæder mig til at høre fra dig om 3-6 mdr hvad dit samlet indtryk er