Loading...
dk

Nu har blondinen brug for hjælp igen | Tesla Forum

Makova06
Makova06 Oct 16 '15

Det er jo ved at nærme sig tiden, hvor babyen skal have vintersutter på. Jeg har en plan om at beholde mine 19" fælge indtil mine sommerdæk skal skiftes og så skifte til 21". Indtil det sker, så skal jeg skifte dæk rundt på mine fælge.

Jeg har brug for anbefalinger til nogle rigtig gode dæk. Jeg vil selvfølgelig gerne have nogle, som ikke larmer, har godt vejgreb og ikke belaster mit forbrug for meget :-) Men det vigtigste er faktisk vejgrebet....jeg har det med at køre lidt frisk og glemme at det er glat og det er sgu en stor og tung dame.

Er der noget jeg skal være obs på i forhold til hardware til autopiloten? Jeg er vant til at aflevere min gamle spand hos Quickpot og bede dem skifte og afbalancere, men jeg vil gerne være sikker på at det er nogle, der behandler hende godt og ved hvad de har med at gøre.....hvor får I skiftet dæk?

Ja det var mange spørgsmål på en gang....vil bare ikke gøre noget forkert.

Maja

DeaconWP
DeaconWP Oct 16 '15

Hej Makova.

Jeg synes nu ikke det med den store tunge dame fremgår af dit profil billede.

Hvis du ikke vil have at det skal påvirke dit forbrug ret meget at skifte til vinterdæk, vil jeg anbefale dig et du så heller ikke skifter til 21 ".

For det påvirker altså dit forbrug med hen mod 10%, hvis du går fra 19 til 21".

Jeg vil mene, at hvis du vil skifte til 21 ", fordi du synes de originale 21" Turbine fælge er flotte, så har du fuldstændig ret. Det synes min tunge dame ihvertfald.

Jeg kan fortælle dig, at jeg nok har et sæt 19" der ligner temmelig meget de originale, som jeg vil anbefale dig at købe. Så kan du bruge de originale dæk størrelser, som også er billigere end 21" dæk, samt du kan putte vinterdæk på dine originale 19" før dine dæk er slidt ned, og bruge dem færdige på de nye fælge.

Jeg har et sæt af de eftertragtede Metal Grey, som mange ønsker sig.

Dem kan du godt reservere med det samme, hvis du vil.

Det koster jo også henved 1200 kroner hver gang du vil flytte dæk.

EDIT: Så hvis du skal udnytte alle de 60 til 80.000 km der er i Tesla's originale helårsdæk, kan det blive til mange skift mellem vinter og sommerdæk, inden de er slidt ned.

Jeg handler dæk hos Ivan Jensen, Gl Skivevej 57 i Viborg, og er altid blevet glad for mine varer.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 16 '15
Bianco
Bianco Oct 16 '15
http://www.daekonline.dk kan du se hvad der er på markedet, med dækproducentens mærke a, B, c etc for støj vejgreb og rullemodstand mm.
Vælg at kun se premium dæk, for ellers mister man overblikket.
Og så kan du jo købe dækkene et andet sted hvis du vil :-)
Hookmaker
Hookmaker Oct 16 '15
Et godt tip: vælg vinterdæk med hjernen i stedet for med ørerne, det betaler sig i en bil på 2,2 ton og med masser af heste!
lysmanden
lysmanden Oct 16 '15

hook. . Kom nu ind i kampen. Rigtige mænd vejer OVER 100 kg. Dvs en rigtig tesla med soltag, nexgt G sæder og fører af bilen vejer over 2,5 ton

Makova06
Makova06 Oct 16 '15

Deacon: Jeg er skam klar over at 21" sluger mere strøm, men synes også det er pænt :-) Den er så "billig" at køre i at jeg ikke går så meget op i det.....var ment i sjov at de skal have alle egenskaber....der er vel altid lagt mest vægt på en bestemt egenskab....hvis der var et dæk, som brillerede på både vejgreb, rullemodstand og støjniveau ville det nok være det eneste på markedet :-)  Desuden kører jeg 40.000 om året, så mange skift bliver det nok ikke til :-) Men tak for info om Ivan.Det kigger jeg på. Han er jo lige om hjørnet :-)

He he Bianco......så blond er jeg nu heller ikke :-) Det var mere om der er noget specielt jeg skal tage hensyn til i forhold til at det er en Tesla og om nogle kan anbefale nogle dæk med godt vejgreb :-)

Makova06
Makova06 Oct 16 '15

Præcis Hookmaker....jeg har meget respekt for glatte veje, så vil have de bedste vinterdæk på

Skaarup
Skaarup Oct 17 '15
Sidste år var der glatbanekursus for Tesla ejere (arrangeret her i forum). Dem med helårsdæk (Goodyear RSA2) skred rundt og havde det "sjovt". Dem med Michelin PA4 eller Pirelli Sottozero III stod fast som var vi limet til vejen, og det var faktisk lidt kedeligt ;-)

Det er muligt der er andre dæk der er ligeså gode, men de to dæk er efterprøvet på meget glatte flader i en Tesla.
lysmanden
lysmanden Oct 17 '15
Makova: profilen Bob har et sæt næsten nye til salg for 14.000 kig under forum køb og salg af udstyr
Lannister
Lannister Oct 17 '15

Har lige bestilt et sæt Bridgestone Blizzak LM32 XL - 245/45R19 fra gp24.dk, det er et premium dæk. Dækkene koster 7388 kr. alene og de skulle efter anbefalingerne være gode.

Jeg har så bestilt et samlet sæt med dæk, fælge, TPMS ventiler, med monteret dæk på fælg og afbalancering og slap med lidt under 15k for det hele inkl. fragt.

Har dog ingen bil endnu, så de må komme på lager til Teslaen arrivere engang i december.

Forummets indlæg er redigeret af Lannister Oct 17 '15
Clubman
Clubman Oct 17 '15
Af ren nysgerrighed hvilke fælge endte du så med at købe?
kakvib
kakvib Oct 17 '15
Vinterdæk skal der til, men hvilke????
Da dækstøj høres tydeligere i en Tesla grundet få andre lyde må db tallet være vigtigt!
Jeg har fundet disse dæk - Goodyear har jeg meget gode erfaringer med og run flat er vel også ubetinget en fordel på en Tesla der ikke lige sådan lader sig bugsere.

http://www.giga-reifen.de/...p;rsmFahrzeugart=ALL

Nogen her der har prøvet disse eller har input?

På forhånd tak :-)

lysmanden
lysmanden Oct 17 '15

Frederik C har lavet en super tråd i forum: Kig under tilbud til Tesla ejere

krumling
krumling Oct 18 '15

Bestilte (og modtog) dette Dunlop dæk fra tyskland, rigtig gode egenskaber i vådt koldt vejr. 

http://www.dunlop.eu/dunlop_dk/tires/passenger/sp-winter-sport-3d/?ean=3188649809721&from=browse

via reifenversand

http://www.reifenversand.com/235-45r19-99-v-dunlop-sp-winter-sport-3d-aoe-rof-xl-tl.html

kostede mig alt i alt 4699,-

(..og så skal det jo monteres og afbalanceres)

Forummets indlæg er redigeret af krumling Oct 18 '15
Hilbert
Hilbert Oct 19 '15

Virkeligt billigt - men er de ikke lidt smalle?

kakvib
kakvib Oct 19 '15

Tak for feedback :-)

@krumling, det er et godt køb. Reifenversand er stadig leveringsdygtig kan jeg se. Men ifølge spec på teslamotors.com kører S80 på 245-45R19 og ikke 235-45R19. Dækkene bliver jo ikke kun lidt smallere, men også lidt lavere, hvilket vel influerer på speedometeret.

Jeg tror nu at jeg forsøger mig med et sæt Goodyear Ultra-Grip 8 med run-flat. Prisen er ca. 7.000.

Er der andre der har erfaringer med run-flat dæk på en S-80? Er de for hårde eller andre aspekter man skal være opmærksom på?

Mener bestemt ikke der er grund til at antage dækkene er for gamle eller opbevares forkert i Tyskland som jo er et bil mekka :-)

Uha, hvor kan det bare ikke blive december hurtigt nok :-) Kan se Tesla er ved at bygge min 85D nu - YES!

JL
JL Oct 19 '15
Ved 50 km/t er forskellen 0,6 km/t og ved 150 km/t er forskellen 1,9 km/t.
krumling
krumling Oct 19 '15

@Kakvib Det er en ganske minimal fejlvisning.  

@Hilbert 1 cm smallere, eller 4 promille om du vil, ikke nødvendigvis dårligere i forbindelse med vinter..    

kakvib
kakvib Oct 19 '15
@krumling, du har ret. Det er en minimal afvigelse og højdeforskel.
Har du afprøvet dækkene endnu på Tesla?

Overvejer endnu ;-)
Clubman
Clubman Oct 19 '15
Havde jeg selv været opmærksom på, at 235/45R19 jo fint går an, så havde jeg nok bestilt denne størrelse i Conti T830 til ca. 4.600 (men nu har jeg bestilt og fået leveret Goodyear UG8 ROF til 6.800, så det må blive næste gang).

Findes det også billigere alternativer til 245/35R21, eller er der ingen vej udenom på denne størrelse?
Sider: 1 2 »