Loading...
dk

Tips vedr. tur til Sydfrankrig | Tesla Forum

keh
keh Oct 17 '15

Her er lidt erfaringer fra en tur til Middelhavskysten - lidt vest for St. Tropez.

Fin tur med superchargere hele vejen ned gennem Tyskland, Luxembourg og Frankrig. Den sidste på turen var Aix-en-Provence, som også er servicecenter, og derfor i industriområdet, og KUN med 2 standere.

På udflugter bruger vi mest SC i Frejus. Den findes på et skønt vinslot/hotel, Restauranten er udmærket, men meget dyr. Vi har ikke skullet vente på charging, men de siger på stedet, at der i højsæsonen var lange køer for at komme til at lade, og også her er KUN 2 standere.

Iflg. chargemap.com skulle der være flere type2 eller chademo lademuligheder i området, men det passer bare ikke. Og IKEA i Toulon har gratis chademo-lader, men den er i udu ! Så ring og check inden du bruger rækkevidde på at køre til nogen af disse steder.

Så jeg har endnu ikke haft mulighed for at prøve ChaDeMo-adapteren, som er lejet af
KenSeitzberg.

Her er svar fra Tesla support på min forespørgsel om lademuligheder:

The particularity in France is, there is more type 3c stations than type 2 at the moment. If you plan to go to France regularly, buying a type 3c (available at our service centers) could be useful but not necessary (same thing with CHAdeMO).
The easiest way would be for you to have the normal 220v (shucko) French adapter for your tesla charging cable (available as well at our service centers).
The best way to locate public charging stations is through the website http://chargemap.com/ . You can filter the station in “Options” by their cable connectivity, in your case type 2.
Bear in mind we have a supercharger available at our Service Center in Meyrin (Aix en Provence).

Public charging network:
Kiwhi Pass
Access via prepaid charge card
Mixture of Type 2 & CHAdeMO
Costs of charging:  Subscription: € 6 / year
Map of locations
For foreign users: request card via website and use Kiwhi address
follow up with mail stating foreign address of customer. (lead-time
around a week)

E. Leclerc
Access via prepaid charge card
Free access
Mixture of Type 3C & domestic socket
Located at most E. Leclerc Supermarkets
IKEA
Access via Ikea family card
Free access
Mixture of type 2 and CHAdeMO
Located in every shop except Evry.

Hjemturen bliver over Norditalien, Schweiz, Liechtenstein og Tyskland.

TorbenS
TorbenS Oct 17 '15

Har du et Kiwhi Pass ?

Jeg regner med at bestille et hvis jeg kan finde ud af det.

keh
keh Oct 17 '15

Nej - det er for sent at bestille det, når man er hernede. Jeg fik denne mail fra deres support, og andre er velkomne til at bruge den foreslåede workaround for udlændinge:

Hi,

Our register form has some limitations for foreign users.
The KiWhi Pass card give you access on the purple charge point : http://www.kiwhipass.fr/...nes-disponibles.html

In order to solve your personal issue, I invite you to enter the KiWhi Pass address specified hereafter as workaround :
KIWHI PASS SOLUTIONS
Adresse : 10 allée Louis Vincent
Code postal : 53000
Pays : FRANCE
This temporary solution will not affect the quality of our services. If you decide to subscribe to KiWhi, your card will be delivered to your personal address (I invite you to send us your personal address, in order to deliver you a KiWhi card at home).

Regarding the issue your have reported, KiWhi Pass is going to fix this issue as soon as possible to offer the better experience to our foreign customers.
Our support team will inform you once you will have the ability to enter your address.

KiWhi Pass thanks you for your valuable feedback.

Best regards,

Le support KiWhi Pass
The KiWhi Pass support

TorbenS
TorbenS Oct 17 '15

Mange tak for info. Vil prøve at få et kort.

TorbenS
TorbenS May 8 '16
Jeg har nu efter stort besvær modtaget et Kiwhi pass så man kan lade i Frankrig men jeg kan ikke aktivere kortet. Det er en fransk hjemmeside som melder fejl hele tiden.

Jeg kan ikke anbefale dette ladekort. 

KbhP90DL
KbhP90DL May 8 '16
Kører til samme område omkring St Tropez i juli og er lidt bekymret for lademuligheder.

Har egentlig sat min lid temmelig meget til Frejus SUC, men kan godt se at kun 2 ladere kan give en massiv flaskehals.

Har set en Chademo på chargemap, men kun en enkelt stander som også er gratis, så det kan hurtigt være samme udfordring.

https://chargemap.com/points/details/avia-aire-de-vidauban

Nogen der har erfaringer fra det område?

Er det nødvendigt med en backup plan, lokale ladekort og 3c stik osv osv?
LBeis
LBeis May 8 '16
Hej ... Jeg bestilte og fik leveret KiWhi kortet før vores tur til Sydfrankrig i påsken 2016. Ingen problemer med aktivering og opladning undervejs. Kortet fungerer fint - og der findes flere steder med gratis opladning!

Hvis der er problemer med aktivering/upload af euro på kortet, så kan jeg anbefale at gå på KiWhi's hjemmeside via Google ... Og at anvende translate funktionen som fungerer vældig fint.

God vind med opgaven
Steen_Bo
Steen_Bo May 9 '16
Lbeis - Hvordan fik du bestilt kortet for den acceptere ikke en dansk adresse ???
LBeis
LBeis May 9 '16
Jeg var undervejs i dialog med KiWhi, som anbefalede samme fremgangsmåde som KEH beskriver udmærket ovenfor. KiWhi arbejder stadigvæk på at kunne registrere udenlandske adresser i deres kartotek!

Når kortet er modtaget, skal du blot uploade et beløb i Euro, hvorefter du kan tanke på både betalings - og gratis standere.
Forummets indlæg er redigeret af LBeis May 9 '16
fmm1000
fmm1000 May 9 '16
Hope and pray plugsurfing snart rulles ud i Frankrig eller endnu bedre. Betal for opladning med dit kreditkort.
TorbenS
TorbenS May 10 '16

Jeg har lige haft kontakt med PlugSurfing og de skriver:

We are planning to connect to Sodetrel stations in France in Summer 2016 (end of July)

PEL
PEL May 10 '16

Hvad for et TLF nummer skal man bruge når man bruger den franske  KiWhi adresse?

Der er da ikke til at slippe uden om...

MichaelS
MichaelS May 10 '16
Skriv to nuller foran dit eget nummer, det virkede for mig.
Eller følg: http://www.kiwhipass.fr/...r-foreign-users.html
PEL
PEL May 10 '16

Citat fra MichaelS Skriv to nuller foran dit eget nummer, det virkede for mig.
Eller følg: http://www.kiwhipass.fr/...r-foreign-users.html
Sådan 0045 ? , det var der ikke plads til - prøver igen :-)
fmm1000
fmm1000 May 10 '16

Citat fra TorbenS

Jeg har lige haft kontakt med PlugSurfing og de skriver:

We are planning to connect to Sodetrel stations in France in Summer 2016 (end of July)

Jipii.
Det bliver´ fedt.
Drager selv til Sydfrankrig i juli og har allerede plugsurfings kort.
Så kan det være, man alligevel ikke skal nøjes med mormorladning på 6 amp.