Loading...
dk

Tog Tessie sig lige en "morfar"? | Tesla Forum

Asger
Asger Oct 21 '15

Var en tur til Århus og få vinterdækkene på, og ankom til SuC i Hjørring med 6 % på batteriet. Gik straks i gang med at oplade, og kunne med tilfredshed konstatere, at det gik helt fint med 538 km/t. Da batteriet var opladt til 10 % besluttede jeg mig for at hvile den indvendige side af øjenlågene - bare en halv time. Det skulle jo ikke være noget problem, for telefonen giver et tydeligt ping når der er blevet ladet op.

Jeg vågnede 2 timer og 40 min. senere til et lille ping. Kiggede på telefonen, men det var ikke Tessie. Næ, det var en sms med "hvor bliver du af?". Kiggede mig omkring, og konstaterede, at alt elektrisk var gået helt i sort, så jeg trykkede på bremsen for at få startet op. Ingen reaktion. Skærm, lys alt var uden strøm.  Prøvede at se på appen om det var muligt at få kontakt med Tessie men nej. Ingen reaktion. Koldsveden begyndte nu at pible frem på panden, så jeg besluttede at gå ud for at give venstre bagdæk et spark, da den metode virkede på min fars gamle Ferguson.

I samme øjeblik døren blev åbnet, vågnede Tessie. Til min store overraskelse var der kun opladet til 78 % på batteriet. Kontrollerede klokken en gang til, og ganske rigtigt. Der var gået næsten 3 timer. Er der et gæt på hvorfor det tog så lang tid med opladningen? Har en fornemmelse af, at Tessie også fik en "morfar"?

kajakaj
kajakaj Oct 21 '15
Har også oplevet at alt slukker når man lader i lang tid. Den vågner straks man åbner døren. Har ikke oplevet at ladning er stoppet. Kan den være sat til mindre end 100%?
Lauer
Lauer Oct 21 '15

Har 2 gange prøvet 2 at den er stoppet med at lade, men kunne bare starte den igen med telefonen. 

Hvis du sidder andre steder end på føresædet, tror bilen ikke der er nogle deri og starter ikke op før døren åbnes, måske derfor den var gået i sort?

Asger
Asger Oct 21 '15

Jeg havde sat batteriet til at lade 100 % op, så der burde være ladet helt op på den tid. Der er mulighed for at have forskellige førerprofiler, og en af mine har førersædet helt tilbage, så det er perfekt til et hvil når der der lades.